Litt av vært, og atsjoooo så desa renner 🤧

Image by ASTAR SHAHAM from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er det en blanding av blå himmel og hvite tynne skyer. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +18,2C, deilig 🥰.

Kommer ikke unna formen min, så det er like greit å si noe om det med en gang. Dessverre så var det et skritt tilbake, med høyere feber og dett dese. Ikke så mye jeg kan gjøre med det enn å ta det med ro og la det gå sin gang. Det var nok derfor jeg sov helt til kl 10:30 i dag og ikke hørte alarmen kl 9. Planen var liksom å stå opp i mens det fortsatt var morgen, men kroppen tenkte helt annerledes…

Vinja har fått våtfóret sitt og nå har hun flyttet ut på balkongen. Begge kattene mine har alltid elsket å være ute på balkongen, så et år tenkte jeg at da kan de jo få mat der ute også. Rent vann står det alltid der ute. Å nei du, det ville de ikke vite noe av. Mat skulle kun spises inne, og sånn har det blitt 😸.

For noen dager siden kom borettslaget med en melding om at det var på tide å male treveggen på balkongen “igjen”. Jeg har aldri malt den før, men satte meg på liste som interessert for veggen min trenger virkelig noen strøk med maling. Vurderer om jeg også skal male de ytre veggene med samme malingen, noe jeg har sett flere har gjort. Tror at det kan bli fint 😊.

Det var ikke så mye spennende på TV i går, annet enn “Mysteriene i Brokenwood” som jeg selvsagt fikk med meg, så jeg endte opp med å se gamle program av Åsted Norge. Jeg har blitt helt hekta på programmet, og spesielt det å se hvordan tidligere Kripos-etterforsker Asbjørn Hansen og Reporter Kristian Ervik klarer å løse gamle mysterier. Spesielt forsvinningen av William Anker Lie i 1972, som de fant inne bilen sin på flere meters dyp i Trytetjern. Jeg må innrømme at jeg fikk klump i halsen da jeg så bilen ble heist opp av vannet. Endelig fikk familien et svar. Det blir nok til at jeg ser noen episoder i dag også tenker jeg.

Ellers er det jo den store finalen i MGP fra Liverpool i kveld, og den skal jeg i alle fall se på. Det er ikke alltid at Norge har hatt en låt som jeg har likt, men dette året har vi det. Derfor er det ekstra gøy å se på og følge med på hvordan Alessandra gjør det. Hvem som får de fleste stemmene, se det er umulig å si. Ikke alltid de som har mest streams er de som vinner til slutt, noe vi har sett før. Skal du se på?

Den første koppen med kaffe, litt sent i dag, er snart drukket opp og det er kanskje på tide å lage seg litt mat.

Ønsker deg en fantastisk lørdag 🥰


12 kommentarer
    1. Uff, at du skulle bli verre igjen! 🥺 Håper det snart snur og feberen går over!🤞 Ja, husker godt han som ble funnet i bilen sin i vannet innenfor Nesbyen, – godt familien endelig fikk svar! ♥️ Ja, gleder meg veldig til finalen i MGP ikveld! Håper Alessandra vinner eller ihvertfall kommer høyt opp! Sverige og Finland er visst favoritter, men liker ikke de låtene, jeg.🤔 Masse god bedring og ha en fin MGP-kveld! 🤗

      1. Her går feberen opp, ned, opp og nå ned igjen. I dag er den nesten på normalen igjen. Da var MGP over for denne gangen, og Sverige dro hjem seieren. Loreen var ikke min favoritt, og hadde det ikke vært for de idiotiske stemmene før folkestemmene så hadde hun heller ikke vunnet. Alessandra gjorde det veldig bra og havnet på en god 5 plass. Tror at hennes låt kommer til å bli streamet/spilt mer enn Loreens. Ellers så falt jeg plask for den Italienske, og han, som jeg faktisk ikke hadde hørt noe særlig før. Ha en fin søndag 🤗

    2. God bedring, håper du er bedre nå. Tror neppe jeg ser MGP i kveld men tror Finland kommer blant de 3 første. Skal grille i morgen tidlig i skogen. Satser på tidlig start, tar med meg ekstra vann slik at grillen blir avkjølt. Putter den i en pose som jeg putter i en ny pose. Knyter igjen og kaster den i søppelkasse for engangsgriller. Er farlig og gå fra slikt midt i skogen, brannfaren er der og søppel i naturen er ikke pent. I går ble det kaos og stress så jeg rakk ikke lørdagsopera i dag, hadde heller ikke billett. Men i morgen blir det kultur på meg i form av revy/konsert som heter Show for resirkulerte med Hokksund By teater. Det er mye som skjer utover nå så man må planlegge litt. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk, feberen er sunket til nesten normalen igjen. MGP må jeg bare få med meg, og i går ble det jo veldig spennende da. Vi lå lenge på en knallsterk 2 plass, og fikk til slutt 5 plassen som ikke er verst det heller. Det beste vi har gjort på lenge. Ja det er superviktig å ikke la engangsgriller bli stående igjen ute i naturen, for vi har jo sett flere ganger hvor ille det kan bli. Kos deg i skogen og på show i dag.

      1. Tusen takk 🥰 Formen er ganske grei i dag, og feberen er nesten normal igjen. Ikke alle er like begeistret for MGP som jeg er. Syntes i grunnen det var ganske mange bra låter i går, når jeg fikk hørt dem om igjen. Klems 🤗

    3. Så synd at du er blitt verre igjen.
      Håper Norge gjør det bra på MGP i dag.🇳🇴🇳🇴🇳🇴
      Jeg skulle også kommet meg i gang med maling, så får håpe på fint malevær fremover.🤗👌🏻
      Heia Norge!🇳🇴🇳🇴🇳🇴

      1. Heldigvis har feberen gått ned igjen til i dag, for til uka har jeg en del å gjøre før 17 mai. Selv om vi ikke vant MGP i går, så syntes jeg at 5 plassen ikke var så ille. Alessandra gjorde en god jobb oppe på scenen, og hun var blant de som fikk mest stemmer. Jeg er i grunnen ikke så begeistret for den svenske, og hadde det ikke vært for de dustete første stemmene ville hun heller ikke ha vunnet. Selv holdt jeg en knapp på Italia når jeg så vi ikke nådde helt opp. Ha en fin søndag, klems 🤗

    4. Lykke til med maling når de tid kommer og God bedring…Håper du blir fort frisk.
      Kos deg med TV og nyt kvelden…Tvi tvi for Norge..
      Klem..

      1. Tusen takk, feberen er nesten borte igjen i dag 🥰 Det blir nok ikke noen maling før ut i juni, for nå ville de bare vite hvor mange som var interessert. Sånn at de kunne bestille opp nok maling. Alessandra gjorde det veldig bra i går, og var blant de som fikk mest stemmer. Det hjalp jo ikke, når man har en gjeng med duster som skal mene noe om låtene. (Fagjurien) Ikke overbegeistret for den svenske, og håpet at Italia skulle ta hjem seieren når ikke vi gjorde det. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg