🎅🏼 God Jul 🤶🏼

Heisann og God Jul 🎅🏼🤶🏼

Ute er det litt overskyet nå på formiddagen, og det er meldt snø ut over dagen. Snøen som kom for noen dager siden ligger fortsatt, og det er kaldt denne julaften med -8C.

Jeg startet dagen med å skrape alle 4 Flax kalenderne mine i håp om at noen av dem skulle gi noen premie. De to til 50,- var det ikke noe utbytte på, men jammen betalte de to til 100,- seg. På den ene som jeg har skrevet navnet til Vinja på ble det 100,- på symbolene + 100,- på tall. Den som er min ble det 50,- i utbytte. Sånn alt i alt tapte jeg 50,- og det er jo ikke så ille 😉

Alfaset gravlund

Hver julaften så langt tilbake jeg kan huske, har jeg laget meg et stramt program. Som blant annet innebærer at jeg drar på gravlunden på formiddagen for å tenne lys på graven til foreldrene mine. Etter å ha gått noen runder med meg selv, bestemte jeg meg for å dra ned i går på lille julaften. Det ser ikke sånn ut på bilde, men det var veldig mange som hadde tenkt som meg. Ikke mange ledige parkeringsplasser, men jeg fant da en til slutt.

I forveien tenkte jeg at det ville være smart å ta med den lille spaden, som normalt pleier å ligge i bagasjerommet til bilen hele vinteren, men det glemte jeg helt. Det hadde kommet en del snø, som rakk meg opp til kneet og jeg måtte sparke meg en vei inn til graven. Før helgen kjøpte jeg et batteridrevet utelys som jeg satte i den store lykten og så et stort t-lys i den lille lykten på støtten. Er veldig spent på hvor lenge det batteridrevede lyset varer. Det sto nemlig ingenting på lappen om det var timer eller om det lyser hele tiden. Tenkte jeg skulle dra ned igjen i morgen for å se om det lyser fortsatt, bare sånn av ren nysgjerrighet.

Til morran i går begynte kapselmaskinen å blunke til meg, og det betyr bare en ting. Den ville at jeg skulle avkalke den. Jeg har gått å ventet på det, for det begynner å bli en god stund siden sist jeg gjorde det. Da jeg kjøpte maskinen gikk det ikke mange månedene mellom hver gang jeg måtte avkalke, noe som skyltes at jeg nok drakk ganske mye mer kaffe da enn nå. Har begynt å begrense meg litt.

Jeg har ikke pleid å se på “Kvelden før kvelden” på NRK på mange år, men i går gjorde jeg det. Har i grunnen syntes det har vært litt kjedelig, men det var ikke så alt for ille i går. Syntes det var koseligere den gangen man hadde publikum til stede, men det er meg.

Nå maser Vinja noe helt vanvittig på å få våtfóret sitt, og jeg begynner å bli litt sulten selv også hvis jeg skal være helt ærlig.

Håper du får en fin og avslappende julaften 🎅🏼🤶🏼


24 kommentarer
    1. Deilig å bare slappe av i dag. Jeg har også hatt kalender. Fikk 11 nisser, og hadde 3-4 dager igjen på å få den 12. Men fikk ikke gitt… Men det går fint. Var spennende i alle fall 🙂

      1. Ja det har virkelig vært deilig å kunne bare være inne å kose meg på julaften 😊 Jeg trodde ikke det skulle bli noe ut av kalenderne mine heller, for jeg måtte vente helt til siste dagen før det skjedde. Ønsker deg og dine en riktig God Jul 🎅🏼🤶🏼

    2. Ønsker deg riktig God Jul og fine romjulsdager! 🥰🌟🎅✨🎄 Jeg gikk en tur på formiddagen, og nå får jeg snart sette ribba i ovnen. Kos deg ikveld! 🤗🕯️🕯️🕯️🕯️🎅🎁

      1. Tusen takk, og en riktig god romjul til deg 🥰 Har hatt bloggferie noen dager nå, så jeg har ikke fått svart på kommentarene mine. Nå er jeg tilbake igjen. Jeg har akkurat krydret Ribbesteken og satt den inn til å godgjøre seg i kjøleskapet. Jeg endte opp med 2 stykker, så da blir det på Nyttårsaften også. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    3. God jul. Hvit jul ble det men på veiene er det glatt. Om 1,5 time kommer min bror og henter meg, sammen skal vi feire sammen med mor på Tranby. Litt av et føre vi fikk i dag. Var en tur i skogen i formiddag og det var deilig, ny lengre skogstur venter i morgen. Spiste litt nylig og det ble ei halv julepølse, stekte eplebiter og fløytepoteter. Så blir det torsk til julemiddag i kveld. Vant 50,- kr på Lotto i går så det var stas og behagelig star på jula. Må vel snart gjøre meg i stand, pusse tenner og finne rene strømper. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk, og en god romjul til deg 🥰 Vi fikk jo en del snø i natt/morgentimene i dag, og det er meldt mer både i morgen og nyttårsaften. Jeg var ute og kjørte på første dag på kvelden, og da var det ganske glatt da jeg var på veg hjem. Heldigvis gikk det greit. Håper du hadde et fint besøk hos moren din. Ha en fortsatt fin torsdag.

    4. Vi kjørte hjem sånn ca. 4 i natt (eller tidlig på morgenen, kommer vel an på hvem du spør) og da snødde det så store flaks på størrelse med tennisballer liksom – vakkert på sitt vis <3

      I år, igjen, glemte jeg å kjøpe Flax-kalender, men vi får alltid flaxlodd i julegave. Jeg vant ingenting i åe, men Kristoffer vant 85 kr 🙂

      1. Det kom jammen et lass med snø i natt/morgentimene i dag også, men nå er det oppholdsvær. Det var snøfiller så store som putevar en stund 😉 Jeg må alltid ha Flaks kalender, men i år kjøpte jeg den litt sent ettersom jeg var sjuk. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    5. Hvit jul og kaldt er det hos oss også.⛄️
      Håper julefeiringen har vært fin.🎄🎁
      Fortsatt God Jul!🎄🎁🌟🎅🏻

      1. Det ble en ordentlig hvit jul med litt varierende kuldegrader. Jeg er jo ikke så glad i vinteren, men syntes allikevel at det må være hvit jul som i år. Har hatt en fin og avslappende julefeiring så langt. Ønsker deg en fortsatt fin romjul, klem 🤗

      1. En fortsatt god romjulsfeiring 🎅🏼 Vi fikk et bra snøfall her i natt/morgentimene, men nå har det klarnet opp igjen. Selv om jeg ikke er så glad i vinteren, så er det veldig koselig med hit jul. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg