Enkelt skal det ikke være….

Noen ganger kan man bli så inderlig forbanna at man tror man skal sprekke, og i går ettermiddag/kveld var det like før jeg gjorde nettopp det :o((

I går hadde jeg fått beskjed om at den nye vaskemmaskinen min skulle komme mellom 17 – 22. Allerede kl 17 hadde jeg ryddet badet og gjort alt klart til den skulle komme, men det skulle bli lenge å vente…..

Hadde avtalt med Anne at hun skulle komme, og vi satt i stua og skravla mens vi holdt på med hvert vårt håndarbeide. Jeg med løperen jeg hekler, og hun med en genser.

Jeg spøkte med at med mitt hell så kommer de sikkert ikke før kl 21:55, og det skulle jeg nok ikke ha gjort…… Minuttene ble til timer, mange timer, og jeg begynte å bli mer og mer amper å irritert. Når man sitter sånn å venter så går jo klokken så inderlig sakte, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg kikket ut av vinduet. Når klokka ble bortimot 21.55 ringte sjåføren å sa at de var forsinket, og ville være hos meg om ca 15 – 20 minutter. Innen de kom var det nok gått ca 45 minutter. Da fikk jeg vite at jeg var jo en av de heldige som fikk levering, for det var et par som de ikke rakk…… Da håper jeg virkelig at de hadde ringt dem litt før de ringte meg for å gi beskjed!!!

Vi begynte å gjøre maskinen klar, men støtte fort på problemer da vi skulle skru av de siste to skruene på transportpanelet på baksiden. Samme hvilken skrutrekker vi brukte, og hvordan vi skrudde rikket ikke skruene seg. Det var jo begynt å bli ganske sent, og jeg ville jo ha maskinen klar til bruk samme kveld men det skjønte jeg at vi ikke fikk til.

Oppe i 3dje etasjen har det flyttet inn et ungt hyggelig par, så jeg skrittet opp trappen og ringte på til dem for å spørre om han kunne gi en hjelpende hånd. Han ble med ned å med litt muskelkraft kom skruene ut, men han stoppet ikke der nei :o)) Når han først var i gang så gjorde han maskinen helt klar for meg. Stilte inn bena slik at maskinen sto helt i vater, og fikk plassert stabiliseringsputene under bena slik at maskinen holder seg på plass. Vi hadde nok klart alt dette vi også, men vi hadde definitivt brukt mye lenger tid. Jeg er bare så takknemlig for hjelpen til den gode naboen :o))

I flg bruksanvisningen skulle man kjøre igjen et program på Syntetisk 60C uten noe tøy for å skylle den, men det rakk jeg jo ikke i går for da var klokka over 23. Jeg startet den for en stund siden, og det er vel ikke så veldig lenge til den er ferdig.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at den skulle stå med ryggen mot ander veggen, og åpningen mot dusjen. Nå syntes jeg i grunnen at det er greit at den står som den gjør, og det er plass til kattedoen foran. Pusene har vært veldig nysgjerrig på denne nye dingsen som nå opptar en del av baderommet, og de har begge to undersøkt den grundig. Vinja som er en forsiktig pus, men veldig nysgjerrig klarte ikke å styre seg å hoppet til slutt opp på den for å undersøke den enda litt mer. Da hun hadde forvisset som at dette ikke var noe farlig, ja da la hun seg like godt oppå den :o)) Ronja har bare gått rundt på gulvet å kikket hun!!

Måtte bare ta med dette bildet av Vinja, der hun lå å koste seg i tønna ute på balkongen i går…. Det har blitt hennes favorittplass nr 2 etter den røde stolen :o))

#vaskemaskin #ventetid #kjedelig #besvær #irritasjon #godnabo #lettelse #vinja #ronja #katt #balkong 

8 kommentarer
    1. Skjønenr godt at du er irritert, og levere en vanskemaskin til folk nesten kl 23 om kvelden er nesten uhørt. Har man telefon og riktig nr kan man ringe og si at man er forsinka. Syns egentlig at det er litt unødvendig og utenfor folkeskikk og ringe på hos folk etter kl 22 om kvelden.

    2. Sånt blir jeg utålmodig av også, alltid litt “styr” når man kjøper noe nytt syntes jeg 🙂
      Du var heldig som hadde en hjelpsom nabo da, sånt er hyggelig…
      Nusselig bilde av pusen …God helg 🙂

    3. At du hadde mot til å ringe på hos naboen ca midnatt, de måtte jo tro det var full krise, hehe. Da synes jeg saken ble uavgjort, men det ble feil motstander, deg mot naboen liksom. Grattis med ny maskin, men husk den tar bare 5 kg tøy og sentrifugen vrir dårlig, særlig håndklær, har hatt en sånn liten sak 🙁 God helg 😀

    4. Hei du anonym…! Nå hører det til historien at jeg sjekket om det lyste hos naboen før jeg ringte på, ellers så hadde jeg nok ikke ringt på så sent ;o)) Den maskinen jeg kjøpte tar 7 kg og har 1200 omdreininger på sentrifugen så det drypper vel ikke av tøyet, tror jeg i allefall :o)) Fasiten får vise seg i morgen når jeg prøver den med tøy for første gang. Ha riktig god helg du også.

    5. Jeg mener jo at disse folkene burde ha ringt før for åndelig å fortelle at de var forsinket, for det viste de jo 5 min før fristen gikk ut. Hvis det var meg du mente som ikke burde ha ringt på hos naboen, så sjekket jeg om de fortsatt var våken innen jeg til det skrittet å ringe på :o))

    6. Det er ikke første gangen det blir noe styr når jeg handler og skal få det hjemsendt…. Jeg kan skrive en hel bok om det, hehehe he. Veldig glad for at han hadde anledning til å hjelpe, for ellers hadde vi nok slitt enda tror jeg.

    7. Det er jeg som kommenterte som anonym, sorry er ikke så god på dette med kommentarer og blogger, hehe. Fant deg over listen min søster Lene S. følger. Jeg er tenårings- og huspasser, søster og svoger kommer ikke fra ferie før om en uke. Snakker alltid rett fra levra, tenkte på mine naboer vøttø, HJÆLP 🙁 Vaskemaskinen din ser klin lik ut som ‘den lille’ jeg hadde 40 cm bred og 60 cm dyp osv, men skjønner nå at det bare er Whirlpool-navnet som er likt, det blir nok et utmerket resultat 🙂 Beklager igjen og ønsker fremdeles god helg :)))

    8. Hyggelig med kommentar fra deg vettu :o)) Jeg syntes det er bedre at folk snakker rett fra levra jeg, da vet du jo hvor du har dem. Kanskje ikke så rart at du tenkte at det var den samme som du hadde, for Whirlepool har 3 stk som var helt like hvorav den ene var maken til din. Jeg valgte den midt i jeg da :o)) Håper du har hatt en fin helg, og kos deg videre som hus- og tenåringspasser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg