Altsheimer light…

Noen ganger så går tiden så fort, og de tingene jeg må gjøre bare går helt i glemmeboka… Denne gangen var det gravlunden som har blitt glemt. Sist gang jeg var der var når mamma hadde fødselsdag 27.06., og da så det veldig fint ut der. I går kveld kom jeg på at jeg skulle ha vært der å sett til blomstene, og bestemte meg for at jeg skulle dra dit i dag.Jeg hadde store forhåpninger om at blomstene skulle ha klart seg, men de forhåpningene ble raskt knust da jeg kom fram til graven. Det var ingenting igjen av stemorsblomstene mine, bare noen tørre kvister å knapt nok det. Jeg nærmest skammet meg der jeg sto å rensket opp i det som engang hadde vært så fargerikt å flott. Sølvkransene som jeg hadde plantet rundt kanten derimot hadde klart seg helt utmerket å hadde vokst seg store å fine.

Noen hadde satt ned en grønn blomstervase på graven som ikke var min. Når jeg tok den opp så jeg at det var vann i den, så jeg tømte den ut. Overraskelsen var stor da jeg så at det ikke bare var vann i den, men to døde musunger. Stanken var helt forferdelig og kvalmende at jeg brakk meg flere ganger. Musemor har neppe født dem oppe i vasen, så noen har lagt dem opp i den. Forhåpentlig var de allerede døde når de ble plassert der, det andre alternativet er ulidelig å tenke på :o((

Det er lenge til kulda kommer, så jeg må dra en tur på Plantasjen å kjøpe en blomst å sette ned som kan så fram til høstpyntingen. Jeg kan jo ikke la graven stå uten noen blomst helt til den tiden.

Må nok skjerpe meg når det gjelder å passe på blomstene mine, for jammen hadde ikke balkongkassen blitt litt tufs også. Jeg kunne kanskje skylde på at jeg har ferie å har vært mye på farten, men det er jo ikke helt riktig for jeg har vært hjemme på ettermiddagene….

2 kommentarer
    1. En god skikk at folk besøker gravene til sine kjære pÃ¥ bursdager osv, gjør det litt pent rundt gravstedet og det er en mÃ¥te og hedre den døde pÃ¥. Det tar ikke sÃ¥ lang til og stelle en grav, man har som regel noen blomster hjemme som man stelle. Det er jo nesten i samme bÃ¥s. I helgen blir det mye folk i Drammen by pga Drammens Elvefestival, konserter, stand, salg av div osv…men jeg skal ikke ditt. Har fÃ¥tt en date med ei jente den helga pÃ¥ et lite sted noen mil unna. Resultatet av det kan bÃ¥de bli himmel og helvete, utfordringer og forveninger stÃ¥r i kø i sÃ¥ mÃ¥te.

    2. Helge: Vanligvis pleier jeg jo å være flink til å dra å se til graven, men akkurat nå i sommer har jeg vært sløv. Det blir orden nå i allefall :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg