Dama er på nett igjen

Det er jammen forskjell på kundebehandlerne hos Canal Digital, for når jeg ringte andre gangen for å få hjelp kom jeg til verdens hyggeligste person. Han sjekket litt mer, og fant ut at det trådløse nettet omtrent ikke hadde vært fart i de siste 24 timene. Det stemmer jo bra med slik jeg opplevde det også, for det var ekstremt tregt i går kveld også.
Fyren, foreslo at han kunne restarte hjemmestasjonen min fra seg, og så ringe meg tilbake 10 minutter senere for å sjekke om ting var oppe og gikk. Han ringte han, og hjalp meg med å komme i gang igjen. 

Når jeg ikke kom inn på nettet kjente jeg nesten panikk over at jeg ikke kunne komme inn å sjekke bloggen og facebook via PC’n. Kom jo selvsagt inn via mobilnettet mitt på telefonen, men det er jo ikke helt det samme det.


Huff det var da fælt så forskrekket Ronja ser ut på dette bildet da… Kattene har nemlig fått nytt klorestativ i dag, og Ronja var superfornøyd over at hun klarte å komme opp på toppen for å ligge der å kose seg. For det gamle stativet, som var utrolig dårlig, klarte hun ikke å komme opp på. Det nye syntes hun var veldig fint, for ikke bare kunne hun ligge å trone på toppen men så var det mange morsomme hull å gjemme seg i. Vinja føyk ut og inn av alle hullene å syntes det var veldig morsomt.

Jeg måtte nemlig en tur på Alna senteret for å kjøpe tørrfór til kattene etter jobb, og da benyttet jeg samtidig sjangsen til å kjøpe nytt klatrestativ til dem. Var jo veldig spent på om de ville like det, og det var det ingen tvil om at de gjorde :o))

#internett #nett #data #canaldigital #hjelpsom #datatrøbbel #katter #klatrestativ #nytt #ronja #vinja #alna #senter

8 kommentarer
    1. I forhold til nettproblem, kjøp nettbrett 😉 Jeg har og det er godt i krisesituasjoner 😀 Når panikken slår inn, er nettbrett skikkelig redning 😀 knis 🙂

    2. frodith: Jeg har nettbrett, men ikke med eget abonnement. Mitt gÃ¥r kun pÃ¥ det trÃ¥dløse nettet, sÃ¥ jeg kom ikke inn pÃ¥ det heller. NÃ¥ har det heldigvis ordnet seg, og “dersom” det samme skulle skje igjen vet jeg akkurat hva jeg skal be om for at det skal blitt rettet opp :o))

    3. Uff, ja ergerlig nÃ¥r nettet ikke fungerer, – vi er jo sÃ¥ avhenging av det til sÃ¥ mye, – fÃ¥r jo ikke betalt regninger engang. Dessuten betaler vi jo for det, sÃ¥ da bør det fungere. Bra at du kom til en som virkelig hjalp deg! Nydelige de kattepusene dine forresten!😊
      Jeg har nettbrett med mobilt bredbÃ¥nd (tlf. min er en gammeldags Nokia, hihi) + wifi i huset. PCen kan ogsÃ¥ brukes pÃ¥ det mobile bredbÃ¥ndet om det andre skulle svikte, – da fungerer nettbrettet som en slags router. Vet ikke om det gÃ¥r an Ã¥ gjøre sÃ¥nn via mobiltelefonen din, – er ingen dataekspert altsÃ¥! Ha en flott dag, hÃ¥per du ikke blÃ¥ser bort i alt vindværet!😊

    4. Hanne Beate: Jeg er ikke så veldig bra på data.., mer sånn let trykk og finn, jippy det fungerer, eller æsj hva gjorde jeg nå da, knis! Vet ikke om jeg bruke mobilen på den måten, men det går det jo ann å undersøke. Ellers så har jeg mobilt bredbånd m/router fra NetCom, som jeg bruker når jeg ikke er hjemme og ikke i nærheten av annet trådløst nett.

      Foreløpig så har jeg ikke blåst bort, og det var omtrent vindstille da jeg gikk på jobb. Går ut fra at vi kommer til å merke det ut over dagen. Jeg har en niese i Ølen i Hordaland, og hun har kjoret ned det som kjores kan av løse gjenstander og bygninger så det er bare å krysse fingrene å håpe på at de unngår noen skader. Ha en flotters dag, med og uten vind 🙂

    5. Så bra det funker igjen, viktig med hjelpsomme kundebehandlere :)) Flott bildet av katten på det nye klorestativet..blir nok stas :)) Fin fredag videre til deg <3<3

    6. annebe: Nettet er heldigvis oppe å går, og jeg har ikke hatt noen problemer nå :o)) Kattene elsker det nye kloresativet, og begge to holder på rundt det. Enten ligger de på toppen eller inne i et av hullene. Alltid like spennende å gi dem noe nytt, for man er jo ikke garantert at de liker det. Ha en fin lørdag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg