Et nytt år er godt i gang…

Å våkne til et ny dag og et nytt år med solen på god vei opp på himmelen, og knallblå himmel er fantastisk… Det kunne ikke starte bedre enn det syntes jeg :o)) Merket det med det samme jeg slo opp øynene at rommet virket lysere, hehehehe… Akkurat det kan jo oxo bero på at klokka var nesten 11 :o)) Ronja lå nede ved bena mina og dorma, og hadde egentlig ikke så veldig lyst til å stå opp. Jeg hørte Anne var våken ute i stua, hun hadde våknet allerede ved 8 tiden.

Vi hadde en stille, rolig og kozelig nyttårsfeiring i går… Droppet ribba og spiste bare medisterpølse og medisterkake i stedet og det var ganske greit. Det smakte like godt det. Når maten var ryddet bort og oppvasken var ferdig satte vi oss i stua å skravla å så litt på TV. Ute ble det bare mer og mer tåke ettersom kvelden kom, og ved midnatt å vi skulle ut for å se rakettene… Ja, da så vi omtrent ingenting. Man pleier vanligvis å kunne se bra fra meg mot Manglerud og Ekeberg, nå lå tåka så tett at man skimtet bare noe lys her og der. Det var først når noen rett nedenfor begynte å skyte opp at vi fikk med oss litt. Både Ronja og Vinja ble med ut på balkongen… Ronja satt på klatrestativet å forsøkte å se noe, og hun syntes det var veldig spennende når blinket og lyste.

Jeg hadde jo glemt å gå i kjelleren å hente opp dyna og puta Anne skulle bruke, og det oppdaget jeg når klokka var nesten 03:00 i natt. Det er bare ned et par trapper så det var ganske raskt å hente. Når jeg endelig kom meg oppi senga var klokka over 03:30, og jeg var hyper at jeg fikk ikke sove med en gang heller.

Det hadde blitt litt is på bilen til Anne i løpet av natten så det var bare å dra fram is-skrapen å få det vekk. Det var varmegrader ute så isen satt ikke så veldig hardt, og den var rask å få vekk. Når jeg kom inn ryddet jeg vekk sengetøy og fikk det ned i kjelleren, ellers så hadde vi ikke rotet så fælt at jeg behøvde å gjøre så mye mere. Sola har nå kommet på balkongvinduene mine, og jeg har satt opp døra ut dit for å lufte litt i heimen. Godt å starte det nye året med ny frisk luft :o))

Pusene er litt trøtte i dag, for det ble sent for dem oxo… Vi satt jo i stua hele kvelden, og pusene pleier å ligge å sove i sofaene eller på teppe om natten, men siden vi satt der til langt ut på morningen fikk ikke de roet seg som de pleier å gjøre. Nå derimot som roen igjen har inntatt heimen har de lagt seg ned for å få seg en lur :o))

8 kommentarer

Siste innlegg