🤔 Jeg skulle da ikke ha så mye…

Heisann og ompa ompa…!

Nå er våren definitivt her, for nå nettopp marsjerte Oppsal Janitsjar ned over gaten mens de spilte. Jeg blir like rørt hver gang jeg, og løper ut på balkongen å åpner vinduene sånn at jeg kan høre dem ordentlig 😍

Tidligere i dag dro jeg ned på Plantasjen for å kjøpe en leirpotte og et rundt trillebrett til det ene treet mitt. Noe annet sto ikke på handlelisten jeg hadde lagret i hode. Kom jeg ut med bare det? Å nei da jeg gjorde jo ikke det 🙈

Ny rosa Ildtopp og ny potte skjuler
Ny rosa Ildtopp og ny potte skjuler

Jeg kom også hjem med to rosa Ildtopper i nye potte skjulere, et minidrivhus i plast og et sett med spade, rake og en sånn som knekker røttene på løvetann.

Må nesten le av meg selv også, for det skjer vel aldri at jeg kommer ut fra Plantasjen uten å plukke med meg mer enn det jeg hadde bestemt. Jeg kunne sikkert ha komet hjem med enda mer, men jeg satte på meg skylappene og gikk raskt mot kassa sånn at jeg ikke skulle bli fristet.

Når jeg kom hjem sådde jeg gress til Vinja i det lille drivhuset, pottet om sukkulenten i leir potten, kastet det ene treet mitt som var mer eller mindre ferdig. Det andre treet har blitt satt på trillebrettet sånn at at den får mye lys, og har en mulighet til å holde seg frisk.

Nå har sittet en god stund ute på balkongen med en iskald Tuborg å kost meg. Det begynner å bli kjølig, ettersom sola er borte, så jeg tror jeg skal trekke inn.

Håper du har hatt en fin dag 🥰

 

16 kommentarer
    1. Så nydelige innkjøp…Nei, ikke så lett å gå derfra uten en helt trillebår….hehe…
      Det er mange fristelser 🙂 Høres ut som en koselig dag…kald øl…så deilig..

      Jeg satt nede og skravla med naboen en stund – det var koselig!

      Fin kveld og klem…

      1. Tusen takk 🥰 Nei det er nesten umulig å komme ut fra Plantasjen uten at bagasjerommet på bilen blir fult. Ikke fult så ille i dag, selv om det ble mer enn jeg tenkte 😉 Jeg stressa rundt for å bli ferdig med det jeg skulle gjøre, og ble så varm. Da smakte det godt med en iskald øl 🍺 Før jeg gikk inn fra handleturen, satt jeg på Champagneplassen med naboen å pratet en stund. Det var så deilig i sola. Ha en fin kveld du også, klem 🥰

    2. Hihi, det er mange fristelser på Plantasjen 😀 Men nå er det jo sesong for mye av det de har der, så da hører det med med litt ekstra innkjøp. 😊👍 Nydelige ildtopper og potteskjulere! 🥰 Flere av hagesentrene og gartneriene som bare er oppe om sommeren har også så smått kommet igang. Jeg må ta meg en runde om litt og se hva de har. 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Ja hihi, det er alt for mye fristelser hos Plantasjen, så jeg burde egentlig ikke dra dit for ofte. Vi har ikke så mange av disse som popper opp her jeg bor, det er kanskje mer vanlig utenfor de store byene. Når jeg har besøkt Rjukan har de hatt noe sånt på vårparten, og de hadde veldig bra utvalgt husker jeg.

    3. Det er så koselig å komme hjem med ting fra Plantasjen eller gartnerier 🙂 og ja det blir alltid litt ekstra. Så kult med minidrivhus 🙂 Jeg så et minidrivhus i plast på Biltema, kjøpte det nesten men så kom jeg på at jeg har jo drivhus hahahaha Deilige dager nå med god temperatur, det er så herlig 🙂 Kos deg med kvelden Vera <3

      1. Ja det er sant, og jammen blir det alltid noe ekstra hver gang 😉 Jeg hadde et minidrivhus fra før, og skal så kattegress til Vinja i begge to. Da har hun gress både inne og ute på balkongen. Her står kosfaktoren i taket, og nå sitter jeg å ser på TV Norge hvor Staysman og en til skal kle seg i drag og opptre. Kult program, som kan anbefales 😉

    4. Det er fort gjort å la seg friste på Plantasjen.🌱Har nok latt meg friste der mange ganger.😅
      Men stor glede gir det.🤗Kos deg med blomstene dine.🌱🌹

      1. Det er alt for mange fristelser på Plantasjen, og hadde jeg hatt plass skulle jeg fylt opp alle rom med grønne planter 😊
        De nye Ildtoppene gjør seg veldig fint i stuevinduet mitt 🥰

    5. Iidtopper er fine. Blir fort slik at man tar med seg mer enn man planla. Det er sikkert flere enn meg som kjenner seg igjen. Så var det tirsdag og i dag skal jeg klippe meg noe jeg gjør etter jobb. På tide med litt kaffe kjenner jeg frokosten er tatt og delte opp eplebiter til hamsterne, resten tok jeg selv. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk 🥰 Ja det blir fort sånn at man plukker med seg for mye hos Plantasjen, men nå må jeg nok vente litt til jeg skal plante i balkongkassene.
        I dag er jeg tilbake på kontoret nede i byen, og det var veldig uvant. Ikke bare å stå opp tidlig, men også å sitte her å jobbe i stedet for hjemme hos meg selv. Ha en fin tirsdag 😊

      1. Syntes alltid at det gjør det jeg når jeg drar innom sånne steder, hihi… Valget sto mellom hvit og rosa Ildtopp, men fant ut at jeg måtte ha litt farge i vinduet 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg