Julaften vel overstått


I dag er det viledag her i heimen etter to dager med masse god mat og snoop….. Da er det godt å ha en dag hvor man kan tasse rundt i pysjen halve dagen, og bare slappe av å nyte at man har fri. Jeg sov helt til klokken var 10:30 i dag, og da var skikkelig dorsk i kroppen. Ute er det svinkaldt å det frister ikke akkurat til å gå en tur akkurat. Tenker nok at dagen kommer til å bli tilbrakt her inne foran tv-skjermen sammen med kattene :o))



Jeg ble strålende fornøyd med ribben på julaften, den ble helt perfekt…. Svoren ble helt sprø og jeg var borte å små-smakte på den mens ribben lå å vilte. Den ble mør og fin med veldig god smak. Tror det er første gangen jeg har fått så fin ribbe tror jeg.


Maten smakte himmelsk og jeg satt veldig lenge ved bordet og koste meg… Det er bare så synd at når man lager så mye god mat, så blir magen så fort mett. Man ønsker å kunne spise mer for at det er så godt, men klarer det bare ikke.

Julaften feirer jeg alltid alene, etter eget valg… Da jeg vokste opp var det bare mamma, pappa og jeg å da de ble borte og jeg ble igjen alene bestemte jeg at julaften skulle jeg feire for meg selv. Følge de tradisjonene jeg var vant til. Til å begynne med så syntes familie og venner at det var helt feil å spurte igjen og igjen om ikke jeg ville komme å flere sammen med dem. Etterhvert har de skjønt at det er sånn jeg vil ha det, og at jeg har det helt fint med å feire alene :o))

                                                                                                              Årets julegaver:


Dette Nail settet fra Scholl var fra Anne, og jeg var med å kjøpe det. Jeg har et batteridrevet fra før, men denne går på strøm. I tillegg så er det en tørkefunksjon for nylakkerte negler. Jeg har ikke prøvd den enda, men det skal jeg i løpet av julen.


Før jul hadde flere ganger sett på en sånn blender, men hver gang bestemt meg for å vente… Så når jeg åpnet gaven fra fetter Ivar og kona Marit så var det akkurat den blenderen jeg hadde lyst på, i rosa til og med. Med denne skal jeg lage mye godt :o))


Denne gaven var fra megselv, hehehe… Syntes pungen var søt, og så trengte jeg en ny pilleeske, og begge to fant jeg hos Glitter på Tveita rett før jul.


                                                        Fra fetteren min og kona fikk jeg også dette kubbelyset, som passer perfekt i julelykten min….


Disse to flotte gavene fikk jeg fra Ann-Karin. Etuiet er sydd av kjæresten til en kollega av henne, og er til å ha strikkepinner i. Helt perfekt for meg, som alltid roter bort pinnene mine. Smykket har Ann-Karin laget til meg, og jeg syntes det er råflott :o))


Av mine fantastiske naboer fikk jeg disse to flotte figurene, kjøpt hos Kremmerhuset. Når julen er over skal de få fast plass oppe på kaminen, som er sort å der vil de passe helt perfekt :o))

Jeg er kjempefornøyd med alle gavene jeg har fått dette året :o)) Noen var helt uventet, og andre viste jeg om! Gleder meg spesielt til å prøve blenderen, og når butikkene åpner igjen skal jeg handle inn noen godsaker for å teste den ut ordentlig .o))

 
#ribbe #svor #godt #mat #mør #julaften #alene #julegaver #negler #nail #beauty #scholl #blender #pung #pilleeske #lys #etui #smykke #dyrefigurer #kremmerhuset

6 kommentarer
    1. Så mye fint du fikk i julegaver 🙂 Det er godt man kan feire på den måten man ønsker selv.
      Jeg har akkurat kommet hjem fra jobb og er helt ødelagt. Sånn går det når man putter innpå alt for mye i flere dager 😉
      Håper du får en fortsatt fin 2. Juledag 🙂

    2. Åse Helen: Jeg er veldig fornøyd med både gavene og julefeiringen :o)) Heldivis skal jeg ikke på jobb før på mandag, så jeg har noen juledager til å kose meg på hjemme!!

      Ha en fortsatt fin 2. juledag du også, og slapp av å nyt resten av dagen :o))

    3. Ribba sÃ¥ god ut..og du hadde jo pynta fint og gjort det trivelig for deg selv…det er bra …:)
      Mange fine gaver hadde du også fått ..
      NÃ¥ skal vi snart spise fiskemiddag ..etter to dager med ribbe ..Ha en koselig kveld <3

    4. annebe: Her ble det ribbe, pølse og medisterkaker i dag ogsÃ¥…. Resten av ribben har nÃ¥ blitt lagt i fryseren til senere bruk. Det blir nok ikke noe fisk pÃ¥ meg før søndag, for i morgen skal jeg pÃ¥ middag til en venninne. Da blir det skinkestek :o))

      Veldig fornøyd med gavene mine, og alle kan jeg ha stor glede av utover :o))

    5. Det var fine gaver du fikk, man må bare respektere at du feirer julaften alene, enebarn kanskje. Maten ser god ut, vi hadde torsk på julaften som alltid, far min er fra sørlandet så derfor torsk. Kom nettopp hjem fra fam selskapet, har ei sprek tante av meg som kom på beina. Det er ca 4 km gange i denne kulda og til mine foreldre er det mye nedover. Så det var tøft gjort av en 85-åring, ble kjørt hjem igjen. Ha en fin kveld.

    6. Helge: Jeg er vokst opp som enebarn med julefeiring bare med oss tre.. Jeg er adobtivbarn, og i voksen alder fikk jeg kontakt med min biologiske familie. Da fikk jeg plutselig 3 brødre og en søster, en haug med tantebarn og søskenbarn. Alikevel foretrekker jeg julekvelden alene.

      Torsk er veldig godt, men for meg er det noe jeg spiser etter noen dager med julemat for å få noe lettere i magen. Ja, det var en sprek tante må jeg si :-)) Ha en fortsatt fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg