Ut pÃ¥ tur, aldri sur…

Man kan ikke skryte av at det er mye fint høstvær om dagen, i allefall her i Oslo…. 

Når jeg våknet til morran i dag var det ikke stor bedre, i tillegg var det tjukke tåke som lå godt nede på trekronene på andre siden av åsen. Jeg sto opp omtrent når kikeklokkene begynte å slå ved 10 tiden, og da lå Vinja oppå ryggen min å malte så hypnoserende. Hun hadde ingen formening om å flytte seg med det første.

Kroppen min var ikke i humør i dag heller, og jeg sank langt ned i godstolen etter å ha gjort ferdig morgenstellet til pusene, pakket bort gårsdagen klesvask og fått meg en varm dusj. Med en gang tenkte jeg at her skal jeg bli sittende resten av dagen, og se på skiskyting osv. Til slutt fant jeg ut at formen ikke kom til å bli noe bedre av å sitte der, så jeg kledde på meg å gikk meg en tur i bydelen.

For at det skulle ha skikkelig utbytte av turen satte jeg opp tempoet og gikk ganske fort… Turen ble på ca 45 minutter, og da hadde gått meg varm og litt anpusen i samme slengen. Det føltes virkelig godt :o))

Det blomstrer fortsatt litt i beddet mitt, og noen knopper er i ferd med å springe ut. Blir det ikke noe spesielt kaldere kommer den helt sikkert til å gjøre det også tenker jeg.

Jeg har fortsatt ikke fått somlet meg til å kjøpe noen utelampe på balkongen, så jeg kjører med lyslenke i nøytral farge. Jeg blåser i om det ser litt rart ut, så lenge det blir lys på balkongen min :o))

Når jeg gikk på turen min tenkte jeg at jeg skulle sette en bolledeig når jeg kom hjem igjen, men det ble aldri til at jeg gjorde det. Jeg tok meg en kopp kaffe å begynte å se på en Via Play, hvor jeg fant Hjemme Alene no 5!!!!!!! Helt ærlig så trodde jeg ikke det fantes så mange av dem. Ingen kan jo slå den første, men dette her var vel ganske okay!!

Nå har Vinja satt seg på armlenet til stolen, hvor hun ser på meg med intense øyne og mjauer… Hun vil gjerne ligge i fanget å kose litt, og da er det vel på tide å legge fra seg PC’n en liten stund. Hun pleier å komme for å kose sånn i kvellingen, og det er veldig koselig :o))

Ha en fortreffelig søndagskveld folkens, blogges :o))

#dårlig #vær #oppsal #tur #form #kaffe #blomster #utelys #lyslenke #balkong #hjemmealene #film #viaplay 

2 kommentarer
    1. Sjøl så bor jeg 10 min gange fra skogen så igår var jeg 2,5 time i skogen, tok en vaffel og kakao på Hellashytta(sjekk google) på vei hjem. Det er bra med frisk luft.
      Det er mandag og fortsatt bart ute, en fordel for trafikken at det er bare veier, man sparer mye pÃ¥ det mtp kollisjoner bil mot bil osv…Ha en fin dag.

    2. Helge: I dag kom det faktisk noen fÃ¥ snøfnugg i det jeg dro pÃ¥ jobben, men det ble ikke noe serlig av det….

      Hellashytta ligger jammen flott til inne blandt trærne. Helt sikker flott å ta en pause der etter en tur i skogen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg