Hjemmelaget cookies

I ettermiddag kom lysten til å bake litt over meg igjen…. Dermed kom opptil flere bakebøker fram på bordet, og til slutt falt valget på cookies med sjokoladepletter i. Jeg kjøper jo ofte det i butikken, og koser meg med et til to på kvelden sammen med en kopp kaffe. Tenkte at det kunne være artig å prøve å lage noen selv.

De var raske å lage, og innen en time lå de på rist å avkjølte seg :o)) I bakeboken sto det at de skulle stekes i 12-15 min i 190C, men siden mine kaker ble noe større enn i oppskriften fant jeg ut at jeg måtte skru opp ovnen til 225C for at de skulle bli ferdig noen gang.


I lunchen i dag var jeg en tur innom Kitch’n, og da kjøpte jeg meg 4 kaffekopper i forskjellige farger. (rosa, lys blå, grønn og gul) Så når “Sommaren med Ernst” begynte kl 20 i kveld, satte jeg meg ned med en kopp kaffe og en cookie. De ser kanskje ikke så vakre ut, men oj oj oj så gode de var :o)) Dette skal jeg definitivt gjøre igjen, og da teste ut forskjellige smaker…

Nå har klokka løpt fra meg igjen, og jeg burde ha vært i seng for lenge siden. Det er vel best å krabbe opp i senga å få seg noen timer søvn, for det er en arbeidsdag i morgen også hvor det er greit å ha med seg hode og tankene.

God natt.

#kaker #cookie #cookies #kaffe #kaffekopp #bake #kitchn #sommarenmedernst #natta

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg