En runde i byen….

Når man ikke kommer seg i seng i normal tid blir man vanvittig trøtt dagen etter, og i dag var jeg nettopp det… vanvittig trøtt. Det var et ork å komme seg ut av senga, men det gikk med et skrik. Kvikna litt til da jeg kom i dusjen, men det varte ikke så lenge. På sånne dager må man bare finne noe positivt å tenke på for å få kroppen i gang, ellers blir alt bare helt håpløst.

Vi var to mindre på jobb i dag, en hadde ikke jobbedag og den andre var på kurs hele dagen. Jevnt over var vi bare to på telefon ettersom resten gikk på møte, men det gikk egentlig greit for det var rolig på telefonen. Trodde jeg skulle ha problemer med å konsentrere meg i dag, men siden det var stille klarte jeg å samle tankene om jobben. Når lunchpausen kom var jeg alikevel såpass ullen i hode og kroppen at jeg bestemte meg for å ta en runde rundt i byen.


Hammersborggata med Rockefeller i bakrunnen.

Trefoldighetskirken i Akersgaten.

Regjeringskvartalet… I dag var det første gangen jeg gikk Akersgata etter 22.11.2011, og det var en merkelig følelse. Jeg har rett og slett ikke orket å bevege meg der oppe før i dag, men bena bare førte meg den veien å da var det bare å henge på :o)) 

Centralteateret i Akersgagta

Oslo Domkirke i bakgrunnen.

Et gangske folketomt Youngstorget

Youngstorget.

Kroppen min vil ikke helt spille på lag med meg om dagen… Jeg har vondt over alt, spesielt i knær og føtter noe som gjør det plagsomt å bevege seg. Leddene og føttene stivner når jeg blir sittende for lenge av gangen, og det er smertefult når jeg reiser meg opp for å gå vekk fra plassen min. Vanligvis har det blitt bedre utover dagen, liksom gått seg til til, men i går og i dag har egentlig bare blitt verre. Det tapper meg for krefter og humøret daaaaaaler ganske langt ned, men jeg klarer å ikke vise det… Ingen grunn til å ødelegge dagen for de andre heller….

Jeg la meg på senga en times tid i sta, og da kom Ronja å la seg inntil meg å malte så summende. Helt ulikt henne å gjøre sånn, men hun ville vel trøste mammen sin når hun skjønte at formen var dårlig. Smart liten pusekatt :o)) Nå har den lille godklumpen forflyttet seg over i den ene sofaen, og der ligger hun så lang hun er å sover :o))

Selv sitter jeg å ser en gammel film på TCM med Ryan O’Neil og Barbara Steisand, What’s up doc!! Har sett den før, men den er så morsom at jeg måtte bare se den igjen.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg