Litt lat det er det jeg er…

Jeg innrømmer det gjerne….., jeg er litt lat av meg å liker å ha det komfortabelt. Det kan utarte seg på den måten at jeg heller velger å kjøre bil til jobben, og betale for parkeringen i stedet for å ta T-banen som er et mye billigere alternativ.

Siden begynnelsen av april har vi hatt buss for bane, noe som jeg syntes har vært et ordentlig pes. Derfor var det ikke så vanskelig for den makelig meg å velge bilen framfor buss og bane. Bak i hode har jeg jo hele tiden vist at det var idiotisk, men så var det jo så behagelig. Skulle jeg handle så slapp jeg å bære tungt, noe mine dårlige armer tåler veldig dårlig, skulle jeg rask hjem for at jeg skulle videre et sted så var det praktisk. Listen over ting jeg kan nevne er ganske lang :o))


I går tenkte jeg at nå skulle jeg parkere bilen for en stund, og teste ut buss for bane. Så litt før kl 8 rusla jeg ned til holdeplassen, og var veldig spent på om jeg ville bruke kortere eller lengre tid på jobben. Akkurat i dag så gikk det faktisk opp i opp, men det er nok for at det er litt mindre trafikk på veien om mandagene. Jeg regner med at det vil ta seg opp litt i morgen, så derfor skal jeg prøve å komme meg ut av køya litt tidligere sånn at jeg kommer meg av sted innen rushet setter inn.


Fra bussholdeplassen og hjem er det bare oppover, så da får man brukt musklene i bena… Jeg merket da jeg satte inn turbogiret at jeg ikke har gått så veldig mye den siste tiden, og det strammet litt i leggene da jeg kom til den siste kneika. Det blir det nok en rask bedring på tenker jeg :o))


Det begynner å bli høstfarger på mange av trærne nå, og snart ligger vel mesteparten av bladene på bakken. Egentlig liker jeg høsten ganske godt, for da kan jeg tenne masse lys inne og ute. Krølle meg sammen i godstolen eller sofaen noe varmt å drikke og bare kose meg på kveldene. Det som er litt tungt akkurat nå er at det er blitt mørkt når jeg står opp, men innen jeg går er det lyst… Om ikke lenge er det bare lyst litt midt på dagen, og den tiden ser jeg ikke akkurat fram til.

For et par uker siden kjøpte jeg noen løker, påskeliljer, som jeg gravde ned rundt om hele bedet mitt på baksiden av blokken. Jeg har ikke hatt noen løker der på mange år, så det blir spennende når våren kommer om de kommer opp alle sammen. Jeg kjøpte en pose med flerfargede løker, så da blir det litt variasjon.

Nå skal jeg gjøre som pusene min, ta kvelden :o))

6 kommentarer
    1. Litt for enkelt Ã¥ ta bilen noen ganger…men det har nok mye med vanen Ã¥ gjøre 🙂 Kjekt Ã¥ trimme litt samtidig som en skal til Ã¥ fra jobb sÃ¥ er det gjort før kvelden 😀 fine farger nÃ¥ pÃ¥ høsten…Mange Ã¥r siden jeg har planta løker..men spennende er det 🙂 Sov godt 😀

    2. Man bør trimme mest mulig både buss og bil koster. Enkelt er det å ta bilen men den er grei og ha hvis man skal handle stort på vei hjem. Sjøl så sykkler jeg mye til jobb og sprer endel på det. Men det er jernbanen går forbi jobben. Så det er fint for en kolllega av meg som bor i oslo som tar toget tross for at det er 1 km til stasjon.

    3. Overgangen fra bil til buss/t-bane har i grunnen gått ganske greit. Jeg føler allerede at jeg har mer energi når jeg kommer hjem, selv om jeg er sliten. Hvis været holder til helgen blir det en høsttur med kamera i lommen ?? Ha en riktig god natt.

    4. For meg er nok ikke mest mulig trim så bra, men mer passelig jevnt over. Blir det for mye slår dessverre kroppen tilbake med masse vondere.

      Her i Oslo er ikke prisen for buss og bane så ille, så lenge man kjøper mnd kort. Enkeltbillett er dyrt.

    5. Man oppdager jo mer når man ikke suser forbi i bilen. Jeg har sykkel men bruker den dessverre ikke så mye. Nå har jeg ikke brukt bilen på 3 dager og så langt går det veldig greit ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg