1 søndag i advent 🕯️

Image by Anja from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er det en grå dag i dag også, og innimellom så regner det. Noe som det iflg værmeldingen kommer til å fortsette med. Temperaturen ligger på +4,3C.

Sitter i stua med den første koppen med kaffe og nyter stillheten. Det er ikke så mye lyder i blokka tidlig på søndag formiddag, bortsett fra noen som er forkjølet og hoster med jevne mellomrom.

Jeg sto opp ved 9 tiden i dag og gikk rett ut i stua for å gi Vinja medisin, men jeg kunne ikke finne henne. Vanligvis kommer hun å sier god morgen, men ikke i dag. Til slutt fant jeg henne inni kattekurven, som jeg har flyttet ut i stua. Hun har ikke villet bruke den på nesten et år, for det var inni den Ronja pleide å ligge å sove den siste tiden hun levde. Jeg har vasket både kurven og putene, men hun har allikevel ikke villet bruke den før nå. Når jeg så henne og sa god morgen kom hun ut og strekte på seg å var klar for medisinen sin 😉 Så var det ut på balkongen en stund for sjekke at alt var i orden der ute…

I går var jeg fast bestemt på at jeg skulle ned i kjelleren og hente opp nissene mine, og resten av julepynten. Det kommer jeg ikke til å gjøre allikevel, for jeg kommer til å bli så sliten og det passer dårlig ettersom jeg skal noe senere i dag. Noe jeg forteller mer om i kveld tenker jeg. Ser at en del av de jeg følger på Snap allerede har pyntet juletreet, og jeg skal innrømme jeg er litt fristet til å gjøre det samme. Skal allikevel motstå fristelsen og vente til helgen igjen.

Jeg tror jammen jeg må ha en kopp kaffe til jeg, kroppen og hode trenger vist det for å våkne ordentlig ☕

Håper du får en fin adventssøndag 🥰

 

18 kommentarer
    1. Det er godt med en rolig morgenstund med en kopp med noe varmt oppi 🙂 Nissene venter sikkert tålmodig i kjelleren, til du er klar for å hente dem opp. Jeg tenker å vente enda et par uker før mine får komme ut. Ja, utenom rampenissene da 😉

      1. Jeg liker å starte dagen forsiktig og rolig, da blir resten så mye bedre syntes jeg. Hihi, var nede i kjellerboden med noe i går, og da hørte jeg mumling fra den store oppbevaringsboksen. Så nissene er helt klare for å komme fram i lyset igjen 😉 Klem 🤗

    2. Tok opp et handlenett med julesaker fra boden i dag. Fant adventstaken og tente det første lys – en fin tradisjon. Det kommer opp mere pynt snart. Ute er det elendig vær, skal komme mye regn før det blir kaldere. Skal spise iskake siden i kveld – min søster vant noen av de så det ligger en halv en og venter. Nå blir det litt serier her, TV ser jeg lite på. Ha en fin kveld.

      1. Adventstingene er allerede på plass her, og om litt så kommer eskene med nisser og julepynt opp også. Det er veldig koselig med tente lys nå i adventstiden, vel egentlig i mørketiden generelt. Været er ikke akkurat noe å skryte av, men så lenge det er opphold så skal ikke jeg klage. Ha en fin mandag.

      1. Jeg hadde en fin adventssøndag også, men var ikke hjemme på kvelden. Noe jeg skal fortelle mer om i eget innlegg. Litt senere i dag skal jeg hente opp resten av julepynten og nissene fra kjelleren og få pyntet det siste. Juletreet tar jeg enten på lørdag eller søndag til helgen. Ha en fin mandag, klem 🤗

    3. Endelig er adventstiden igang, – koseligste tiden på året! 🥰 Jeg har riktignok hatt migrene idag, men er bra igjen nå. Her har det også vært mildt og regn, men vi har fortsatt litt snø igjen. Kos deg resten av søndagen! 🤗

      1. Dette er den tiden på året jeg gleder meg til, med tente lys, nisser og mye gammel julepynt som henter fram gode minner. Godt migrenen din gled over og ikke ødela dagen helt for deg. Det er grått vær her i dag også, men enn så lenge har det ikke kommet noe regn. Klem 🤗

      1. Jeg hadde en veldig fin søndag som startet rolig, og så gjorde jeg noe morsomt på kvelden som jeg skal fortelle om i et eget innlegg. Det blir nok til at jeg henter opp nisser og julepynt etterpå, og begynner å pynte. Så får juletreet vente til helgen igjen. Ha en fin mandag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg