Dårlig dag på jobben

Jeg kan i grunnen forstå at bussjåførene kan bli både irritert og sinte når de dagen lang utsettes for hauger med mennesker som oppfører seg som en saueflokk. Hadde det vært meg så hadde nok min tålmodighet fått seg en knekk, og mitt hissige temperament ville ikke vært så lett å holde i sjakk.

På veg hjem i dag hoppet jeg av t-banen på Helsfyr for å ta bussen videre opp til toppen, for å slippe alle bakkene. Jeg hadde håpet at det ville være mindre folk med bussen siden det var påske, men det sto et hav av mennesker der da jeg kom + 3 barnevogner. Det ble totalt kaos da vognene skulle inn midt i bussen, og alle vi andre var nødt til å gå inn foran hos bussjåføren. Siden det ikke gikk å komme forbi barnevognene ble det ganske fort fult å bussjåføren ropte ut at alle måtte trekke innover, men det var jo ikke så enkelt for vi kom ikke av flekken.


Jeg sto helt i mine egne tanker og kloret meg fast for ikke å ramle overende siden sjåføren kjørte så fort, og derfor la jeg ikke merke til at vi hadde stoppet å ble stående. Plutselig hørte jeg høye stemer foran meg, og der var sjåføren. Han var tydeligvis irritert, og snakket med høy stemme til de tre med barnevognene å sa at de ikke kunne stå sånn for de sperret utgangen. Det var ikke enkelt for dem å flytte seg, for noen hadde plassert sine to store kofferter inntil kanten, noe den ene damen forsøkte å fortelle han. Til å begynne med ville han ikke høre på hva hun eller noen andre sa, men så flyttet han blikket å så koffertene. Den ene hadde veltet å lå utover å tok opp masse plass, hvorpå sjåføren begynte å rive å røske i den for å få den opp i stående posisjon. Den var tydeligvis veldig tung for han måtte rive og slite i den, og det hele endte opp med at han reiv av hanken… Den som eide dem så tydeligvis ikke det, eller så turte de ikke å si noe til ham.

Etter å ha flyttet på koffertene begynte sjåføren å dirigere barnevognene sånn at det ble bedre plass, og da så jeg midt snitt til å snike meg forbi og fikk slengt baken ned på et ledig sete. Dermed slapp jeg å stå der å klore meg fast resten av veien til mitt stoppested. Jeg er jo egentlig ikke så glad i å ta offentlig transportmidler, men noen ganger har det sine plussider, hehehe!!

I morgen derimot for t-bane og buss være meg foruten, for da har jeg tenkt til å ta bilen… Jeg skal innom butikken på veg hjem for å handle inn til påske, og da er det praktisk å ha bilen så slipper jeg å bære meg halvt ihjel… Nestenblondina er nå trøtt og sliten så det er på tide å komme seg under dyna i noen timer tror jeg, natta!!

12 kommentarer

Siste innlegg