Lett skal det ikke være

I går tok jeg bilen på jobben sånn at jeg kunne reiser direkte til Alna-senteret etter at jeg var ferdig på jobben. Jeg hadde ikke igjen verken kattesand eller tørrfór til kattene. I boksen jeg pleier å ha kattematen var det bare støv igjen, og det var ikke noe å gi til to sultne pusekatter.

Jeg bestemte meg for å kjøpe 2×10 kg med kattesand så har jeg en stund, men jeg hadde ikke sjanse til å bære det opp i bilen. Av den grunn har jeg en stor og kraftig tralle liggende i bagasjerommet til alle tider. Den har jeg hattbruk for mange ganger gitt. Jeg hadde også bestemt meg for å kjøpe en stor sett med kattemat, sånn at jeg hadde i ganske lang tid fremover.



Som jeg har nevnt ved flere tilfeller så er jeg født uheldig, og gårsdagens skulle jo vise seg å være helt i tråd med dette. Hadde de det kattefóret jeg skulle ha, selvsagt ikke… De hadde gått tom for flere dager siden, og bestillingen av nytt hadde ikke kommet enda. Jeg måtte jo som sagt ha mat, og i stedet for å kjøre til neste dyrebutikk dro jeg rett bort på Plantasjen på Skullerud. Der viste jeg at de hadde, vel og merke ikke like stor sekk som jeg hadde. De hadde bare to poser av 2 kg igjen, heldigvis for meg.

Klokka begynte å bli mye, og jeg orket ikke tanken på å begynne slave over grytene for å lage middag. Så jeg stakk innom Rimi borte på Oppsal, og kjøpte en pose med frossen Pasta Bolognese. Kanskje ikke det beste jeg har smakt, men jeg ble da i det minste mett.

Resten av kvelden satt jeg med både Ronja og Vinja i fanget, som byttet på med å ligge der. Jeg passet på å få børstet pelsen til Ronja, for hun har klart å få så mange floker i pelsen igjen. Mange av dem gikk greit å børste ut, men de største var det verre med. Det gjorde nok vondt, for hun lå klar med poten for å daske til meg når jeg holdt på for lenge. Forsøkte med saksen, men damen hadde mistet tålmodigheten helt å spratt opp i senga mi i stedet for…. Der var hun langt unna børsten og saksen.


Etter et par dager med grått å trist vær fikk vi en fin vinterdag med sol her i Oslo. Jeg passet på å stikke ut i lunchen for å lufte meg litt og nyte det fine været. Stakk en tur inn på Gunerius for å kikke litt, og kom forbi Boklageret hvor jeg fant denne strikkboken. En bok for meg som ikke er noen superstrikker akkurat, hvor de viser mange forskjellige strikkeeffekter som jeg skal prøve meg på etterhvert. Hos Nille investerte jeg i to nye rundpinner med bambuspinner. Jeg hadde ment å strikke litt i kveld for å bli ferdig med noen pulsvanter, men jeg har ikke vært helt i slaget så det ble ikke til noe.

Like før jeg skulle gå fra jobb ble jeg så uvel i magen og måtte bare løpe avsted i en fart. Etterpå ble jeg både kvalm og frossen å jeg var sikker på at jeg skulle få problemer med å rekke hjem før noe mer skjedde. Heldigvis så gikk det greit, og formen har bedret seg utover kvelden heldigvis.

Nå har denne damen tenkt å komme seg i seng, for selv om formen er relativt bra så er jeg fortsatt veldig frossen.

Ha en fortsatt fin kveld, og god natt :o))

#alna #dyrebutikk #kattefór #kattesand #everclean #multicrystals #royalcanin #plantasjen #skullerud #rimi #oppsal #pasta #bolognese #katter #oslo #gunerius #lunch #strikke #boklageret #bambus #pinne #uvel

4 kommentarer
    1. Bra at du fikk tak i kattesand. Her ble det ny støvsuger i gÃ¥r – en liten blÃ¥ Bosch. Den jeg hadde tok kvelden søndag. Tok med meg en ny radio fra butikken ogsÃ¥ i gÃ¥r – den skal brukes pÃ¥ kjøkkenet, har vel 4-5 radioer nÃ¥ tenker jeg. Hører endel pÃ¥ radio men mest pÃ¥ NRK. Nyheter er greit, de bruker gjerne lyden ifra innslag fra Dagsrevyen pÃ¥ radioen. Bilder er best pÃ¥ radio sies det sÃ¥ det er greit nok. HÃ¥per du er i bra form igjen og at du fÃ¥r tak i mere kattesand etterhvert. Ha en fin dag.

    2. Helge: Vanligvis pleier jeg Ã¥ fylle opp lageret med kattesand, nÃ¥r vi er i Sverige. NÃ¥ har vi bestemt Ã¥ vente til mars mnd med Ã¥ dra, og da er det ingen annen utvei enn Ã¥ handle her…

      Jeg hører ogsÃ¥ mye pÃ¥ radio… Det første jeg gjør nÃ¥r jeg stÃ¥r opp er Ã¥ slÃ¥ den pÃ¥, og det gjør jeg ogsÃ¥ nÃ¥r jeg kommer hjem fra jobb. Det blir nok ikke NRK jeg hører mest pÃ¥, men Radio Norge. Jeg syntes det er behagelig Ã¥ høre pÃ¥ radio, da slapper jeg av… Det kan bli litt for mange inntrykk nÃ¥r man sitter Ã¥ ser pÃ¥ tv hele kvelden.

      Jeg er veldig glad at det bare var forbigående med at jeg følte meg uvel, for det er ikke så lenge siden jeg måtte være hjemme et par dager hvor jeg var forkjølet.

      Ha en fortsatt fin kvel :o))

    3. Siv Svanem: I dag har formen vært veldig fin, og dagen har gått så fort å jeg har fått gjort alt det jeg hadde satt meg fore på jobben. Kattene mine ville jeg ikke vært foruten, og jeg savner dem alltid når jeg er lenge borte fra dem!! Du får gi Pontus en ordentlig god klem og rufs i pelsen fra oss :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg