Deilig og sunn middag

Etter påskens mange utskeielser, var det på tide å skjerpe seg å begynne å spise litt mer sunn og fornuftig mat. Jeg sto lenge å vaklet mellom laks og kylling, men siden jeg måtte i butikken for å handle litt likevel ble det kalkun. På Meny hadde de oppskjærte kalkunfileér, så da falt valget på det. Til det ble det ferdig rucculasalat, med litt ekstra ruccala på toppen + fetaost som jeg ikke kan være foruten!.

Kalkunfileéne stekte jeg i olivenolje, og når de var nesten ferdige helte jeg over litt Silver Swan soya saus for å få litt mer smak på den. Det smakte himmelsk godt 😋

#kalkunfile #kalkun #salat #rucculasalat #ruccula #silverswan #soyasaus #feta #ost #mat #middag #sundt #blogg

16 kommentarer
    1. Påsken frister med mye mat av deg søte slaget, for min del ble det ikke så mye av det. Det ble litt taco og pizza i påsken ellers ymse pølseretter. Skal til tannlegen i morgen og det skal bli deilig, løsna noe av ei tann i påsken, så dermed var alt typisk påskemat en fjern tanke for emg. Hadde spaghetti + pølser og egg til middag igår. Ha en fin dag.

    2. Helge: Jeg var nok ikke like stanhaftig som deg dessverre, så nå må jeg bare ta meg selv i nakken. Det er ikke noe gøy å gå til tannlegen, men greit å få det overstått. I sær nå som du har mistet litt av tannen din. Lykke til i morgen :o))

    3. facelessfashiion: Det er jo nettopp det det er :o)) Anbefaler virkelig å prøve å steke kylling og kalkun i Silwer Swan soya, den setter veldig god smak på kjøttet.

    4. Ã…h, det sÃ¥ godt ut! Det gjør seg med litt godt krydder eller saus. Jeg har et slags barbeque-krydder jeg pleier Ã¥ drysse over kylling. NÃ¥r jeg lager pastasalat pleier jeg Ã¥ bruke fransk dressing (sÃ¥nne pakker med pulver som blandes ut i vann og olje). Her har det blitt litt vel mye godteri-spising i pÃ¥sken, for bÃ¥de kvikk-lunsj og smÃ¥godt var jo sÃ¥ billig….

    5. Hanne Beate: Jeg har blitt så glad i Silver Swan soya saus. Søsteren min tipset meg om den for noen år siden, ser du. Hun lager en utrolig god Pansit (nudelrett m/grønnsaker og kylling), og da smaksetter hun retten med den.

      Huff ja, det var ikke bra at smågodtet var så billig. Folk gikk jo av hengslene for å kjøpe mest mulig. Var det ikke noen som anklaget en av butikkjedene for at han blitt så dårlig etter å ha spist for mye godterier :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg