Feriedag med innlagt shopping

Det var så deilig å få sove lengre i dag, men jeg hadde satt klokka til å ringe alikevel for å ikke sove altfor lenge. Jeg hadde avtalt med Anne at hun skulle komme til meg kl 11 for at vi skulle dra ut å handle litt. Like før hun skulle komme kom jeg på at det var litt slunkent på bankkontoen, og jeg måtte overføre litt kontanter. PC’n min er jo ikke noe speedy, så det tok selvsagt laaaaang tid før den kom opp å da endte jeg selvsagt opp med å bli forsinket.

Mens jeg surra med data’n satt Anne å kikket på bruksanvisningen til ismaskinen, hvor det står en del oppskrifter. Vi skal nemlig teste ut ismaskinen i morgen sånn at vi får is til dessert etter terteskjellene med fiskepudding og reker. Jeg er spent på hvordan det blir, for det blir første gangen jeg prøver meg på dette her :o))

Først dro vi bort på Bøler senter, for Anne hadde snappet opp at det var en butikk der som solgte lys fra Løiten Lys… Begge to liker godt de lysene, så vi var ganske spente på hvilket utvalg de hadde. For en nedtur det ble. Butikken var knøttliten, og damen hadde bare et lite utvalg av den sorten som var kjedelige. De man får på Nille er mye finere å se på!! Når vi først var der stakk jeg inn på Jernia og fikk kjøpt flere støvsugerposer, for jeg finner ikke igjen de jeg kjøpte for en stund siden.

Hele opplevelsen på Bøler var trist, for det var omtrent ikke butikker igjen der borte. Det var flere stengte lokaler enn det var åpne. Kjedelig når det blir sånn, for da drar folk andre steder for å handle.


De hadde 50% avslag i prisen på en del grønne planter på Plantasjen, så vi stakk bort dit for å kikke litt. Jeg fant et par stykker som jeg ville ha… Fine ikke sant? Jeg kjøpte meg oxo 5 kubbelys i orange til lyktene mine. Her i heimen kjører jeg med varme og lune farger en stund til :o)) Det var veldig kaldt ute i dag, så vi kjørte hjem til meg å satte fra oss plantene der. Ingen vits å kjøre rundt i kulda med dem i flere timer.

Etter å ha vært hjemom en tur dro vi ned til Bryn senteret for å handle inn mat, men først ble det en liten lunchpause på Opus… Jeg hadde ikke så veldig stor matlyst, og nesten alt de hadde var store porsjoner. Valget ble et halvt rundstykke med ost og en kopp kaffe. Hælen og kneet mitt var så vondt i dag at det var en fryd å kunne sette seg ned å slappe av littegranne. Det var gangske fult på Opus i dag, men vi hadde ikke noe problemer med å finne et bord å sette oss ved. 

Jeg fikk alt jeg trengte til lørdagsmaten og til isen… 

Siden jeg hadde kjøpt frysevarer dro vi hjem sånn at jeg fikk det inn i fryseren før vi dro videre til Alnasenteret for å kjøpe kattemat. Vi stakk en snartur innom Lefdal oxo for Anne hadde lyst til å se på ismaskin til segselv hvis prisen ikke var så ille. De har variert litt i pris fra butikk til butikk. Hos Lefdal kosta den fortsatt 399,- og da bestemte hun seg for å kjøpe den. Denne typen kommer i rosa og lyseblå, men de har ikke hatt rosa siden før jul, og den kosta foresten mer enn den blå!!

Dagen ble avsluttet på IKEA sammen med mange hundra andre mennesker… Det var ikke planlagt noe kjøp der, men det ble to nakkeputer, dørmatte og to bokser med matposer i lekker lilla farge, hehehe! Kikket på kommoder, og begge to så en lekker kommode som var 1,60 lang og 91 djup… Jeg hadde nesten bestemt meg for at jeg skulle kjøpe den på et senere tidspunkt, men så begynte de små grå å røre på seg. Jeg har ikke plass til en kommode som er 91 djup… Det kommer til å bli altfor trangt mellom senga og kommoden :o(( Jeg får nok leite etter en annen som er noe smalere.

Nå er jeg helt gåen i kneet og hælen og ganske trøtt og sliten oxo, så jeg kommer nok ikke til å sitte så veldig lenge opp i kveld kjennes det ut som!

7 kommentarer
    1. Det var da skikkelig til farting det var pÃ¥ dere idag!! – Hælen min er ille om dagen ogsÃ¥! – sÃ¥ legen har anbefalt kortisoninjeksjon – siden jeg har en liten hælspore som de kaller det! – var jo til røntgen i forrige uke!
      Er inne i jobbehelg, – sÃ¥ jobber i morgen ettermiddag/kveld og dagvakt pÃ¥ søndagen!! JADA!

    2. Ikke rart kronene ikke strekker til mellom hver lønn. Du er en av jentene med svart belte i shopping, som meg, skjønner jeg, hi hi. Nå skal jeg ut å shoppe litt, men har allerede vært på skitur med min mann, fin temperatur og lett snødryss 😉
      Ha en koselig helg 🙂

    3. Lillian: Hehehe, vanligvis strekker kronene til… Januar derimot er en tøff mÃ¥ned med masse regninger. Heldigvis for meg kostet de tingene jeg kjøpte i gÃ¥r ikke sÃ¥ mye :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg