GĂĄrsdagen foran tv’n

Kvelden i går ble tilbrakt godt nedsunket i stresslessen foran tv’n med kaffekoppen som følgesvenn…. Halsen min kranglet hele dagen og utover kvelden så da ble det jo ikke noe av middagsbesøket jeg egentlig skulle på, dessverre. Heldigvis så er ikke halsen så vond lenger, og det ser ut til at det verste er over for denne gangen.

Med PC’n i fanget ble tv’n stilt inn på NRK og der ble den i grunnen stående resten av kvelden.

Jeg har gledet meg til Stjernekampen skulle begynne igjen, spesielt siden det var med så mange flotte artister dette året. I forveien hadde jeg Hans Erik Dyvik Husby og Vidar Johnsen som mine favoritter, og etter åpningsnummeret vokste forventningene til nye høyder. Jeg vet ikke helt jeg, men jeg tror kanskje Hans Erik hadde valgt feil låt for den klarte ikke helt å vekke rockefoten min. Vidar’s versjon av U2 låta var slettes ikke dårlig, og jeg syntes nesten han hørtes ut som Bono noen ganger, alikevel var det ingen av dem som fikk rockehjertet mitt til å hamre i takt med musikken……

Det gjorde derimot denne dama her, Silya Nymoen…. Jeg klarte ikke å sitte stille og spratt opp av stolen, ja jeg gjordet faktisk det, og tok helt av mens jeg virkelig rista løs, hehehe. Med andre ord var det ikke bare ekspertene som var begeistret for henne i går, og det skal bli spennende å se hvordan hun gjør det i de andre musikk sjangerne :o))


(Mezzosopran Joyce DiDonato)


(Fiolinist Nigel Kennedy)


(Dirigent Marin Alsop)

Det er en tradisjon jeg har som jeg aldri viker fra, og det er å få med meg Last night of the Proms, og i går kveld gikk den av stabelen. Jeg må jo si at jeg ikke hører så veldig mye på klassisk musikk, men akkurat dette må jeg ha med meg. I år hadde de for aller første gang en kvinnelig dirigent, Marin Alsop, som er en dyktig dame :o)) Spesielt artig var det når Nigel Kennedy kom inn i en fotballgenser, slitte bukser og joggesko, og deretter spilte helt fantstisk på fiolinen :o)) Etter å ha sett på så mange Proms-konserter har jeg lært meg alle sangene som synges i finalen…. Vet ikke helt om naboene mine syntes det var så vakkert i går der jeg kraklet meg igjennom dem alle sammen, hehehe!!

Jeg hĂĄper at jeg en eller annen gang fĂĄr sjangsen til ĂĄ oppleve Last night of the Proms i Royal Albert Hall :o))

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg