Bakedag hos Casa Fres og Knurr

Planen min i går var å stå opp tidlig i dag for å sette bolledeigen, men jeg glemte helt å slå på alarmen… Jeg sov ikke så veldig lenge så det var ikke så veldig farlig akkurat, man har jo ferie og da kan man gjøre ting i det tempo man vil og når det passer! Ute var det en sval og deilig dag med regn, så før jeg satte i gang med å jobbe laget jeg meg frokost som jeg spiste ute på balkongen. Jeg satt å så på vikarvaktmesteren der han holdt på å trimme de nederste grenene av et par furutrær :o))

Mens bolledeigen sto å este opp og nesten ut av bollen gikk jeg ut igjen på balkongen med kaffekoppen min og slappet av… Det var skikkelig futt i deigen så jeg var nødt til å gå inn en gang å stikke den ned, for så å la den ese opp igjen. Jeg har stort sett alltid vært heldig med bollene mine, men deigen har helt klart blitt mye lettere å arbeide med på bordet etter at jeg begynte å bruke kjøkkenmaskinen min. Den blir glatt og fin å jeg trenger ikke noe serlig mer mel når den skal bakes ut.

Jeg pleier ofte å bruke begge hendene når jeg triller bollene, men siden den venstre ikke er klar til det enda måtte høyre gjøre hele jobben alene. Akkurat det kjenner jeg veldig godt nå… Den verker og er sår, men jeg regner med at det går over til i morgen igjen.

Her er da resultatet av dagens arbeide… Det ble 47 boller til sammen, men på bildet er en prøvesmakt og 4 fant veien over til naboen. De har vært på ferie i 14 dager og kom hjem tidligere i dag, og da ville jeg overraske dem med noe godt til kaffen i kveld. Når jeg ringte på for å levere bollene var ikke smilet langt unna når de så hva jeg hadde med meg :o)) Om litt er det Allsång på Skansen på SVT, og da blir det kaffe og nybakat på meg, nam nam….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg