Hverdagen har begynt igjen

Det var ikke lett å riste kroppen ut av sengetøyet i dag, etter å ha fri i over en uke. En uke hvor jeg har slappet av og virkelig storkost meg. Opp kom jeg da, og da jeg sjanglet ut på badet lå to pusekatter i hver sin sofa å glippet med øynene… De kunne ikke fatte hvorfor mammen deres måtte begynne å styre før det var ordentlig lyst ute!!

Allerede da jeg sto opp var det tydelig at det skulle bli en fin dag… Temperaturen lå på + 9 så dører og vinduer kom opp med en gang sånn at frisk luft kunne komme inn i heimen. Da jeg skulle kjøre nedover til jobben oppdaget jeg at jeg hadde glemt å fylle diesel på bilen, og nålen var nede på det røde feltet. Selv om jeg hadde dårlig tid var jeg nødt til å svinge innom Statoil å fylle opp tanken.

I lunchen stakk jeg bort på Åhléns for å kjøpe sjalusivegger til balkongen. Jeg har tenkt på det en stund, siden det er så åpent bort til naboen når jeg sitter der ute. Det er ikke det at jeg er sjenert, men det er veldig behagelig å slippe å sitte på utstilling. Problemet var bare at de var lange, og det blåste…. Jeg sleit som bare den med  få de med meg fra butikken på Youngstorget, og ned i bilen. Kjenner det i armene nå i kveld!!

Mens middagen min sto i ovnene og gjorde seg klar, tok jeg med meg en en øl og slang meg ned ute på balkongen. Det var så varmt og godt der ute, at når timeren gikk av inne på kjøkkenet hadde jeg ikke mye lyst til å gå inn igjen… 

Satte meg ut igjen etter at jeg hadde spist, men som alltid begynte den nye naboen å sage med det same… Jeg holder på å bli gal av dette her, for de har holdt på i flere måneder og stort sett hver eneste dag…. Til deres forsvar så holder de ikke på til langt utover, men alikevel!!

Den nye veggen er bare midlertidig til jeg får skaffet meg en rullgardin eller liftgardin, har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gå for enda. Det jeg syntes var fint med denne typen er at den ikke er helt tett, og slipper igjennom en del lys. En vegg består av 3 paneller, men dessverre var den ikke lang nok til å dekke hele veggen så jeg måtte kjøpe to stykker.

Begge pusene går stadig å gnur seg inntil bordben, og vinduskarmer… Her er det Ronja som er i gang :o))

Ronja er en ordentlig ulldott, og her ligger hun rett ut å nyter de siste solstrålene før sola tar kvelden.

Vinja lå i favorittstolen sin å glodde på meg når jeg tok bilder av Ronja, og da jeg snudde meg for for å ta noen av henne lå hun helt stille å bare så på meg med “det” blikket. Som søsteren er hun jo verden goeste pusejente :o))

Den siste uken har det skjedd mye ute i naturen, trær og busker har fått grønne blader… Det er så tydelig når det lyser grønt over alt, og litt gult som på min flotte busk i beddet. Den kommer i blomst på våren, og har noen nydelige gule blomster. Originalbusken sto i sin tid utenfor huset til mormor i Odalen, og hun hadde hatt den i mange år. Mamma tok med seg noen kvister på rot som hun først plantet nede i skråningen. Der likte den seg ikke noe serlig, og når vi spadde opp et nytt bedd ved siden av balkongen ble den flyttet dit. Nå står den midt i solsteken hele dagen, og stortrives :o))

Nå begynner denne damen å bli smal i øynene, og da er det på tide å komme seg under dyna…

Ha en fortsatt fin tirsdagkveld, blogges :o))

#trøtt #katter #sol #varme #statoil #diesel #lunch #youngstorget #åhlén #vegg #natur #grønt #blader #trær #busker #mamma #mormor #odalen #tirsdag #ronja #vinja

6 kommentarer
    1. Hverdagen er tilbake med småkaos på jobben, kø på vei hjem og alle andre ting som er i hverdagen. Flott vær ute så mulig alt går bedre da. Ha en fin dag.

    2. Vel overstått påske og fine fridager 😀 De ‘veggene’ var supre synes jeg, hvor brede og høye er de? Vi har lysthus på hytta og der er det så ‘åpent’ mot naboen, hekken paia i fjor og når jeg soler meg i bikini, da… 😉 Har sett på trevegger hos Maxbo, men det blir så voldsomt :-

    3. Lene S.: Det har blitt dårlig med blogging, og svar på kommentarer de siste dagene, beklager :o( Veggen er 120 cm lang og ca 160 cm høy. Den passer nok bast i et innerom, da jeg tror den ikke tåler så mye veske. Naboen over hadde skaffet en trevegg som var tett nederst, men med gitter øverst. Ikke dum den heller!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg