StressnivÄet pÄ topp..

En gang vÊrt Är skal kattene til dyrlegen for en sjekk og fÄ vaksinen sin, og i dag var dagen kommet. Det er alltid stressende Ä dra til dyrlegen, for kattene vil ikke inn i reiseburene. Jeg mÄ alltid jobbe hardt for Ä fÄ begge to inn, mest Ronja for hun stritter i mot noe vanvittig.

Jeg ventet i det lengste med Ä hente reiseburene, for jeg viste hva som ville skje. Ganske riktig, med det samme jeg satt de ned i stua var det ikke en katt Ä se noe sted. Ronja freste og knurra til meg da jeg forsÞkte Ä fÄ henne inn, men etter Ä ha jobbe med saken en stund var det jeg som gikk av med seieren. Vinja satte seg ogsÄ litt pÄ bakbena, men det gikk likevel bedre med henne. 


Anne ble med meg og hjalp til Ä bÊre den ene av dem, og satt ute Ä ventet med en katt mens jeg var inne med den andre. Vinja var fÞrst ute, og hun oppfÞrte seg som den engelen hun er. NÄr jeg gikk ut for Ä hente Ronja hadde jeg nesten klump i halsen, for jeg regnet med at det ville bli en reprise av fjorÄrets besÞk hvor hun slo seg helt vrang. FrÞken Lillepuzdatter overrasket Ä oppfÞrte seg eksemplarisk, nesten. Hun knurret litt, men kom ut av buret uten hjelp Ä kikket seg nysgjerrig omkring.

Hele besÞket gikk fort siden ingen av dem slo seg vrange
. Da jeg Äpnet burene hjemme var de ikke sene om Ä gÄ ut, og da mÄtte de gÄ fra rom til rom for Ä undersÞke at ingenting var blitt forandret mens de var borte :o))

Jeg er sÄ lettet over at denne dagen er over, og at det forhÄpentlig blir et Är til neste gang vi skal dit.

#dyrlegebesĂžk #dyrlege #katter #ronja #vinja #stress #mas #lettelse

4 kommentarer
    1. Tusen takk ;o)) De er veldig snille og greie, men de liker ikke Ä bli satt i bur. SkjÞnner dem egentlig godt. Uansett sÄ er det godt at det er over for denne gangen ; o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg