Damene og en herre på tur

For ikke sĂĄ lenge siden kom jeg hjem fra en heldagstur til Norby Shopping. Jeg reiste sammen med Anne, Kine, Ann Karin og Terje.

Dro hjemmefra 8:15 og hentet Terje ikke så langt herfra. Hadde avtalt med Anne, at vi skulle møtes på Statoil stasjonen nedenfor Lambertseter.

Det var ganske mye trafikk på veien, men siden vi var tidlig ute var det ikke noe vanskelig å få parkert hos Norby. Mange dro antagelig videre til Strømstad  tenker jeg.

De fleste gangene vi drar nedover pleier vi å rusle rundt å kikke i butikker først, men i dag tok vi å gjorde oss klar med matbutikken først. Jeg skulle ikke ha så mye jeg, men det ble da nok i handlevognen alikevel. Jeg kjøpte mest pålegg i dag og mineralvann. Ellers endte jeg opp med ny rensegel fra Biotherm, concealer, tannpirkere med børste, to 10 kg esker med kattesand, sett med springformer (3 stk), bakestempel, kakestikker for å sjekke at kaken er stekt og skjerebøyle til å dele kaker. Disse siste tingene kjøpte jeg hos Panduro. Det ble også en ny rød parasoll til balkongen fra Rusta.

Når vi var ferdig med å handle, sånn cirka 14:30 dro vi bort til Marchè ved Solli for å spise middag. For mitt vedkommende ble det laksefile med poteter og rømmedressing. Til dessert ble det et par kuler med is og kaffe.

Jeg var supertrøtt og sliten da vi gikk å satte oss i bilene igjen. Terje fikk bestemme musikken, og satte på Katthult. Et veldig fint album, men for to trøtte og slitne gikk ikke det. Da ble det i stedet Nightwish, og da kviknet I allefall jeg til litt ;o))

Nå har jeg vært hjemme en stund, og jeg sitter ute på balkongen å slapper av og nyter de siste solstrålene.

#shopping #tur #venner #nordby #matvarer #mineralvann #pålegg #panduro #bakevarer #marche #spise #laks #kjøre #trøtt #sliten #sverige #sol #torsdag #himmelspretten #kristihimmelfartsdag

2 kommentarer
    1. Dere var sikkert ikke alene pĂĄ en slik tur idag. Var en tur hos foreldrene mine idag, etter at jeg kom hjem vaska jeg en sykkel og deretter ble det en liten skogstur. Satser pĂĄ en real sykkeltur pĂĄ lørdag. Den Get-boksen – Get box mikro – jeg skrev om fikk jeg nylig. Instaleringen var lett, ny fjernkontroll blir en vane etterhvert, mĂĄ lese mere. Kasta den gamle boksen i dag + en gamel vhs-videospiller jeg ikke har brukt pĂĄ flere ĂĄr. Har endel gamle VHS-video pĂĄ lager her. Leste et sted at man kan kopiere de over pĂĄ dvd. Men fĂĄr tenke pĂĄ det. MĂĄ handle litt inn til 17 mai i morgen, litt pølser og is mĂĄ man unne seg. Blir nok ĂĄrets første tur med engangsgrill i skogen til søndag. Har med vann nĂĄr jeg er ferdig og putter den i en pose før jeg kaster den i ei søppeldunk ved et tjern. Liten pent at slikt noe ligger til “pynt” i skogen. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Nei, vi var definitivt ikke alene i dag. Jeg ble nesten litt lei alle menneskene pĂĄ slutten. Det var godt ĂĄ komme tilbake til bilen. Jeg har det jeg trenger til 17. Mai, men det er mulig jeg ikke trenger det da det er store muligheter for at vi skal bort pĂĄ middag….. Vi fĂĄr se hva som skjer ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg