Pittbulljedda er sint

Så sint at jeg nesten koker over her jeg sitter, grrrrrr….!!! For noen dager siden sluttet jo den ene dekoderen min å virke, og jeg ringte til Canal Digital for å få ordnet opp. Iflg han jeg snakket med så var den gamle dekoderen fra 2009 kaputt, og jeg trengte en ny en. Derfor ble det bestemt at at jeg skulle bestille en ny, helt enkel dekoder uten alt for mange duppeditter på. 

I går da jeg kom hjem så lå det pakkelapp i postkassa på at den var kommet, men da var klokka så pass mye at jeg gadd rett og slett ikke å dra ut igjen.


På veg hjem fra jobb stakk jeg innom å hentet pakken, og glad å fornøyd kom jeg hjem å begynte å koble den opp. Da jeg begynte å søke etter kanalene var det ikke like morsomt lenger, og jeg kjente at frustrasjonen begynte å bygge seg opp mer og mer. Det var ikke signal i det hele tatt, så det ble ikke noe kanaler i det hele tatt.Jeg heiv meg på telefonen og ringte til Canal Digital, og havnet i køen sammen med andre som sikkert var like frustrert som meg. Der satt jeg i ca 20 min å hørte på den samme låten om og om igjen, til verdens dårligste lyd. Når jeg endelig kom igjennom måtte jeg kommentere det.

Jeg fikk snakke med en kvitre blid svensk jente, som var litt vel i godt humør… rake motsatsen av hva jeg var. Hun kunne ikke gjøre noe, men hun skulle bestille en tekniker som skal komme å sjekke det ut. Siden jeg ikke bare kan ta meg fri fra jobben, ba jeg henne om at han/henne måtte ringte et par dager i forveien sånn at jeg hadde en mulighet til å gi beskjed på jobben… Det er da veldig merkelig at dette altid skje meg… Alt går galt og det blir bare tull alt sammen :o))


Sånn ser altså det lille vidundret ut… Den er omtrent like lang som fjernkontrollen som hører til. Håper bare at det ikke tar all verdens tid innen denne teknikeren dukker opp.

#canaldigital #problemer #dekoder #signalfeil #kanalmangel #sint #rasende #frustrerende #irritert #forbanna #twebox 

12 kommentarer
    1. Det er kjipe greier så jeg skjønner deg godt. Guffent at man opplever slikt noe. Mulig noen av naboene dine har opplevd det samme, eller kolleger? Så det blir vel orden på det etterhvert håper jeg.

    2. Jeg skjønner godt at du ble litt pittbullaktig nÃ¥ ja, – man forventer jo at nytt utstyr skal virke. Du har jo installert sÃ¥nt utstyr før sÃ¥ du vet sikkert hvordan det skal gjøres. HÃ¥per du ikke mÃ¥ vente for lenge pÃ¥ teknikeren! Ergerlig Ã¥ mÃ¥tte sitte sÃ¥ lenge i telefonen, – heldigvis er det flere og flere som tilbyr Ã¥ ringe opp igjen.

    3. Jeg mÃ¥tte bare inn igjen Ã¥ kommentere pÃ¥ tegningen, – utrolig bra laget, symmetrisk og fin! Hvordan har du fÃ¥tt til den? Ha en fin lørdag!😊

    4. Helge: Jeg har ikke hørt at noen av naboene har problemer, men sÃ¥ er det ikke sikkert at de har tv i flere rom heller. Har tenkt litt pÃ¥ det, og det kan hende at dekoder nr 2 mÃ¥ kobles opp mot fibernettet for at jeg skal kunne fÃ¥ noe signal…. Jeg fÃ¥r bare smøre meg med tÃ¥lmodighet og vente pÃ¥ hva teknikeren sier!

    5. Siv Svanem: Jeg tror du har rett i det… Jeg skal ikke skryte pÃ¥ meg at jeg er veldig teknisk, men i dette tilfellet tror jeg ikke det er jeg som ikke har gjort det riktig. Det mÃ¥ nok en kyndig person til for Ã¥ løse dette her!

    6. Hanne Beate: Vi byttet til fibernett før jul, sÃ¥ hoveddekoderen gÃ¥r mot den, men det gamle tv uttaket har fungert helt fint frem til helgen. Etter Ã¥ ha tenkt litt pÃ¥ dette over natten, sÃ¥ misstenker jeg at den “nye” dekoderen mÃ¥ kobles opp mot fibernettet pÃ¥ en eller annen mÃ¥te. Det mÃ¥ nok noen andre enn Pittbulljedda ordne :o))

      Jo da, en datastemme sa at de kunne ringe opp, men jeg valgte å ikke gjøre det for jeg trodde ikke det ville bli så lenge å vente. Var ikke det de siste gangene jeg var kontaktet dem.

    7. Hanne Beate: Jeg mÃ¥ nok innrømme at det ikke er jeg som har laget tegningen. Det er en app jeg har pÃ¥ mobilen som heter Bitmoij, hvor jeg har “laget” en datautgave av megselv. Der bygger man opp en avatar fra bunnen av med hÃ¥r, øyne, kropsbygning og klær. Litt morsom Ã¥ bruke nÃ¥r jeg sender meldinger til venner pÃ¥ bla Messenger :o))

    8. Ã…h, den mÃ¥ jeg sjekke ut, – takk for info!😊 Gøy med sÃ¥nt da, og den ligner veldig pÃ¥ deg bortsett fra at du nok ikke pleier Ã¥ se sÃ¥ sint ut.😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg