En mann og 3 damer på tur til Nordby

Til tross for at det er ferietid så måtte jeg opp grytidlig i dag, for å være klar til Anne og Kine kom kl 08:00. Vi hadde avtalt med Terje at vi skulle være nede i Sentrum hos ham 08:30, og jeg måtte innom Statoil for å fylle opp tanken på bilen før vi dro. Etter å ha hentet Terje skulle vi kjøre i følge, men Anne og Kine måtte stoppe for rødt lys å etter det så vi dem ikke før vi nærmet oss Solli i Østfold. Der freste de forbi oss, men Terje og jeg hadde ikke hastverk å dessuten stoppet vi på bensinstasjonen for å handle litt.

Det var mye folk på Nordby i dag, men ikke på langt nær så mange som jeg hadde trodd at det skulle være. Jeg pleier nå aldri å treffe kjentfolk når jeg er der, men i dag traff jeg fetteren min Ivar og kona Marit. De var på hytta rett på andre siden av Svinesundsbroen.

Jeg handlet ikke noe særlig i matbutikken i dag siden jeg var der for 14 dager siden. Der er lenge siden jeg kom ut av butikken å ha brukt så lite penger som denne gangen. Jeg derimot noe mer penger i andre butikker….



For en ukes tid eller så siden kjøpte jeg en 30 ml flaske av den nye duften fra Tresor – La Nuit, og jeg falt pladask for den. Så jeg stakk innom Kicks og kjøpte en 50 ml flaske i dag. Da fikk jeg en gaveeske med noen produkter fra Lancôme. Jeg har ikke rukket å se ordentlig på alle goodisene som lå i esken, men det skal jeg litt senere :o))


Jeg har sett etter et lite rundt bord til å ha mellom kafe stolene mine på balkongen. De jeg har sett hittil har vært for store og ruvende, men da vi var en snartur innom Ö&B fant jeg dette lakkerte metallbordet. Det falt jeg for med en gang, og så er det superenkelt å klappe sammen å sette til side hvis man trenger plassen.


Sist gang vi var i Sverige så jeg på en krakk hos Rusta, men da turte jeg ikke kjøpe den for jeg var sikker på at den ville være for stor. Jeg hadde selvfølgelig glemt å måle til, men jeg tok sjansen å kjøpte den allikevel i dag. Den var både høyere og litt bredere enn den gamle krakken, men ikke mer enn at den fint kunne stå der. Den gamle krakken har Ronja revet i filler trekk og stopping…. Jeg hadde ment å sy nytt trekk med en tjukkere madrass inni, men så syntes jeg at krakken er litt for lav. Krakken er ment til å sitte på når man tar på seg sko og støvler, men det er ubehagelig siden den er så lav.


Hos Jernia fikk jeg endelig tak i nye rister til å avkjøle brød og kaker…. De var ikke spesielt billig med sine 99,- per stykke, men jeg trengte virkelig noen nye. Fra før har jeg bare hatt den gamle jeg arvet etter min mor, og den begynner å bli ganske sliten å stygg. De nye er noe mindre enn den gamle, og det var derfor jeg kjøpte to stykker.


Pusene måtte jo også få en liten ting når mamsen deres hadde vært på handletur. Inne hos Ö&B hadde de denne tunnelen som jeg kjøpte til dem. Det er ikke alltid mine kjøpt til dem har slått ann, men de har faktisk løpt igjennom dem flere ganger å Ronja la seg til og med inni den en stund. De hadde en annen tunnel som jeg kjøpte når de var små, og den ble etterhvert så slitt at jeg måtte kaste den.

Etter å ha trasket rundt på Nordby i flere timer var vi i grunnen fornøyd, så vi pakket alle varene inn i bilene og satte nesen mot Solli for å spise middag å slappe av litt innen vi dro videre hjem. Faren med å sitte ned å spise er at man blir så mett og belåten at man blir trøtt. I dag ble jeg skikkelig trøtt og sigen, og jeg nesten gruet meg til å kjøre hjem… Terje og jeg skravlet oss hjemover så jeg klarte meg ganske bra. Vel hjemme i Oslo, dro vi først innom meg for å avlevere mine varer før jeg kjøpte Terje hjem igjen.

Jeg pakket bort alle varene mine som vi bare hadde slengt innenfor døren, og så satte jeg i gang å montere møblene å fikk satt dem på plass. Etter det ruslet jeg ut på balkongen med en kopp kaffe og satt der å nøt de siste solstrålene innen de forsvart bak noen skyer!

Nå fryser jeg så jeg rister enda jeg har satt vifteovnen på bordet rett foran meg…. Der står den å blåser deilig varm luft rett på meg, og jeg kjenner at det er på tide klappe sammen PC’n før jeg sovner.

#sverige #nordby #shopping #la_nuit #tresôre #duft #parfyme #kicks #goodybag #gaveeske #ö&b #metallbord #bord #lakkert #hvit #krakk #rusta #tunnel #katter #leke #kaffe #balkong #kos #slappeav 

4 kommentarer
    1. Det var en fin tur for dere. Hele dagen gikk og bra og treffe fam på Nordby. Det bl ir som en regel maraton trasking rundt på slike sentra. Håper det er nok av krakker og hvile på. Gikk gjennom et lite handlesenter i Drammen i går. Bare eldre som satt der på kafeer og rundt på krakker. Det var ei eldre same som datt om og ble hentet av ambulanse, veit selvsagt ikke årsaken til det men det kan være mange. Uansett så er det viktig for de ansatte og vite hva man skal gjøre når slikte ting skjer. Gode rutiner er viktig for sikkerheten. Fine ting du kjøpte deg og det var nok bra med en tur. Skal handle litt til påske idag så blir det en tur til mine foreldre i morgen.

    2. PÃ…SKEFERIE !!! Koselig og innkjøpsrik tur du hadde, Ã¥ treffe fam pÃ¥ sÃ¥nne steder er vel vanlig 😀 Kanskje det blir en tur til Nordby før vi flytter sydover 😉 Vi fÃ¥r pÃ¥skegjester i ettermiddag, de kommer fra +20 grader, men sol har vi her ogsÃ¥, he he. NÃ¥ skal vi helt til Ultra Ã¥ kjøpe sjømat til i kveld. Ha en flott pÃ¥ske, kos deg masse, ja for du var vel innom bÃ¥de ‘meieriet’ og godisbutikken 😀

    3. Helge: Det blir alltid en heldagstur nÃ¥r vi drar over grensen, og vi sørger for at alle sammen fÃ¥r sett pÃ¥ det de skal før vi setter nesen hjemover. I det fleste tilfellene stopper vi pÃ¥ Marché i Solli for Ã¥ spise middag, noe som er greit sÃ¥ slipper man Ã¥ styre med det nÃ¥r man kommer hjem. Da kan man vare fÃ¥ pakket bort varene og satt seg ned for Ã¥ slappe av…

      Det kan være veldig skremmende når noen faller om sånn, spesielt hvis ingen vet hva de skal gjøre. Kan man ikke førstehjelp så er det veldig viktig at man får tak i noen som kan, hvis det er snakk om hjertestans er om å gjøre at noen setter i gang med behandling med en gang..

      Etter å vært sliten og slapp noen dager, gikk jeg til sengs med feber og vondt i halsen. Så i dag blir det å ta det litt med ro for å hente meg inn igjen.

    4. Lene S.: Vi drar aldri innom “meieriet” nÃ¥r vi er i Sverige… Ingen av oss drikker noe særlig alkohol, sÃ¥ det lille som blir drukket her i heimen kjøpes her hjemme :o)) Godis ble det nÃ¥ i allefall, altfor mye av det dessverre. HÃ¥nden min hadde en egen vilje og plukket med seg litt over alt, hehehe. Jeg var pÃ¥ Ultra en tur i gÃ¥r jeg ogsÃ¥ sammen med en venninnen min Anne. Jeg skal feira pÃ¥skeaften hos henne sammen flere andre Ã¥ det var noe smÃ¥tteri som mÃ¥tte handles inn. Ha en riktig God PÃ¥ske sammen med familien :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg