På besøk hos Casa Anne

I over et år har Anne og jeg byttet på å dra til hverandre på lørdagene for å spise middag, og i går var det hennes tur til å stå for serveringen.

Siden det var så fint vært så gikk jeg ut å satt meg på balkongen med en gang jeg hadde spist frokost. Jeg tok med meg kaffekoppen å sank langt ned i min stol, og like etter var Vinja på plass i den andre stolen. Den er hennes, og hun liker ikke at noen andre setter seg der. Da har det lett for å bli en del stirring, og så mjauing litt sånn småirritert…. Det var 80 tallsmusikk hele dagen på min favoritt radiostasjon RADIO NORGE, og jeg tok med meg radion ut på balkongen og satt der å nynnet og sang med. Hehehehe, om det var så veldig vakkert tviler jeg nå litt på :o))

På veg til Anne dro jeg nedom EuroPris for å handle… De hadde nemlig tilbud på store flasker av den den dusjsåpen jeg bruker og prisen var 20,- per stk. Derfor rasket jeg med de 4 siste flaskene de hadde av den. Det var tydeligvis flere enn meg som liker den siden det var så få igjen, for alle de andre sortene var det fulle hyller. Hadde først tenkt å dra på mandag, men nå er jeg glad for at dro på lørdag!!

Sola kommer på ettermiddagen hos Anne, og da jeg kom begynte den å fylle balkongen…. Vi satt ut oss ut for å skravle litt i det fine været. Felix ville også være med, og da vi var inne et øyeblikk så var han ikke sen om å innta den ene stolen. Der lå han som den rene fotomodellen og tronet :o)) Side det var en sånn deilig vårkveld var det stor aktivitet utenfor og på mange av balkongene rundt om. Siden blokkene ligger så tett kan man ikke unngå å se hva andre foretar seg, og jeg er jo litt nysgjerrig så da blir det å glane litt sånn i smug :o))

Maten i dag var kyllingfilé fylt med hvitløkssmør og surret i bacon, som ble stekt på grillen. Som tilbehør hadde vi frisk salat og grillpotetsalat, og det smakte himmelsk godt. Kylling var full av gode smaker på både innsiden som utsiden. Felix liker også kylling så han gikk å været med nesen opp mot bordet når vi spiste, men han fikk ingenting å måtte nøye seg med sin egen mat.

Både Anne og jeg hadde en del snoop igjen etter påske, og da jeg dro til henne tok jeg med meg det jeg hadde igjen. Vi tømte alt opp i et par boller og koste oss med “restene”. Vi klarte selvfølgelig ikke å spise opp alt sammen, så Anne gjemte restene i skapet til en annen gang. Skulle ikke forundre meg om bollen finner veien tilbake hit til meg om 14 dager når Anne kommer hit, hehehe!!

Felix er en sprek og spretten pus, og utpå kvelden hoppet han opp på kjøleskapet. Der satt han å kikket ned på oss en god stund før han kom ned igjen :o))

Siden Åge Alexandersen skulle være hos Lindmoe ble vi sittende å se på det, og sammen med Åge var var gruppe Violet Road… Jeg ble helt begeistret av gruppa, og endte opp med å gå på YouTube for å å høre mer av dem. Kommer garantert til å skaffe meg noe av dem :o)) Den nye låta til Åge var veldig bra så jeg kommer også til å skaffe meg den. Det er ikke ofte jeg kjøper meg ny musikk lenger, og det er kanskje på tide å fornye seg litt :o))

Jeg var hjemme hos meg selv igjen rundt midnatt, og da var det høy fengende musikk fra en av leilighetene oppover i etasjen. Jeg satte opp balkongdøra sånn at pusene skulle få komme ut å lufte seg litt, og for å høre på musikken. Klarte ikke å høre hvilket band det var, men det var bra… Den stilnet etter en liten stund, dessverre!!

#80tallet #radionorge #balkong #europris #dusjsåpe #tilbud #felix #katt #kyllingfilé #hvitløkssmør #bacon #salat #potetsalat #grill #snoop #påske #kjøleskap #ågealexandersen #lindmoe #violetroad #youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg