10,5 timer i Drømmeland, Plantehallen og Strikketreff

Heisann!

Dagen i går startet med gråvær og regn, men så sprakk det opp å sola kom fram. Temperaturen startet på +17C, og da jeg kom hjem på ettermiddag +22C. I dag var det fint vær fra morgenen, men med en litt kjøligere temperatur på +9,9C på morgenen og nå rundt +21C.

Natt til i går var jeg i Drømmeland i nesten 11 timer, og jeg våknet så utvilt å opplagt. Å det passet godt for dagen i går ble ganske lang, og da var de godt å ha litt energi på lager 😉

På formiddagen i går var jeg til Arbeidsstua i Fjellhamar kirke, for et par timer med sosialt samvær og strikking. Jeg hadde med med Sofie sjalet mitt, som ble klart til felling innen vi avsluttet.

 

Bestisen og jeg dro videre til Plantehallen på Lørenskog, hvor hun skulle kjøpe Erika til gravlunden. Det var bursdagen til mamman til Bestisen i går også, og da ville hun pynte og gjøre det fint på graven. Jeg kjøpte 5 Erika og 2 sånne som ser ut som ser ut som grå pinner til balkongkassene.

Etter å ha vært på gravlunden dro vi til Bryn senter for å spise middag og handle litt. Jeg var sliten allerede da, så det var greit å spise middag ute så slapp jeg å lage det når jeg kom hjem etter å ha kjørt Bestisen hjem.

 

Vel hjemme gikk jeg rett ut på balkongen for å plante i balkongkassene. Det var altså så varmt der, at svetten rant i strie strømmer selv om jeg hadde opp vinduene. Over her kan du se hvordan det ble i kassene mine. Valgte de Erikaene som det er små blomster på i stedet for de store fluffy, for jeg har erfaring med at de klarer seg bedre utover høsten og vinteren.

Dagen i dag har ikke vært like aktiv heldigvis, i alle fall så langt. Jeg har vært i Veiviseren til Strikkekafé fra kl 11 til kl 15. Vi skravlet og koste oss så vi glemte helt tiden. Det er ikke så ofte vi sitter så lenge 😉 Etter Strikkekaféen stakk Bestisen og jeg bort til Normal for å handle litt, før vi skulle hjem vært til vårt.

Orket ikke å styre så mye med middag i dag, så jeg kjøpte med meg en Fjordland rett – Svenske kjøttboller fra Rema. Den skal jeg slenge i vannbad om om noen minutter, for nå har det nemlig begynt å rumle i magen min 😉

Håper du har hatt en fin midtiukendag så langt 🥰

8 kommentarer
      1. Jeg trengte nok de timene med søvn, for jeg var skikkelig sigen i kroppen i forveien 🙂 Det er ikke ofte jeg kjøper Fjordland lenger, men innimellom når man ikke har lyst eller ork til å lage middag er det greit. Klem 🤗

    1. Nydelig vær idag, men det betyr klarvær og kjølige netter. Jeg har noen ute i krukker som jeg bærer inn så de ikke skal fryse, – gikk akkurat i natt med 1 varmegrad. Ser ut til å bli kaldt i natt også. Så fint det har blitt i balkongkasser dine, – pynter så fint opp! Jeg var på en liten bytur og handlet planter og våtfôr til pus idag. Håper du får sove like godt til natten også! 🤗🤞

      1. Tusen takk 🥰 Syntes det er greit å plante i balkongkassene nå, for da får røttene strekt seg innen kulda kommer for fult. I natt har det vært kjølig igjen med +9C, men jeg vet at det litt utenfor Oslo har det vært nede mot null. Det ser ut til å bli klarvær i dag også etter hvert. Jeg har Ildtoppene mine, rosen og gressløken min på balkongen, og så lenge det ikke blir minus så klarer de seg veldig fint der en stund til. Var trøtt i går kveld også, og kom i seng tidlig å det resulterte i i overkant av 9 timer søvn 😃

    2. Høres ut som aktive dager hos deg altså! Fint med lyng – snart skal jeg også plante det! 🙂 Mye godt i Fjordland – jeg liker nok best svinesteka og noen av suppene og pasta med laks. Klem <3

      1. Denne uka blir det bare mye tirsdag og onsdag, så roer det seg ned igjen. Jeg syntes det er greit å sette ned lyng nå, for da får røttene strekt på seg før kulda kommer. Svinesteka var Fjordland er også veldig god, og så kan jeg godt like kveita men den koster jo også litt mer da. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    3. En flott aktiv dag dette, og godt med god søvn og være uthvilt. Kassene dine ble riktig så fine. Nydelige farger. Fjordland smaker bra, mye godt der. Liker det meste av det dem har. Men kjøttkaker er vel den jeg kjøper mest av. Klems…

      1. Tusen takk 🥰 Fjordland er veldig greit når man ikke orker å lage mat, og man er veldig sulten 😉 Jeg har ikke smakt alt de har, men liker Kveita, kjøttbollene og selvsagt kjøttkaker. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg