Oslo Christmas Show

På fredagskvelden sovnet jeg ganske tidlig i stresslessen, og våknet der ved 5:30 tiden lørdag morgen. Jeg hadde derfor ikke fått med meg de grusomme hendelsene som hadde utspilt seg i Paris på fredagen. Trøtt og forvirret ramlet opp i sengen, for jeg gikk dit, så sjekket jeg mobilen. Da jeg scrollet nedover feeden begynte det å gå opp for meg at noe hadde skjedd, og jeg lette etter en avis for å oppdatere meg. Jeg kunne nesten ikke fatte at det var sant :o(( Siden jeg var så vanvittig trøtt sovnet jeg med mobilen i hånden, og våknet ikke før alarmen gikk av ved 8 tiden.

Jeg hadde i forveien avtalt med Anne at vi sammen med kusinen hennes Britt, skulle dra opp på Oslo Christmas Show på Lillestrøm varemesse. Med hånden på hjerte må jeg si at lysten til å dra dit ikke var så stor etter fredagens hendelser. Jeg følte meg engstelig for å dra til et sted hvor det var mange mennesker, men jeg tok meg sammen å kom meg i dusjen for å gjøre meg ferdig.

Avtalen var at jeg skulle være hos Anne ved 11 tiden, og jeg rakk det akkurat. Kusinen til Anne bor ikke så langt fra Varemessen, så det var raskt å hente henne. Jeg ble litt overrasket over at det var så lite folk der, nesten ingen biler på parkeringsplassen ute å enda mindre inne i parkeringshuset hvor vi valgte å parkere.


Den standen som var mest julete var nok Rusta, som hadde både nisser og masse forskjellige julebelysning. Det gikk i den klassiske varianten, og noe mer moderne for de som liker det. Selv er jeg nok mer til den klassiske belysningen. Ofte syntes jeg ting jeg ser i butikken er så flott, men så tenker jeg på hvor det skal stå hjemme hos meg å finner fort ut at det ikke passer inn i det hele tatt.

Helt ærlig så ble jeg litt skuffet over at det var så lite jul på messa i år, samt at det ikke var så mange stand der. De hadde virkelig skjært ned på deltagerne, men det var alikevel nok å se på. Vi endte opp med å rusle rundt i noen timer.


Her var det utrolig mange spennende oster, og jeg endte opp med å kjøpe to stykker. Den ene het Old Dutch, og var en vellagret ost med utrolig god smak. Jeg har tenkt å gjemme den frem til nærmere jul. Man må nemlig ha god ost i jula :o))




Hos Løiten Lys er det alltid mye spennende, og det var vel en av de største standene. Det var mange folk der, og ingen gikk derfra uten en pose med noe i. Jeg kjøpte et søtt glassfat på stett og en grønt juletrelys som skal stå på toppen. Det ligger fortsatt innpakket, så bilde på det kommer en gang senere.

I tillegg kjøpte jeg meg en kurv i cerise, laget av elefantgress og lær av et kvinneprosjekt i Kenya. Så på en lignende kurv sist gang jeg var på Dyrskun i Seljord, men da skulle jeg kjøpe den “like før vi dro hjem”. Det ble de selvfølgelig ikke noe av vettu.

Det tar jo på å traske rundt sånn, og vi bestemte oss tilslutt for å sette oss ned for å spise litt å få en kopp kaffe. Jeg kjøpte meg en croissant med mandelfyll, men de solgte ikke kaffe der så da ble det mineralvann i stedet. Etter at jeg hadde satt meg så jeg at de solgte kaffe rett ved, men da orket jeg ikke å forlate plassen min. Rett bak der vi satt var det en scene, hvor de hadde underholdning for barna. Like etter vi hadde satt oss begynte de å spille en vanvittig høy musikk, og vi måtte rope til hverandre for å bli hørt. De kunne kanskje ha dempet lydnivået et par hakk, for ungene hadde hørt musikken allikevel.

Etter en liten hvil tok vi oss en runde til for å kikke før vi sa oss fornøyd med dagen. Det var langt fra fult på parkeringsplassen eller i parkeringshuset da vi dro derfra, og det var i grunnen litt overraskende siden det også var arrangert Pet Show i andre salen. Vi gikk ikke inn dit, da vi tidligere hadde hørt at Dyrebeskyttelsen hadde trukket seg ut pga forholdene til dyrene som skulle være der. 


Etter å ha kjørt Britt hjem dro Anne og jeg opp til Gardermoen for å sjekke ut hvor vi skal parkere bilen når vi skal til London om ikke mange dagene. Vi er begge to ganske opptatt av å vite i forveien hvordan ting skal være. Vi skal være på Gardermoen kl 06:00 om morningen, og da er det ingen av oss som har lyst til å begynne å surre rundt. Vi stakk bort i informasjonsdisken å snakket med en veldig hyggelig å hjelpsom dame, og begge to følte seg beroliget  å at vi hadde kontroll på parkeringen. Vi passet også på å ta ut 60 pund, sånn at vi har noen penger i lommeboken. Kan være greit vet jeg av erfaring.

Jeg hadde ikke drukket noe kaffe siden tidlig på morningen, så jeg kjøpte meg en kopp å litt å spise på å så satt vi oss ned litt å slappet av. Vi pratet om det som hadde skjedd i Paris, og at det la en liten demper på reisegleden. Reise skal vi, men jeg kommer garantert til å tenke på om noe kan skje mens vi er der. Syntes egentlig at jeg hadde nok med å klare å holde meg rolig på flyreisen, siden jeg hater å fly, og nå blir det nok en ting å uroe seg for!!!!


På veg hjem dro vi innom Europris på Lørenskog, for jeg hadde ikke glemt den fine engelen jeg hadde sett i brosjyren. Der hadde de engelen, og jeg kjøpte med meg en med sølvfargede vinger. Jeg hadde missforstått litt reklamen for jeg trodde at det var to engler i esken, men når jeg så størrelsen skjønte jeg at det ikke stemte. Det de mente var ikke at det var to engler, men at det var to lysholdere. Altså en i hver hånd. 

Europris hadde pyntet så koselig i inngangspartiet, nesten sånn jeg husker at det var i de fleste butikkvinduene da jeg var barn :o))

Anne og jeg pleier å bytte på å være hos hverandre på lørdagene, men jeg var glad for at vi droppet det denne gangen. Jeg var sliten etter en lang uke på jobben, som ikke startet så bra for mitt vedkommende. I tillegg ble jeg sliten av å traske rundt på messa hele dagen. 

#jul #oslochristmasshow #julestemning #julepynt #julebelysning #ost #løitenlys #lys #pynt #nisser #rusta #gardermoen #oslolufthavngardermoen #parkering #london #kaffe #europris #engel

4 kommentarer
    1. Selv om du savna noen flere boder…så det veldig trivelig ut..og mye fin julepynt :)) Nærmer seg nå og nå kommer visst snøen også ..og snart er det vår igjen ..hehe..
      Blir spennende med London tur også da …sikkert julestemning der også :)) Ha ei fin kommende uke <3<3

    2. annebe: Det var endel julepynt, men ikke så mye som navnet på messa sa. Kom nok ikke hjem med den store julefølelsen, men hadde allikevel en fin dag. Jeg gleder meg til Londonturen, selv om følelsen er noe dempet i dag. Regner med at det retter seg utover i uken :o))

      Ha en fin uke du også <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg