Ut i det fine været..

Det var så fint vær i dag at jeg ikke bare kunne sitte på balkongen å kose meg i dag, niks… jeg måtte ut i sola en tur.

Etter å ha ryddet i skapene for en uke eller så siden hadde jeg fått et par poser med klær til Fretex, og de tok jeg med meg sammen med en pose med glass til kontaineren. Det står en for glass nede på t-banestasjonen, og sist gang jeg forsøkte å kaste noe der var den så full at de ikke gikk å få inn en knappenål engang. Nå var den heldigvis tømt, og jeg ble kvitt alt glasset mitt.

Nede ved Alna står det mange kleskontainere til Fretex så jeg dro ned dit for kvitte meg med posene mine. Før så sto det tilsvarende over alt, men nå må man jakte på å finne dem. Jeg gadd med andre ord ikke å kjøre rundt for å se om jeg fant noen…

Forden var ikke helt fornøyd, og har ikke vært det en stund…. Han var veldig møkkete, så jeg dro opp på ESSO stasjonen og vasket han ren. Nå ser han omtrent ny ut igjen :o)) Om ikke lenge skal jeg dra ned på Bryn senter å levere den til en grundig vask både utvendig og innvendig. Traff en nabo da jeg dro ut, og hun fortalte at hun betalte ca 300,- tilsammen for begge deler noe som ikke er ille.

Det var et par stk foran meg, så jeg kjøpte meg en kopp kaffe å slang meg ned på krakken i sola mens jeg ventet. Jeg har lengtet så lenge etter sånne gode dager som dette, og det er utrolig hvor godt det påvirker kropp og sjel med varmegrader og solstråler :o))

Når Forden var blitt ren og pen dro jeg en tur bort på Plantasjen ved Skullerud… Jeg trengte noe som lyste opp vinduskarmen min litt, for de store krotonplantene mine er ikke akkurat så veldig fargesprakende. Jeg kjøpte meg en falsk solsikke til å ha på balkongbordet, for det nytter ikke å ha noe levende der. Pusene min skal smake på bladene, og så blir det veldig varmt der å det takler ikke alle planter. I tillegg kjøpte jeg meg to gule krysantemum m/rosa potte til stuevinduet. Sto lenge å vurderte hvilken farge jeg skulle ha på pottene, rosa eller mintgrønn, men fant ut at det livet mer opp med de rosa. Jeg har så mye grønt i stua fra før av.

Vel hjemme igjen kom de nye plantene i vinduskarmen og kroton kom ned på gulvet foran kaminen…. Etterpå ble det en runde rundt med vannkannen for å vanne litt, for det var litt tørt gitt. Noen av dem trenger påfyll av mer jord, så jeg må se om jeg har noe jord oppe i leiligheten eller kjelleren i morgen.

Nå blir det noen repriser av NCIS på denne damen :o))

#fretex #glass #alna #ford #esso #plantasjen #solsikke #krysantemum #rosapotte #skullerud #ncis

2 kommentarer
    1. DEIIIIIIIILIG MED SOL! Man får energi, og det er gått å få både ryddet og vasket? og herlig å kose seg i sola! Håper du har slukket lyset nå, og nyter en liten Earth Hour 🙂

    2. ravn73: Ja, her lyser bare t-lysene i lyktene mine :o)) Jeg har lengtet etter sola og varmere dager, men akkurat hvor mye jeg har savnet den gikk først opp for meg i dag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg