En stille og rolig 17. mai

I går feiret vi Grunnlovens 200 års dag med flotte markeringer over hele landet… Det var som værgudene bestemte seg for å være på sitt beste humør, og gi oss bare strålende vær. Jeg ble vekket av at solen kilte meg på nesen, når den tittet igjennom persiennen på soverommet. Ute var det enda helt stille, og det var bare fuglenes morgenkvitter som kunne høres.

De aller fleste hadde vært ute å hengt flaggene sine når jeg var ute med mitt.. Jeg kjenner at jeg blir helt varm i hjertet når jeg ser hele blokken en dekket av rødt, hvitt og blått :o)) Siden det var så varmt så satte jeg opp alle vinduer og dører og fikk luftet ut heimen skikkelig!

Jeg slo på tv og slang meg ned i godstolen med kaffekoppen for å se litt på 17. mai feiringen på NRK. Formen min var mye bedre enn dagen før, men litt feber var det igjen som ikke helt ville slippe taket. Etteren Ibux så føltes det straks noe bedre.

Meningen var at jeg skulle ha vært å feiret dagen oppe hos Anne, men siden jeg ikke var helt i form så foreslo hun at hun kunne komme en tur ned til meg i stedet.Vi hadde avtalt at hun skulle komme rundt ved 12 tiden. Jeg orket ikke å styre så veldig mye, men fikk da rufset opp littegranne i allefall.

Ronja ville også se på 17. mai feiring og snek seg opp i godstolen min da jeg var ute på kjøkkenet for å hente meg en kopp kaffe. Hun har aldri egentlig villet ligge i stolen før, men nå er hun oppi der så fort jeg reiser meg. Har jeg lyst til å sitte der selv, klapper jeg bare på fotskammelen så hopper hun dit å så tilbake opp i fanget mitt når jeg har fått satt meg godt til rette :o))

Det ble en enkel middag med pølser og lumpe, men jammen ble vi ganske mette begge to alikevel….

Når pølsene hadde fått lov til å synke, så ble det kaker og kaffe… Jeg hadde kjøpt en kransekake tidligere i uken, for det må jeg ha på 17. mai syntes jeg. Anne hadde tatt med en annen kake hun hadde kjøpt, som var litt mektig men veldig god.

Vi satt for det meste å skravlet oss igjennom dagen og kvelden…. Det er aldri noe problem å finne noe å prate om, for det ene temaet etter det andre står i kø sånn at vi nesten ikke kommer oss igjennom alt vi har lyst til å si (den vet jeg en som kommer til å kommentere). Det var godt at stemmen var tilbake igjen, og den holdt hele dagen. Kjenner at jeg er litt sår i halsen i dag, men det tror jeg mest kommer av at jeg skravlet for mye i går, hihihihihi!!

Jeg syntes vi hadde en hyggelig 17. mai selv om den ble feiret hjemme… Skal jeg være helt ærlig så er jeg ikke så veldig glad i å traske gatelangs i et mylder av folk, eller bli slått i hode med flagg, fløyter, vifter eller is av smårollinger som sitter på fars skuldre.

Anne dro vel herfra rundt midnatt, og da var det helt stille ute. Man skulle kanskje tro at noen hadde en fest, men hadde de det så var den i såfall veldig stille og rolig. Jeg så på tv en liten stund før jeg ryddet opp litt å hoppet i senga omgitt av to puser som var litt trøtte. De hadde ikke så veldig lyst til å oppgi plassen sin til matmora…..

#grunnloven #17mai #nrk #feber #ibux #ronja #pølseoglumpe #pølse #lumpe #kransekake 

6 kommentarer
    1. Vel overstått 17.mai, koselig å ta det helt med ro 😀 Jeg måtte på jobb, så jeg var borte fra heimen i 13 timer. Tar det igjen i dag med grilling og noe godt i glasset 😀 Sitter på terrassen og beundre epletrærne som er i full blomst 🙂 Ha en fortsatt solrik og god søndag, håper formen er bedre 😀

    2. Lene S.: Etter å ha vært i ro i flere dager, tok jeg meg en 1,5 time rask spasertur for å få opp pulsen. Det var varmt og godt ute så det ble en flott tur. Jeg tenker at det er noe jeg må fortsette med, for jeg har vært alt for lat alt for lenge nå :o))

      Ellers så er formen ganske bra, så i morgen er det tilbake til på jobben igjen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg