Strømmen Storsenter i dag

Etter at jeg kom fra legen satt jeg med en stund på krakken med kaffekoppen min å slappet av i sola… Den varmet ganske bra selv om det blåste en del så jeg var etterhvert nødt til å kaste jakka. Etter en stund sendte jeg en melding til Anne for å høre om hun ville finne på noe etter hun var ferdig på jobben. Hun kunne godt tenke seg det, og vi ble enig om at jeg skulle være hos henne sånn 14:15 da hun kom hjem. Jeg stakk inn en stund før jeg dro oppfor å møte henne.

Til tross for at den nye delen av Strømmen Storsenter har hvert åpent ganske lenge så har jeg ikke vært der. Det har vært meningen flere ganger, men ikke blitt sånn. Derfor bestemte vi at i dag skulle vi dra dit og kikke litt, hehehehe det ble nok ikke bare kikking gitt…. Nei da, endel kode og klart ble det også!!

Først gikk vi inn hos Oliviers & Co hvor jeg kjøpte et deilig Olivenbrød, og jeg vet det er deilig for jeg har akkurat smakt på det :o)) Jeg spurte hun som jobbet der om hun kunne anbefale en god olivenolje og hun kom med denne. Den kan brukes både til steking, bare ikke over 220 C, og som dressingolje. Har alltid kjøpt olivenolje i dagligvarebutikken og de har vært ok, men nå hadde jeg lyst å heve listen litt. Blir spennende å kjenne på smaken av den…. Jeg kommer definitivt til å besøke den butikken igjen, for de hadde så mye annet spennende der som jeg vil smake på :o))

På veg tilbake til bilen med noen varer stoppet vi hos Den Blinde Ku hvor jeg kjøpte tre bokser med crackers, Selleri, Basilikum og Fiken (boksen i midten). De hadde jo mange spennende oster, men denne gangen nøyde jeg meg med crackers. De var altså så gode at de godt kan spises uten noen ost på :o))

Etter å ha avlevert varene våre i bilen gikk vi inn på senteret igjen for å spise. Valget falt på Jordbærpikene hvor vi begge valgte Natchos med kjøttdeig bolognese, rømmedressing og salsa. Den smakte veldig godt, men porsjonen ble dessverre for stor så jeg måtte sette igjen endel. Synd det ikke er noen mellomting mellom stor og pytteliten. Kunne merke at det var ferietid for det var veldig lite folk på senteret…., vi gikk ikke akkurat i kø rundt i butikkene å det var mange ledige parkeringsplasser i p-huset. Det er en god ting for meg, for jeg er ikke noe happy når det blir for mye folk….

Anne ville se etter nytt deksel til den nye s4 telefonen, og vi var innom et par butikker innen vi landet hos Tele2 butikken, hvor de hadde disse flotte dekslene. Over der de hang sto det at ta 3 og betal for 2 hvis du kjøper telefon. Vi tenkte da at det måtte jo gjelde oss også, for vi hadde jo begge kjøpt ny telefon hos Tele2. Den unge sjarmerende gutten smilte og sa at nei det gjalt nok ikke oss, men så kom kollegaen hans å sa at jo da…. Vi kunne få benytte oss av det tilbudet, og da ble 3 nye deksler på oss begge som ligger klar til den nye telefonen kommer. Å den er under veis har jeg fått mail om :o))

Litt dårlig bilde men jeg gadd ikke ta noe nytt… Hos Enklere Liv fikk vi tak i noe som vi begge har hatt lyst på lenge, nemlig en dings som man setter på tannpasta og ostetuber for å få ut alt innholdet. Med stive og vonde fingre er det ikke alltid like enkelt å rulle sammen tubene for å få med alt. Jeg sliter hver eneste gang… Skal teste den i morgen på skinkeosttuben min :o))

Anne har lenge sagt om og om igjen at hun skulle kjøpe seg en ny Nilfisk støvsuger, og før vi satte nesen hjemover gikk vi opp på toppen til Expert for å se på en… De hadde 3 forskjellige typer i like mange prisklasser, og hun landet på den som lå midt i prismessig og som faktisk var den beste av dem når det gjaldt sugeevne. Jeg trenger også en ny støvsuger, men har ikke råd til en akkurat nå så jeg får vente litt. Den gamle får nok lov til å gjøre nytten en stund til :o))

Når jeg kom hjem var jeg ganske sliten og fristelsen til å hive seg ned på senga var stor, men jeg motstod fristelsen… Laget meg heller en varm kopp kaffe å satte meg i stresslessen en stund, og når kaffen var drukket lukket jeg øynene i 20 minutter…. Det hjalp og damen er våken og opplagt igjen :o))

Ha en fortsatt fin sommerkveld, blogges ;o))

5 kommentarer
    1. Dere alts̴, Рmange fine ting her, Рgodt ̴ unne seg litt ekstra! Jeg g̴r n̴ rundt her med armen, Рsikkert 1 mnd til. Kjenner at det kan bli lenge!

    2. Jeg tenkte kanskje at du ville bli med en tur pÃ¥ strømmen. Det blir jo kjedelig Ã¥ gÃ¥ hjemme sÃ¥nn… Passer det pÃ¥ onsdag? Kunne du jo møtt meg ved 12 tiden!

    3. Det kan vi gjøre vettu… Jeg tenkte pÃ¥ deg nÃ¥r jeg gikk rundt deg, og at du ville ha godt av litt forandring. SÃ¥ kan vi spise lunch eller en tidlig middag der før vi drar hjem igjen ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg