Det er sÃ¥ vond, sÃ¥ innmari vondt….!!

Det er ille å begynne med å beklage seg, men det er ingen vei utenom…..   I går hadde jeg sånne muskelsmerter oppover i ansiktet at jeg trodde jeg skulle tørne. Hadde vært hos fysioterapeuten på morningen, og jeg fortalte hvor ille jeg hadde det. Han holdt for det meste på oppe i hode mitt, og da jeg gikk derfra var jeg smertefri…  Det varte dessverre ikke så lenge, for da jeg sto å prata med vaktmesteren her utenfor kom de tilbake…. :o/

Hadde tenkt å ringe til en venninne for å høre om hun ville være med ut en tur, men jeg orket det ikke.  All energi gikk med til å prøve å slappe av i kroppen for at musklene ikke skulle spenne seg for mye.  Tilslutt fant jeg den gamle gode bordvifteovnen og satt på den….  Smertene forsvant ikke helt, men da jeg ble varm klarte jeg å slappe av nok til at de avtok i styrke…

Jeg sov dårlig natt i går oxo, og var ganske sliten…. så etter at jeg hadde spist middag satt jeg meg i sofaen for å se litt på tv, og da klarte jeg å slappe helt av å sovna en times tid…. å smertene var helt borte.

I natt har jeg sovet godt uten å våkne en eneste gang, og hittil har jeg bare hatt to muskelkramper….  Prøver å tenke hele tiden på at jeg ikke skal spenne meg å slappe av.  De andre dagene har jeg mer eller mindre knasket smertestillende, men det har egentlig ikke vært til noen nytte…. vondt som et hælvete har det vært alikevel.  Derfor skal jeg prøve meg uten i dag, og se hvordan det går…. kryss fingrene!!!

Har lovet å dra opp til Gardermoen i kveld for å hente Anne og Sven Erik som kommer fra London………!!!!!!!!!

Det var dagens syt og klag…., måtte bare ha det ut!!!  Føler meg mye bedre med en gang :o)

I går var vi uten vann, og det gikk jo veldig greit….  Lånte toalett hos fysioterapeuten da jeg gikk derfra, og da holdt det til vannet var tilbake igjen, hehehe..  Var jo veldig spent på om vannet kom til å være brunt når det kom tilbake, men for meg så det ganske blankt ut.  Jeg lot jo vannet renne litt alikevel for å få renset rørene.

Ute er det solskinn og blå himmel, men det er kaldt – 2,5 C. Så lenge det er sol og ikke snøvær skal jeg ikke klage. Iflg yr.no i går så skulle Østlandet få beholde det fine været de nermeste dagene, men det skulle bli kjøligere.  På baksiden av blokken har snøen trekt seg ganske langt vekk fra blomsterbedd og veranda. De store drivene som ligger her og der har skrumpet inn til noen små hauger.  Vaktmesteren sto oppe i brøytene og feide ned singel og sand ut på asfalten.  Det ødelegger bladene på gressklipperen hvis det blir liggende til sommeren.

Pusene har akkurat gjort seg ferdig med formiddagstrimmen…  De løp rundt beina mine, hoppet opp på stolryggen og så hoppet over hverandre…., før ferden gikk videre til neste rom :o)  Nå ligger de som slakt på klatrestativet å slæpper av litt. Så fort jeg løfter baken fra stolen, er Vinja ved siden av meg…. hun tror nemlig at hun skal få noe godt.  Hun vet hvor godbitene er, men hun kan ikke få hver gang jeg går på kjøkkenet.  Hun blir litt snurt når hun bare får en koz i stedet for godbiten, til tross for at hun mjauer høyt og sårt, hehehe!!

Ha en fortsatt fin lørdag :o)

10 kommentarer
    1. Huffda, det der hørtes ikkje bra ut! Stakkars deg som har det slik, har du fibromyalgi? Jaja, hold ut og hold varmen, ser ut som det er tingen for deg…
      Gooood bedring lille bloggvenn:-)))
      Masse klemmer!

    2. auda… sÃ¥ kjedelig at du ikke blir bedre;-/// Har du prøvd og ta magnesium mot krampene.. det kan hjelpe;-)) Kanskje du skulle prøvd andre “gnikkere” naprapat eller noe sÃ¥nt.. har du anledning til og gÃ¥ i varmebasseng sÃ¥ er det verdt et forsøk og;-))) sier ho som aldri gjør det sjøl.. hehehe…
      Håper at dagen din har vert fin og at du snart er på beina igjen;-))
      God bedring og stor trøsteklem;-))

    3. hobbyting: Det mÃ¥ da snart slutte Ã¥ snø hos dere oxo. NÃ¥ gÃ¥r vi jo inn i vÃ¥rmÃ¥neden april om noen dager, men den kan være lumsk… Jeg regner med at vi oxo kommer til Ã¥ fÃ¥ vÃ¥r del av snøen innen vinteren drar for godt!!

    4. krimbloggen: Jeg vet ikke om jeg har Fibromyalgi, men fysioterapeuten min vil at jeg skal få en henvisning av legen min til et revmatolog, eller hva det heter for å få det sjekket ut. Han mistenker det. Skal til legen til fredagen, og da skal jeg be han ordne det for meg.

      Lørdagen ble faktisk bedre utover dagen, puh :o) Takk for omtanken, det varmer :o)

    5. hestiaverden: Jeg hÃ¥per oxo det :o) NÃ¥r formen er dÃ¥rlig sÃ¥ gÃ¥r tiden sÃ¥ sakte, og man vil jo helst bli bra med en gang, hehehe… men det er jo ikke sÃ¥nn det fungerer!!

    6. Allis: Takk for trøsteklemmen, trengte den :o) Jeg pleier vanligvis Ã¥ spise en blanding av Magnesium, Gurkemeie og Omega, men det fungerer dÃ¥rlig sammen med smertestillende har jeg funnet ut. Vil nok virke bedre nÃ¥r jeg klarer Ã¥ kutte ned pÃ¥ “pillene”

      Jeg tror nok at han fysioterapeuten jeg bruker nÃ¥ kan fÃ¥ orden pÃ¥ kroppen min. Han gnikker og gnur pÃ¥ en helt annen mÃ¥te enn hun jeg brukte før, og da blir det reaksjoner… Det er nok riktig, for i dag kjenner jeg en bedring.

      Sammen med en venninne pleide jeg Ã¥ dra og svømme oppe pÃ¥ Gardermoen pÃ¥ et av hotellene der, som hadde varmebad. Da var jeg ikke sÃ¥ ille i kroppen, sÃ¥ det ble til at jeg bare svømte lengder… Kanskje det var pÃ¥ tide Ã¥ finne et annet sted som har varmebasseng.

      Det kjennes ut som om søndagen kommer til å bli en bedre dag :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg