Den Lille Arkana

Når kroppen er stiv og støl tar jeg meg som regel en tur ut i lunchpausen…. For å gå og bevege seg gjør underverker, i tillegg til at det er godt å komme ut av huset for å få litt frisk deilig eksosluft, hehehe! Denne uka var intet unntak, og på torsdag vandret bena mine bort mot Youngstorget!

Oppe i basarhallen ligger Den Lille Arkana, som er en alternativ butikk som selger stener, krystaller, bøker, musikk, te og andre artikler relatert til forskjellige religioner og trosretninger. Jeg elsker butikken, og stikker noen gang innom for å se om jeg kan finne noe spennende. Liker å lese om forskjellige trosretninger og hvordan de praktiseres. Når man kommer inn i butikken er det som om skuldrene senkes og man føler en indre ro, da hode fylles av behagelig melodiøs musikk :o))

Det ble et par søte engler, som har fått plass oppe på kaminen min.. Da jeg pakket ut hjemme så hadde de sendt med en søt liten glassengel også, den skal få stå på lysfatet mitt :o))

De hadde fine termokrus, og siden jeg hadde sett etter et jeg kunne bruke til te, kjøpte jeg dette. De hadde forskjellige motiver, men jeg falt for dette :o))

Jeg kjøpte meg to Rosenkvarts, som har fått plass i entreen og inne i stua.

Det står om Rosenkvarts at den skaper Ro, harmoni, balanse, tilgivelse, kjærlighet og rensning. Den lærer oss tilgivelse og gir en dyp følelse av trygghet. Lar deg komme i kontakt med din sårbarhet og sensitivitet, samt å gi større rom for kjærligheten. Rosenkvarts beskytter mot negative energier, og er viktig for terapeuter å ha i rommet. Chakra: Hjerte. Fysisk: Beroligende og hjelper mot snorking. Burde definitivt hatt en Rosenkvarts i heimen når min far levde, for han kunne snorke så veggene ristet :o))

Jeg renset begge to når jeg kom hjem, først i varmt rennende vann for å løse ut energiene den har tatt til seg, så i kaldt vann for å lukke den og til slutt varmt igjen for å aktivisere den. I den siste fasen skal man programmere krystallen til det man ønsker den skal jobbe med :o))

8 kommentarer

Siste innlegg