Jeg vil sĂĄ gjerne hekle, men…..

I dag er det overskyet her i Oslo, med – 2,3C utenfor husveggen.  Vaktmesteren holder på for fult utenfor med å frese unna litt snø, og jeg håper inderlig at han har laget litt bedre plass borte ved garasjene.  Ettersom det kommer mer snø, har det en tendens til å bli smalere og smalere å komme inn og ut av garasjen.

Jeg hadde så lyst å hekle litt igjen, men kjente fort at armene mine ikke orket de begelsene…  Orker ikke å sitte helt uvirksom heller, så jeg dro frem loomen min i går for å se om det gikk greit.  Det gjorde det, og da fant jeg ut at jeg prøver å lage et teppe på den måten.

Nå ser det ut som et skjerf, men jeg tenkte at i stedet for å lage firkanter som jeg må sy sammen… Ja, da lager jeg heller lange remser, så blir det mindre søm på meg.  Det var jo ikke helt sånn jeg hadde tankt at teppet skulle se ut, men pytt hva gjør det. Hovedsaken er at det blir et lunt teppe.  Hekle kan jeg gjøre når armer og nakke blir bedre..

Vinja syntes at garnnøste var spennende å begynte å leke med det, så snart det datt ned på gulvet. Alt som rører på seg er jo spennende, men garnnøster er nå alltid spennende.  Jeg pleier å ha nøstene ved siden av meg i sofaen, og da ligger begge to over beina min å skal leke med tråden.  Det er ikke så lett å få gjort noe, men det går da på et vis.

Ronja var mer opptatt av fruktfatet, og spesielt pæren som fant veien til søppelkassen like etter.  Den var på utgåttstadiet, he he. Bare for å ha sagt det, så fikk all frukten en god vask etter Ronjas intense snusing.

I går kveld var formen så dårlig at jeg orket ikke ha på PC’n i det hele tatt…  Nakken slo seg helt vrang og stivnet helt. Det var så stivt at det gikk helt rundt oppe i knollen.  Det er noe bedre i dag, men jeg kjenner at jeg orker ikke for lange tider foran PC’n. Med det samme jeg begynner å skrive, kjenner jeg at musklene begynner å spenne seg…

NĂĄ er det tide for en kopp kaffe, og sĂĄ skal jeg heie pĂĄ kombinert-gutta som hopper. Heia Norge :o)

Ha en fortsatt fin dag :o)

8 kommentarer
    1. Stilig maskineri det der.. har ikke sett sånt før eg da, men så er ikke eg en av disse handy woman greiene heller.. hihi..
      Ler av pusekatten i fruktfatet, vi kjenner til den der, støvsuging etter ting og bruke som leiker er et vanlig syn her i huset;-)
      Søren så uheldig du er med nakken.. det der er bare helt grusomt, Masse god bedring;-))
      Ha en fin fin dag videre

    2. Allis:
      Nakke og armetrøbbel er noe dr.., og jeg hadde trodd at jeg skulle klare ĂĄ holde meg pĂĄ jobb nĂĄ, men nei!! Venter bare pĂĄ tilbakemelding fra fysio’n sĂĄnn at jeg kan begynne med behandling. De hadde ventetid, sĂĄ jeg hĂĄper ĂĄ høre fra dem snart!!

      Snakk om støvsuging etter ting…. Vinja var en runde oppe pĂĄ hylla over skrivebordet, og klarte hun ĂĄ stjele med seg et søtt lite piggsvin for endte gang. Har brukt mye tid pĂĄ ĂĄ lete etter det uten ĂĄ finne det. Hører hun leker med det, men nĂĄr jeg kommer sĂĄ er det søkk borte… Det dukker nok opp igjen :o)

      Har brukt mye tid pĂĄ hekling og strikking, og det er vel delvis skylden til at nakke og armer ikke tĂĄler sĂĄ mye…

      NĂĄ skal jeg benke meg i sofaen og heie pĂĄ jentene, kanskje vi fĂĄr en medalje til :o)

    3. Huffda , det er fanden til plager ogsĂĄ…ja eg kjenner til det, er sĂĄ møkkalei av nakken min at eg skulle øsnke de kunne amputere fra nakken og opp til hodet…hahaha…
      Og sĂĄ fikk vi gull igjen da av gulljenta Marit! HHOHOHOHOHO…er sĂĄĂĄĂĄ glad!
      Ha en fin mandag og takk for kommentar pĂĄ krimmen:-)))

    4. bjarteogsidsel:
      Hehehe, de kan jo bytte ut nesten alle deler pĂĄ kroppen…, men muskel og sene transplantasjon har de desverre ikke begynt med. Kanskje de skulle det :o)

      Gøy med Marit… Glad jeg har solid sofa, for jeg kunne ikke sitte stille nĂĄr jeg sĂĄ slutten pĂĄ løpet.

      Ha en fortsatt fin mandagskveld :o)

    5. T-banevenninne:
      Savner oxo hyggelig prat pĂĄ morningen :o)

      Jeg skal til Vetlandsveien Fysio her på Oppsal. Der har jeg en fast som jeg har vært hos de andre gangene, og som kjenner til alle plagene mine. Hun er veldig dyktig, problemet er at de hadde litt ventetid..!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg