Nesteblondina’s korte tur i byen

Etter å ha sittet noen timer å stirret på PC’n så fant jeg ut at jeg bare måtte ut å gå en tur i lunchen. Det var svinkaldt ute og det beit godt i kindene mine etter en stund, men det var alikevel godt å komme seg ut en tur for å få seg litt.

Jeg hadde ikke noen spesiell plan for hvor turen skulle gå, med bare en halvtime til rådighet kommer man jo egentlig ikke så veldig langt. Det venstre kneet mitt har vært veldig bra i flere uker nå, men etter nesten to dager på jobb har det igjen begynt å stivne igjen. Det var litt derfor at jeg bestemte meg for å komme meg ut.

Fontenen på Youngstorget

Før jul kjøpte jeg meg noen deilige stolputer til kjøkkenstolene hos Åhléns i rødt, og jeg bestemte meg for å stikke en aldri så liten tur innom for å se om de hadde noen andre farger. Dessverre hadde de bare beige og hvite, og det er farger jeg ikke er spesielt glad i. Jeg så for meg noe i blåfarge som passer til den blåfargen jeg har på kjøkkenet. Får nok tak i det til slutt, men det blir neppe maken til de blå noe som er synd for de var så gode å sitte på.

Minnemarkeringen etter 22. juli uten for Oslo Domkirke.

Oslo Domkirke sett fra siden med Glassmagasinet i bakgrunnen.

Kirkeristen på nedsiden av Oslo Domkirke.

Etter min litt over 30 minutter spasertur var jeg både kaldt og stiv i knærne så det var jo litt godt å komme seg inn igjen. Den friske luften klarnet hjernecellene mine sånn at resten av arbeidsdagen gikk unna som en drøm. Føler fortsatt at de små grå er litt pakket inn i vatt enda etter å ha vært borte fra jobben så lenge, men de våkner til liv litt etter litt.

Kroppen min er ikke helt blitt vant til å være i virksomhet igjen heller å den protesterte høylytt etter at middagen var fortært og jeg satt meg ned i godstolen. Da var jeg helt gåen, og pakket meg inn i pleddet mitt å sov en liten stund. Jeg viste at jeg kom til å bli sånn, så før jeg spiste i dag kastet jeg meg over vask av kattedoen som virkelig var nødvendig. Vinja kom stormende å da jeg sto bøyd å skuret i vei hoppet hun opp på ryggen min, spaserte et par skritt til skuldrene mine. Der la hun seg rett ut å kikket ned for å følge med på at doen ble ordentlig vasket. Ikke noe slurving var godtatt :o))

Klokka har allerede passert midnatt, og jeg burde selvsagt ha vært i seng for lenge siden… Siden jeg sov en stund i sta er jeg jo ikke trøtt nå, og da blir det helt umulig å få seg noe søvn på en stund. Går jeg å legger meg nå så blir jeg liggende å stirre i taket og da blir jeg bare stresset som igjen gjør at jeg definitivt ikke får sove.

Til dere andre med godt sovehjerte, håper dere får en rolig og harmonisk natt :o))

10 kommentarer

Siste innlegg