SÃ¥ kom det snø igjen….

Var skikkelig treig med å skifte dekk på bilen i år….  Gjorde det på dagen i går, og ikke mange timer etterpå begynte det å snø.  Det kom en god del, og det ble fryktelig glatt på veien. På motorveien hvor man vanligvis kjører i 100 km t gikk det ikke fortere enn i 50 km t.  Mange kjørte på sommerdekk eller veldig dårlige vinterdekk.  Jeg hadde en bil foran meg fra Trosterud og hjem, og at vedkommende kjørte på sommerdekk er jeg overbevist om.  Borte ved rundkjøringen ved S.A.T.S. ved Tveita kunne det gått riktig ille. Noen ungdommer skulle gå over i fotgjengerfeltet, og når bilfører prøvde å bremse gikk det jo like fort og bilen sklei inn i fotgjengerfeltet mot fotauskanten. Det gikk bra, men det så nifst ut.  Glad ikke jeg lå foran den bilen, for da hadde jeg blitt påkjørt helt garantert.  Selv kjørte jeg med piggfrie dekk for første gang på 7 år, og det var veldig uvant.  Jeg måtte være mere på vakt og kjøre mye mer avslappet enn hva jeg vanligvis gjør.  Merket at bilen ikke ville dit jeg ville når jeg ga på litt for mye for fort, men jeg klarte meg ganske bra alikevel :o)  Nå skal jeg stupe inn i dusjen, må ut for å handle litt…..  Det var jo selvsagt noe jeg klarte å glemme i går….!!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg