Jeg hadde ikke det!

Var oppe grytidlig i dag sånn at jeg skulle rekke å få vasket og fønet håret mitt før jeg skulle avgårde… Øynene var som smale streker der jeg famlet meg fra senga og ut på badet, men det kom seg når dusjen kom på :o)) Pusene skjønte ikke at det skulle være nødvendig å stå opp så tidlig, og jeg så ikke noe til dem før jeg begynte å føne håret mitt…. Dessuten var det jo helt mørkt ute, og veldig kaldt + 6,7 C. Da var det bedre å ligge å koze seg på matmors langhårede labbetusteppe, hehehe!!

Jeg hadde time hos revmatolog dr. Vatne i dag 08:30 for å høre hva de siste blodprøvene og røntgenbildene ga for svar…. Han fortalte at jeg ikke hadde leddgikt eller fibromyalgi, og det var jeg veldig lettet over :o)) Jeg hadde derimot ganske kraftig artrose i skuldre, hofter og knær :o(( Verst er det i venstre kne og skulder, og han sa at jeg nok måtte belage meg på operasjon om noen år. I tillegg viste røntgenbildene at inne i det venstre kneet var det en løs benbit som flyttet seg rundt.

Årsaken til at jeg har denne løse benbiten er at jeg for mange år siden ramlet å slo begge knærne på en fortauskant, med alle de smertene å plagene det medførte… Knærne har ikke vært seg selv siden, og nå forstår jeg hvorfor det venstre kneet er så vanvittig vondt innimellom.

At jeg har fått diagnosen artrose gir meg rett til fult betalt medisinsk trening hos fysioterapeuten, som jeg selvsagt skal benytte meg av. Dr. Vatne har sendt over alt til min fastlege, og om noen dager skal jeg bestille time sånn at han kan skrive ut en ny rekvisisjon til meg.

Jeg hadde helt glemt hvor mye kø det kan være mot Økern om morningen, og holdt nesten på å komme for sent… Det hadde tatt seg nydelig ut!! Først gikk det tregt på Østensjøveien det siste stykket før Bryn Senter å ikke så veldig mye raskere på Ringveien. Da jeg tråkket inn døra var det bare to minutter igjen til timen min begynte. Kjente at stressmåleren min gikk i taket, men siden han var litt forsinket sank den nesten ned på normalen igjen innen jeg gikk inn, puh!!

Når lunchen kom i dag stakk jeg en ut en liten tur for å røre litt på meg, og for å kjøpe en dunk med Silver Swan Soy Sauce som jeg hadde gått tom for. Nevnte det for Anne om søndagen og hun lurte på om jeg kunne kjøpe med en til henne også. De koster bare 20,- stykke og smaker utrolig godt. Vet at enkelte syntes at den kanskje er litt salt, men det syntes ikke jeg. Pleier å bruke litt i panna når jeg steker kylling for å smakssette. Den er også veldig god over nudler, noe søsteren min tipset meg om da hun laget den gode retten Pansit :o))

Jeg har ikke kjørt bil til byen siden før jeg ble sykemeldt i april, men i dag gjorde jeg det. Dels for at det ville ta for lang tid å dra hjem med bilen for så å dra ned til byen igjen på morningen, og så måtte jeg en tur innom dyrlegen på Lørenskog etter jobben for å kjøpe tørrfòr til pusene. Det var ruslefart på køen fra Østre Aker gravlund og opp til Trosterud, og så plutselig løsnet det. Etter at jeg hadde vært hos dyrlegen stakk jeg innom Anne å levert Silver Swan flasken til henne. Vi sto ute på parkeringsplassen å skravlet en stund…. Det var så kaldt at jeg begynte å fryse så jeg skalv, og da jeg kom meg inn i bilen igjen var jeg nødt til å skru på varmen høyt for å prøve å få tilbake varmen i kroppen, det lykkes ikke….

Vifteovnene står ved siden av meg på bordet og blåser deilig varm luft på meg nå, og jeg orker ikke tanken på å gå vekk for da begynner jeg å fryse igjen, brrrrrr!!

Nå blir det en episode med CSI New York å så blir det senga tenker jeg…., kroppen er vond å sliten i dag så det er best å få lagt seg sånn någenlunde i dag :o))

10 kommentarer
    1. TerAnd: Det er nettopp det jeg var ute etter…. Blir aldri kvitt det, og kommer alltid Ã¥ mÃ¥tte slite med det resten av livet, men det er liksom sÃ¥ mye greiere nÃ¥r man vet hva Ã¥rsaken er :o))

    2. Godt at du har fått en diagnose på plagene dine. Det har jeg aldri fått for min fastlege nektet å sende med til reuvmatolog ( har byttet). Mange i min familie har reumatisme, både artrose og fibromyalgi så det kan være at jeg har noe sånt jeg også. Har ny fastlege nå så jeg får forsøke igjen.

    3. Alt blir å mye enklere når en finner ut årsaken til plagene, og håper de ikke forverre seg i forrykende tempo utover.
      Og det greiene du har over maten, hva er egentlig det? Aldri hørt om 🙂

    4. Nei jeg håper at det ikke blir verre med det første, men det vil nok ikke bli noe bedre. Bare å trene å holde kroppen i gang, så er jeg bedre rustet til å takle det.

      Silver Swan er en soya saus som jeg liker godt. Den er produsent på Filippinene, men det er ikke alle asiatiske butikker som selger den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg