PÄ veg hjem dro jeg innom Meny, og handlet noe smÄtteri⊠Borte i grÞnnsaksdisken kom jeg over to typer med marinerte mandelpoteter. De sÄ virkelig innbydende ut, sÄnn at jeg bestemte meg for Ä kjÞpe med den med hvitlÞk. Det er den som syntes Þverst pÄ bilde her under. Jeg bare la den i handlevogna og rusla videre i butikken. Da jeg kom til kassa og skulle legge den opp pÄ bÄndet, oppdaget jeg at forpakningen var Äpen pÄ ene siden.
Jeg sa fra til damen i kassen, sĂ„ hun tok den til side mens jeg lĂžp for Ă„ hente en ny forpakning. Det lĂ„ ganske mange i hylla, og jammen var det ikke like dann med de to Ăžverste jeg tok i. Om dette dreier seg dĂ„rlig forsegling hos leverandĂžren, om noen har fingret pĂ„ pakken eller en kombinasjon av de to vet ikke jeg. Jeg tok en av pakkene som lĂ„ langt ned i stabelen, og den var godt forseglet. NĂ„r jeg kom tilbake til kassen, ga jeg beskjed til henne som satt der om hva jeg hadde funnet. Tenkte det var greit at disse Ă„pne pakkene ble fjernet ra hylla, og hun takket for at jeg sa fra đ
Det har hendt at jeg har funnet varer i hyllene som vÊrt muggete ogsÄ, og da har jeg ogsÄ sagt i fra. Til orientering sÄ har jeg ikke opplevd det i noen av Menybutikkene!
Hva gjĂžr du hvis du opplever noe lignende, sier du i fra?
#mat #meny #marinert #mandelpotet #forpakning #mugg #blogg
Ja jeg sier fra. Mistenker at butikken har plukket ut noen som ikke har vĂŠrt fine og sĂ„ hĂ„pet at ingen sĂ„ det đ
har ikke vÊrt borti en brutt forsegling,men sist jeg handla oppdaget jeg muggen paprika,den gav jeg til ei ansatt som drev og ryddet i grÞnnsaksdisken,da gikk hun gjennom alle paprikaene etterpÄ =)
Mariann: NĂ„r det gjelder det muggen mat, sĂ„ syntes jeg at det har skjedd oftere etter at ikke er personalet som stabler i hylla. Her i Oslo kommer noen Ă„ fyller pĂ„ hyllene, og disse setter ikke alltid de eldste varene fĂžrst… Dette har jeg sett, og kommentert!!
fruensvilje: Det er viktig Ä si fra, sÄnn at de som kommer etter oss kan velge i friske og fine varer :o))
Sier i fra, og vil ikke ha dem đ
Ja jeg sier ifra..sĂ„ klart..ikke noe gĂžy for oss forbruker eller butikken..I dag kjĂžpte jeg revet ost, for jeg tenke for engang skyld sĂ„ gadd jeg ikke dra frem maskinen for Ă„ rive osten selv..(pleier det) ogsĂ„ tenkte jeg at jeg trengte det i morgen ogsĂ„..sĂ„ tok med en pakke..dette var jo for at det skulle bli lettvint..og jeg Ă„pent pakken rett fĂžr vi skulle sette oss, og der var det mugg i mugg…grrrrr…sĂ„ da var det frem med rivgjernet og rive ost..Jeg skal ned med den i morgen Ă„ ha ny!! hihih. sĂ„ irriterende.. men sĂ„nt skjer, det vet jeg..kommer nok til Ă„ sjekke pakken bedre herretter.. Ha en god kveld!
Jeg sier alltid fra om jeg finner sÄnt. Fryktelig irriterende Ä komme hjem og oppdage det, om man har litt travelt i butikken sÄ er det fort gjort Ä overse sÄnt.
Det er viktig Ä si ifra, men ofte oppdager man det ikke fÞr man kommer hjem. IgÄr kjÞpte jeg et brÞd, og da jeg kom hjem fikk jeg se at det hadde gÄtt ut pÄ dato dagen fÞr. Jeg tenkte ikke pÄ Ä se etter for det er sjelden brÞd har holdbarhetsdato, men nÄ er det snart spist opp og helt greit var det.
Da sĂžnnen min var baby, kjĂžpte jeg grĂžtpulver som hadde gĂ„tt ut pĂ„ dato for flere mĂ„neder siden! Jeg leverte pakken i butikken igjen, og oppdaget flere pakker med samme dato, – mĂ„tte faktisk langt bak i hylla for Ă„ finne noe nytt.
Bra du sa fra. Slikt skulle de som jobber pÄ Meny oppdaget. Men jegt ror det er lenge mellom hver gang man opplever det der. Men det er lurt at vi som kunder er vÄkne pÄ slikt noe. Reglene er strenge der sÄ en glipp kan skje innimellom.
Haha jeg jobber i matbutikk og kan hvertfall si at det er dÄrlig forsegling av leverandÞr. Sliter litt med det samme pÄ varer jeg har i ferskdiskene som har sÄnn forpakning. Det er det vi kaller for skadet sveis eller skadet forsegling. Det er dessverre noe som kan skje.
Jeg kjĂžpte en av disse en dag og de var skikkelig gode.
frodith: Jeg hÄper jo alle gjÞr det, for det er ikke noe hyggelig for de som kommer etter. Jeg har selv fÄtt med meg en pakke med mugg, nÄr jeg har hatt dÄrlig tid Ä ikke fÄtt sett ordentlig pÄ pakken. Surt!!
dvergpinschere i mitt hjerte: Det er akkurat derfor jeg mener at det er viktig at vi alle tar ansvar, for ingen av oss vil jo komme hjem med muggen mat!! Allikevel er det greit Ä se litt ekstra etter pÄ det vi legger i handlevogna vÄres :o)) Ha en fin lÞrdag!
Anne Grethe: Det er veldig kjedelig Ă„ komme hjem med muggen mat, og som du sier har man det travelt sĂ„ er det lett Ă„ overse. Jeg skal ikke pĂ„stĂ„ at det er veldig mange ganger vi har satt oss til middagsbordet/matbordet Ă„ skulle kose oss…. Nede i pakken eller posen mĂžtes man av noe loddent og ekkelt, og da er det for sent Ă„ bytte det!!
Hanne Beate: Butikkene har ansvar med Ä gÄ igjennom hyllene hele tiden, for Ä forsikre seg om at varene er friske. Har de gÄtt ut pÄ dato kan varene mange ganger selges allikevel, men da bÞr de flyttes til en annen hylle og informere kunden om det.
Ofte finner man ut at maten ikke er brukbar fÞr man skal sette seg ned Ä spise den, og da er gjerne butikken stengt sÄ fÄr man ikke byttet heller.
Helge: Ja butikken har helt klart et ansvar for Ă„ sjekke varene sine, sĂ„nn at de er friske. Det er jo ikke vi som kunder som skal behĂžve Ă„ gjĂžre det. NĂ„ vil jeg ikke pĂ„stĂ„ at Meny er av dem hvor dette skjer ofte, fĂžrste gangen for meg… Det er andre kjeder jeg har oppdaget dette mer enn en gang. Jeg skal allikevel vĂŠre mer vĂ„ken heretter :o))
Tone: I dette tilfelle sÄ tror jeg nok at at det leverandÞren som ikke har forseglet varen ordentlig, og nÄr den blir tatt i sÄ Äpner den seg helt. NÄ har jeg sagt i fra, og jeg gÄr ut fra at de fÄr beskjed :o)) Allikevel er det greit Ä fÞlge med pÄ det vi legger ned i handlevognene vÄre :o))
Et lite spÞrsmÄl: Fyller dere opp i hyllene selv hos deg, eller kommer det inn noen i dress Ä fyller pÄ. Det har jeg nemlig sett noen gjÞre her i enkelte butikker!
Siv Svanem: Mmmmm, da har jeg noe Ă„ glede meg til…, skal ha dem i morgen :o))