🎅 Koselig juleavslutning i går 🤶

Image by Alexa from Pixabay

Hei og god fredda!

Ute blåser det litt og jeg kan se noen snøfiller som daler ned, ikke mange… Det kom litt snø i går kveld også. Temperaturen er blå med -0,4C.

Jeg har allerede åpnet mine to kalendere, og der fant jeg en hvit Ferrero kule i den ene og to lakriskuler i den fra jobben. Dagens sitat i kalenderen er:

“Håp er en sterk drøm med viljestyrke”
av Björg Thorhallsdottir

I går var Bestisen og jeg på juleavslutning hos Lørenskog Revmatikerforening, og det var altså så koselig. Noen av ildsjelene hadde dekket et fint langbord, og alle fikk en marsipangris som lå på tallerkenen. Julefesten ble holdt i Fjellhammer kirke, og foreningen hadde invitert med Tor Martin Synnes, som er sokneprest i menigheten. Han leste juleevangeliet for oss og delte noen personlige tanker. Samtalene gikk over og på tvers av bordet, og vi koste oss hele kvelden. Vi fikk servert kalkun med poteter og deilige grønnsaker, og hvit fisk til de som ikke kunne spise kalkunen. Til dessert ble det karamellpudding, og etterpå kaker til kaffen. Til slutt ble det loddtrekning som vi pleier å ha på medlemsmøtene, men jeg vant ikke noe denne gangen heller. Bestisen derimot vant et fint glasshjerte fra Hadeland glassverk til å henge på juletreet og et batteridrevet lys. Ikke så lenge etter det ble festen avsluttet.                                

Jeg merker nå at det ble en veldig lang dag i går, for kroppen er sliten og litt energiløs. Var jo oppe grytidlig og dro på jobb i bortimot 6 timer, så hjem å slappe av et par timer før jeg dro på juleavslutningen. Som regel pleier jeg å ta det helt med ro etter å ha vært på jobb, for det er ofte mer enn nok for meg. Selv om jeg er sliten i dag, så ville jeg ikke unnvært det jeg var med på i går.

Følte for litt ekstra julefølelse i går når jeg kom hjem, og søkte opp “Jul i Skomakergata” på YouTube å satt å så noen episoder av det innen jeg gikk å la meg. Mange syntes at serien er tåpelig og utdatert, og kanskje det men jeg syntes nå at den er veldig koselig og lun jeg da 😉

Vinja begynner å mase etter dagens dose med våtfór, og det er vel på tide at jeg finner meg noe å spise selv også 😉

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

 

8 kommentarer
    1. Så koselig juleavslutning med deilig mat! Glasshjertene til HG er så fine, så da var hun heldig, – håper du vinner etterhvert også! 🤞”Jul i Skomakergata” har jeg på dvd, – er ordentlig koselig å se på, og den beste julekalenderen de sendte på TV synes jeg. 🥰 Idag har jeg bakt lakrispinnene dine + laget deig til brune pinner. Den vanlige porsjonen blir i minste laget til den store kjøkkenmaskinen, så jeg laget dobbel av brune pinner.

      1. Det ble en veldig fin og koselig kveld, hvor alle hadde det fint. Jeg hadde ikke sett de glasshjertene før men det blir veldig fint på juletreet hennes. Jeg er inne i en periode hvor jeg ikke vinner noen ting, men det løsner nok 😉 Det er noe spesielt med Jul i Skomakergata, og når du nevner DVD så tror jeg jammen jeg har den på det selv også 🤔 Jeg skal bake sammen med Bestisen og kusinen neste lørdag, og da får vi se hvor mange slag vi rekker over. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Ja det var veldig koselig kveld sammen med mange fine mennesker 🥰 Jeg syntes det er trist at de ikke viser Jul i Skomakergata, for jeg tror som du at de minste ville hatt stor glede av den. De blir tidsnok utsatt for alskens moderniteter.

      1. Jeg er så glad at jeg skiftet over til Lørenskog Revmatikerforening, for der skjer det noe hele tiden og de gjør så mye for medlemmene. Denne julefesten var helt topp sammen med alle de flotte menneskene 🥰 NRK mener vel at det kun er oss som er voksne som bryr seg om Jul i Skomakergata, men det tror jeg de tar feil. Som Connie sa så tror jeg også at de minste ville ha stor glede av den 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg