Jeg er i rute


Jeg bestemte i går at jeg skulle komme meg ut av døra sånn ved 12:30 tiden for å dra til Alfaset Gravlund, for å tenne lys for mamma og pappa. Klokka ble nok litt mer enn det, for jeg hadde noen julesamtaler jeg måtte ta. Til faren min og til min tante i Telemark, og da gikk minuttene ganske fort :o))

Det var smart tenkt å dra tidligere ned dit, for jeg hadde ingen problemer med å finne en parkeringsplass. Akkurat da var det mange ledige plasser, så jeg kunne velge og vrake. Når jeg kom ned til graven ble jeg litt lang i masken, for lokket på lykten min var borte og den var full av snø. Jeg fant det etter å gått rund å sparket litt i snøen, men glassene i lykten var jo fulle av is. Jeg forsøkte å få av det meste, men lyktes ikke helt så man kunne jo ikke se at jeg hadde tent lyset. Det vil nok tine etter hvert, så nå som mørket kommer vil lyset skinne tenker jeg.


Når jeg kom hjem satte jeg på ovnen med en gang sånn at jeg fikk begynt å dampe på ribben, og etter ca 45 min. i ovnen var dette resultatet. Nå er den satt inn igjen uten folie, og skal stå der å gose seg i ca 2,5 time til. Det lukter helt himmelsk allerede, og magen min har begynt å romle litt. Skal ikke gjøre samme feilen som jeg pleier, å småspise godterier før middagen…. Bedre å vente til etterpå sånn at den gode middagen kan nytes til det fulle :o))

Mens ribba sto å dampet ringte jeg til min kusine på Tangen i Hedmark, som jeg ikke har snakket med på veldig lenge. Jeg hadde lyst til å ønske henne God Jul og slå av en prat sånn før det var på tide å vie litt mer tid til matlagingen. Det sto bra til med dem, og hun ventet at mine tremenninger med familie skulle komme til julemiddag og pakkeåpning.

I går kveld fikk jeg hengt ut julekransen på utgangsdøren min…. Jeg hadde jo egentlig tenkt til å henge den opp litt tidligere, men glemte det helt bort. Kransen kjøpte jeg for et par år siden nede i Julemarkedet som avholdes i Spikersuppa her i Oslo. Den jeg hadde før gikk i gulvet da jeg skulle henge den opp året innen, og så litt sjaber og sliten ut. Denne her er jeg veldig fornøyd med og passer ekstra godt på når jeg skal henge den så den ikke ramler i bakken.

Som det store barnet jeg er, så har jeg nå plantet meg foran tv-skjermen for å se på “Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul” Det blir liksom ikke jul uten at jeg har fått med meg det. Har ikke julestemningen kommet før den begynner, så kommer den definitivt etterpå.

Ha en fin juleaften sammen med de dere har kjær :o))


#gravlund #alfaset #lys #lykt #ribbe #dampe #kose #julekrans #familie #kusine #tremenninger #far #tante #telemark #hedmark #tangen #kalleanka #julemarked #jul #mat

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg