Sykemeldt ut uken…

Når jeg skal til legekontoret, om det så bare er for å hente noe, får jeg alltid hjertebank å føler meg uvel. Sånn ble det denne gangen oxo, men heldigvis var jeg såpass tidlig ute og legen var 10 min. forsinket så jeg rakk å sitte en stund for å ta pusteøvelser for å roe meg ned. Lærte en fin teknikk på et kurs jeg var på jobben i fjor som er veldig effektiv. Fatter egentlig ikke hvorfor jeg blir sånn, for det er jo ikke noe skummelt jeg skal!!!

En annen ting er den trykkende stemningen som pleier å være på sånne venteværelser, masse sjuke mennesker som ikke har lyst til å være der. Ingen ser på hverandre, bare stirrer i gulvet, veggen eller taket. I dag satt en dame ute i gangen å snakket i en mobiltelefon, og hun snakket så høyt at vi alle kunne høre hva hun sa. En del av den samtalen kunne vi nok ha vært foruten syntes jeg!!

Resultatet av legebesøket ble sykemelding ut denne uka, og det var ikke influensa (svin eller vanlig) men en kraftig og litt hissig forkjølelse og en rød hals. Han tittet lenge og vel ned i halsen min, så jeg begynte å lure på om han fant noe spennende der nede. Jeg fikk beskjed om å holde meg i ro, få i meg nok veske, spise febernedsettende og gurgle saltvann for halsen. Det var like før lunch på legesentereret så legen min skulle ikke ha noen flere pasienter før etterpå, derfor hadde han noen minutter til å sitte å prate litt. Han er veldig hyggelig, og vi har en fin tone. Mange leger hilser på deg når du kommer inn på kontoret, og så snur de seg mot PC’n å blir sittende med ryggen til deg under nesten hele besøket. Slik er ikke han, og det setter jeg stor pris på :o))

Det var tomt for tørrfór til kattene og sand til doen deres så jeg stakk en tur innom Labben Hund og Katt. Bente som eier butikken er kjempekozelig, og har alltid tid til en liten prat…., vel noen ganger blir den ganske lang for vi har litt munndiaré begge to, hehehe. I dag ble det bare en kort samtale, for jeg orket ikke å stå der så lenge. Før jeg dro hjem var jeg en snartur innom Rema oxo for å kjøpe noen småsaker.

Når jeg kom tilbake til heimen var det ikke så mye krefter igjen i kroppen… Laget meg en kopp kaffe og forsøkte å få i meg litt mat, men jeg var så innmari trøtt å sliten at det ikke ble så mye mat. Siden det var så vanskelig å holde øynene åpne, krabbet jeg like godt opp i senga for å ta en liten luuur. Den lille luren endte opp med å bli 3 timer lang, og gjorde veldig godt :o))

 

10 kommentarer
    1. SÃ¥ bra det ikke var noe svineri pÃ¥ gang! – jeg er noksÃ¥ sauset her ogsÃ¥, – nesa begynner Ã¥ “Ã¥pne” seg, men føler meg slett ikke i form. Ser dagen an i morgen, og mulig jeg ring i morgen tidlig til legen!
      God bedring

    2. hobbyting: Det blir nok det de neste dagene tenker jeg… Lei av Ã¥ være sjuke, og vil tilbake pÃ¥ jobb blant mennesker. Det blir etterhvert litt ensidig med bare kattene.

    3. terand: Like greit Ã¥ kontakte legen med en gang…, men det er vel bare forkjølelse med deg oxo tenker jeg. Ikke for det man føler seg elendig alikevel!

      God bedring til deg oxo :o))

    4. Off!!!! Godt du vart sjukemeldt:)
      Eg pleier å bli helt frisk igjen når eg sitter å venter på å komme inn til legen, hehehe.. En gang så sa eg til legen at eg ikke trenger timen for eg følte meg helt pigg og var flau over å ta opp plass for andre som sikkert trengte plassen bedre:) Han lyttet på lungene og konstaterte dobbelsidig lungebetennelse .. hehehe.. eg låg flat i 14 dager;) så frisk var eg.. hehehe ..
      Ha en fin kveld videre og masse god bedring:)

    5. Allis: Var nok like greit det, for jeg er ikke noe serlig tess om dagen. Så lenge jeg sitter i stesslessen er det greit, men når jeg skal gjøre noe så er det ikke så mye krefter å hente fram.

      I motsettning til deg føler jeg meg heller dårligere når jeg sitter, selv når ikke feiler noe, hehehe!

      Masse takk vennen, og en god kveld til deg :o))

    6. Off!!!! Pakke deg inn under dyna og ta livet med ro:)
      Nå er legekofferten og stetoskopet funnet fram her i stua.. thiii Greys Anatomi må vite:) Så trenger du en amputasjon eller noe så kan eg hjelpe deg.. thiii

    7. Du skal være forsiktig med Ibux, men det fortalte vel legen deg. Det anbefales Paracet og mye væske. Å ta en rusletur i frisk luft gjør deg ikke verre, da hviler du bedre etterpå og sover bedre om natta. Som du kanskje har skjønt jobber jeg i helsevesenet 🙂

    8. Lillian: Jeg vet om jeg skal være forsiktig med Ibux, men det er den som fungerer best for meg. Syntes ikke Paracet har samme effekten… Tror ikke det er sÃ¥ farlig, for jeg spiser ikke sÃ¥ mye av dem :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg