Nei så mørkt det ble

Jeg hadde akkurat satt meg ned etter middagen for å slappe av litt, og lese igjennom avisen… Plutselig sa det klikk å så ble det helt stille og fryktelig mørkt i hele leiligheten. Først trodde jeg det var bare hos meg, men etter å ha famlet meg fram til soveromsdøra hvor arbeidslampen henger, kunne jeg få litt oversikt. Det var mørkt i blokken på oversiden og nedersiden, men ikke hele veien nedover på andre siden av gaten.

Utrolig hvor stille det ble…. Ingen elektriske apparater av noen art å høre hos meg eller hos noen andre, og etterhvert ble det nesten ulidelig. Jeg har en liten DAB radio som går på batteri, og jeg måtte sette på den for å få litt lyd for å overdøve stillheten. Det høres kanskje rart ut, også for meg for jeg er veldig glad i stillheten men det er når den er selvvalgt.

Jeg dukket inn i skapet å hentet ut t-lysene mine å begynte å tenne opp i alle lyslyktene mine… Det ble liksom ikke helt greit å bare ha arbeidslampen som lyskilde når jeg skulle forflytte meg fra rom til rom.

Strømmen var borte nesten en time, og med den trekkfulle leiligheten jeg har så begynte det å bli småkjølig inne etterhvert. Derfor var jeg veldig glad når den omsider kom tilbake vet 20:00 tiden. Nå har varmen kommet tilbake inn i veggene, og mine veldig kalde fotsinger har blitt varme igjen :o))

Strømbrudd er noe som skjer fra tid til annen, og man får kanskje være takknemlig at det kom på kvelden å ikke på morningen når man har dårlig tid å skal på jobb.

Hafslund var kjappe til ĂĄ sende ut en mail for ĂĄ informere om hva som hadde skjedd og at de jobbet med saken :o))

3 kommentarer
    1. Godt du fikk strømmen tilbake, – blir alltid litt rart nĂĄr strømmen gĂĄr, – for vi er ikke vant til det lenger.
      Men nĂĄ har du sett lystet igjen……. ;)))

    2. TerAnd: Halleluja, knis….!!! Du har helt rett, vi er ikke vant til ĂĄ klare oss uten strøm, men sĂĄ lenge jeg har lys i lyktene mine sĂĄ klarer jeg ganske bra jeg. Blir kanskje litt trælete ĂĄ lage mat kanskje :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg