En tur i byen

Siden været var så bra i dag ble det en lang spasertur i luncpausen, kanskje litt lengre enn den burde ha vært. Bena mine førte meg mor Grünerløkka hvor jeg ikke har vært på veldig mange år. Livet ute i gatene har definitivt begynt igjen, for folk satte ute på fortauet med kaffekoppene sine å kozte seg i sola. Hadde det ikke vært for at jeg ikke hadde så god tid skulle jeg jammen ha satt meg ned selv.

Jeg stakk innom Maritabutikken å kikket litt, og de hadde veldig mye spennende der… Fant en fin ildfast form der som jeg har en mindre str av her hjemme, men den var tung å jeg orket ikke å dra rundt på den på spaserturen min. Jeg får ta sjangsen på at den er der over påske, for da kommer jeg til å kjøpe den. De hadde oxo et flott kaffeservice til en vettu pris som jeg oxo kunne ha tenkt meg, men den må jeg kanskje tenke litt på om jeg skal kjøpe!

Akerselva er ikke helt hva den engang var for tiden… De driver å graver å ordner, og det sies at det skal bli fine stier å gå på men når det blir ferdig er ikke godt å si. De har holdt på i evigheter med dette, og jeg håper at vi snart skal se fruktene av alt arbeidet. 

Jeg har som sagt ikke vært oppe på Grünerløkka på evigheter, og jeg klarte jo selvfølgelig å gå meg helt bort. Det var derfor spaserturen ble lengre enn jeg hadde planlagt… Jeg gikk litt hit og litt dit, og plutselig endte jeg opp litt nedenfor Mathallen, og da viste jeg jo hvor jeg var henne. Det er var artig å komme seg ut å se noe annet enn det vanlige området jeg pleier å gå rundt i lunchen!

På veg tilbake fant jeg disse flotte veggkunstverkene… Jeg har ikke peilig på hva det heter der de var, men jeg tror det var noe kunstnergreier der nede. Når jeg skal bort til Mathallen nest gang skal jeg gå forbi der å kikke litt nermere for å se hva som er i bygningene.

Jeg hadde ikke spist noe serlig i dag, så jeg stakk innom å kjøpte meg en börek med feta og spinat. Kanskje ikke det sunneste jeg kunne kjøpe meg, men det var i allefall godt :o))

Merker at det begynner å bli vår ute, for det stinker dritt overalt… Flere ganger i dag trodde jeg faktisk at jeg hadde trått i hundebæsj, men det var lukten av råttent gress tror jeg som hadde kommet fra dvalen under is og snø. Stinket skikkelig, men det er et tegn på at det går mot varmere og lunere tider :o))

6 kommentarer
    1. Jeg elsker Grünerløkka! Gatene er så fantastisk når det går mot vår og alle går med lettere klær og kaffe i hånda. Det er utrolig deilig, og man får så god følelse av det! 🙂 Hadde blirr veldig glad om du vil sjekke ut min blogg og!

    2. terand: SÃ¥ det var der du bodde… Det er skikkelig kozelig oppover i strøket der, sÃ¥ det hadde vært koz med en lunch der. Da skal jeg sørge for Ã¥ litt esktra tid, sÃ¥nn at jeg slipper Ã¥ sitte Ã¥ følge med pÃ¥ klokka hele tiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg