På tide med en forandring

Heisann og god ettermiddag!

Ute skinner sola fra en nesten blå himmel, og det blåser litt ute. Temperaturen i skyggen ligger på +18,3C i skrivende stund.

I dag våknet jeg sent og var ikke i den beste formen, men jeg kom meg da opp å fikk unna morgenstellet til Vinja og meg selv. Så gikk jeg ut med søppel, som jeg egentlig skulle ha vært ute med  går kveld 🙈. Et par naboer sto borte ved neste oppgang å pratet, så jeg gikk bort å slo av en prat før jeg gikk inn igjen.

Jeg hadde egentlig tenkt meg en snartur ned på butikken i dag, men ombestemte meg å tenkte at det kan like godt vente til i morgen. Jeg skal på Strikkekafé på formiddagen, så da kan jeg stikke innom butikken på veg hjem igjen.

Da jeg tok ned julegardinene i januar skiftet jeg til svarte gardiner og duker i stua. Nå som det går mot sommeren, syntes jeg det var litt trist så jeg bestemte meg for at det var på tide med en forandring. Så jeg dukket inn i skapet å fant fram de syrinfargede gardinene, matchende putetrekk og rosa duker. Jeg har grå kapper og det hadde vært finest med de hvite nå, men jeg orket ikke å stryke dem i dag. Så derfor får de grå hente oppe litt til.

Jeg har hengt opp gardinene og tørket støv å lagt på nye duker, og skulle egentlig ha tørket støv litt flere steder. Problemet er bare det at kroppen ikke klarte mer, så det får bare vent til i morgen eller torsdagen. Så nå har jeg sunket langt ned i godstolen og sprettet en Brooklyn Lager, og nyter den og slapper av litt før jeg skal starte med middagen.

Håper du har hatt en fin tirsdag 🥰


4 kommentarer
    1. Det er varmt idag, men det blåser mye her, – noe det har gjort i flere dager, så litt ubehagelig å være ute. Jeg har slått plenen og plantet litt ute, bl.a. i noen verandakasser. De har tilbud på sånn 4-pk med solcellefakler på Europris nå, så kjøpte meg det. Noen av solcellelyktene jeg har, hjalp det ikke å bytte batteri på, så må ha skjedd noe med selve pæren tror jeg. Så flink du har vært, – mye jobb å bytte gardiner og duker. Det man ikke rekker den ene dagen, kan gjøres seinere. 🙂 Ha en fortsatt fin tirsdag! 😀

      1. Det har virkelig vært varmt og godt i dag, men litt synd at det skal blåse sånn. Jeg er helt skutt etter å holdt på med gardiner, duker og støvtørking, så nå blir det å slappe av resten av kvelden. De to solcellelyktene jeg har i balkongkassene fungerer heller ikke lenger, så jeg må kjøpe nye jeg også. Har avtalt med Bestisen å dra på hagesenteret til fredagen, for vi må begge på gravene våre å plante. Da skal jeg se etter nye lykter til kassene. Kan ikke ha så store der, for kassene er ikke så dype. Ha en fortsatt fin tirsdag, klems 🤗

    2. Det er kjempegodt å få skiftet gardiner ja 😊

      Hos oss har vi surt vær med regn, og det har regnet så og si hver dag siden 17.mai. 18.mai hadde vi oppholdsvæ en dag. Er så lei regnværet, og håper virkelig på en bedre sommer nå i år enn i fjor.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja nå var det godt å få inn litt nye farger i stua, og det ble så mye triveligere med en gang.
        Håper dere får fint vær til helgen, sånn at dere kan være mye ute når det er bloggtreff. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg