👱👱 Venninnelunch og t-baneforsinkelser ☹

Gårsdagen startet med grått vær og duskregn, og sånn fortsatte det vel også utover dagen. Jeg syntes at det var litt kjølig ute, så jeg byttet ut olajakka med skinnjakke i stedet. Tenkte det er bedre å kle av seg vis det skulle bli varmere ute…., det ble det jo ikke!

Tidligere i uken hadde jeg avtalt med Anne at vi skulle spise lunch sammen denne fredagen. Hun har fri denne uke og hadde tenkt seg en tur til byen for å kikke litt i butikker, å da var det jo veldig hyggelig å kunne legge inn en lunch også. Vi bestemte at vi skulle gå til Taverna’n som ligger på Youngstorget, dels for at det er veldig god mat der og for at det ikke ligger så langt unna jobben min. Jeg sendte Anne en melding på morningen, og spurte om hun kunne gå inn å finne et bord i forveien. Våres kantinemedarbeidere streiker fortsatt, og mange andres noe som gjør at det fort fylles opp på kafeene og restaurantene rundt lunchtid.


(arkivbilde fra 2015)


(arkivbilde fra 2015)

Jeg kom meg avgårde noen minutter før, sånn at jeg var borte på Taverna’n akkurat kl 12. Anne hadde funnet et bord ved vinduet sånn at vi kunne se ut over Youngstorget. Det var en del mennesker der, men ikke på langtnær så mange som jeg hadde trodd at det skulle være.

Vi bestilte en kyllingsalat, som jeg vet smaker veldig god etter et par besøk sammen med Terje. Den ser enorm ut, men det er mye salat så det er ikke så mye som det virker. Bordet vårt var like ved inngangsdøren, som sto åpen, og jeg er jo blitt en ordentlig frysepinne så jeg syntes det var litt kaldt. Samtidig var det jo godt med litt frisk luft også 😄 Jeg avsluttet lunchen med en dobbel latté.

Det var hyggelig å sitte sånn å ha en venninnelunch midt på dagen, men for meg var det en arbeidsdag så jeg kunne jo ikke sitte der alt for lenge. Ute dusket det friskt da jeg forta meg rundt et par hjørner for å komme meg inn på jobben igjen. Resten av arbeidsdagen gikk ganske fort unna, og siden det var fredag ville jeg komme meg hjem ganske raskt…


(lånt fra dagbladet)

Vanligvis pleier jeg å gå inn på Twitter før jeg drar fra jobben, for å sjekke om trafikken flyter hvis jeg kjører bil eller om t-banen er i rute når jeg tar den. I går glemte jeg hele greia, og da jeg kom ned på Jernbanetorget så viste avgangstavlen at omtrent alle banene kom NÅ. Nede på selve perrongen var det så tjukt av folk at det var nesten ikke ståplasser en gang. Bergkrystallen sto inne med dørene åpne, og hadde ingen hastverk med å lukke dem heller. Det tok litt tid før en mumlende stemme i høytaleren sa noe om signal eller datafeil, og at det var store forsinkelser… YOU THINK!!

Jeg så for meg at jeg måtte stå der i evigheter innen jeg kom meg hjem, men ikke så lenge etter at jeg kom ned på perrongen begynte banene å kjøre køkjøring oppover i min retning. Jeg kikket på klokken da jeg kom hjem, og da var den ikke 17 enda. Det var ikke så ille, for ofte er jeg ikke hjemme før kl 18 på fredagene.

Resten av kvelden satt jeg å sløvet foran tv-skjermen og halvsov….

#lunc #venninnelunch #tavernan #youngstorget #kyllingsalat #latté #mat #jobbe #arbeidsdag #tbanen #forsinkelser #informasjon #blogg

6 kommentarer
    1. Massevis av spisesteder i Oslo som jeg ikke har besøkt. Men det er sikkert mye god mat på det stedet på skriver om her. I går var det mye vær, sol, regn og vind til samme tid, tror nok at mange paraplyer ble brukt igår. Det skal komme mere regn i morgen men så blir det sol iflg yr.no.

    2. Helge: Oslo kryr av fine spisesteder i alle prisklasser, og Taverna’n er vel sÃ¥nn midt pÃ¥ treet tenker jeg. En kollega som er av somalisk bakgrunn, fortalte at det ogsÃ¥ finnes noen fine somaliske restauranter nede pÃ¥ Grønland. Der fÃ¥r man smakfulle retter til priser under 100,- Det har tenkt til Ã¥ sjekke ut :o))

      Vårværet får vi dessverre ikke gjort noe med, sol eller regn så får vi bare ta det sommer :o))

    3. Så koselig! det høres så hyggelig ut å kunne ta en lunsj med noen i lunsjen.. jeg har aldri hatt et arbeid hvor jeg har kunnet ta helt fri for å spise.. (jobbet i helsevesenet) Så det høres litt deilig ut! og må jo gi litt mer energi resten av dagen! Ha en god helg!

    4. Fikk med meg det ja ;o Kom ei løpende til fysioterapien, hun hadde haiket og hele pakka for å rekke timen ;s Så er dritt når det der skjer, spesielt i rushen ;o
      Ønsker deg en super helg 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg kan nok ikke ta så lang lunchpause hver dag, men jeg har friheten til å gjøre hva jeg vil med mine 30 minutter. Ofte tar jeg meg en tur ut for å lufte meg, og gå i gang stive ledd. Så blir brødskiven spist mens jeg jobber etterpå :o)) Ha en strålende lørdag og helg :o))

    6. Søtmonsen ): Det er ille nÃ¥r man har en avtale pÃ¥ sÃ¥nne dager som i gÃ¥r. En venninne fortalte meg at problemene hadde startet allerede mellom 14 – 14:30, og jeg er glad for at ikke skulle hjem mens det sto pÃ¥ som verst ;o))

      Ha en fortsatt flott lørdag og helg :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg