Høstrusk, katteliv og så er det freddan

Image by Alexey Hulsov from Pixabay
Image by Alexey Hulsov from Pixabay

 

Hei og god formiddag!

Da plasker regnet ned igjen, og det er ordentlig guffent ute. Var bare en snartur ute med litt søppel, og ble klissvåt… Temperaturen er ikke så ille med sine +13C.

Kattene sitt morgenstell er unnagjort for en stund siden, og som vanlig tar Ronja seg en formiddagslur på sengen min. Vinja er opptatt med å følge med fuglene på fuglemateren, men hun kommer inn med jevne mellomrom med et stort mjaus og ønske om kos. Å det får hun selvsagt.

Sitter å tenker på en bekjent som mistet katten sin, i går tror jeg det var. Fikk i allefall høre det etter at jeg kom hjem fra handleturen i går. Den ble påkjørt av en bil og i flg veterinæren døde den med en gang og slapp å lide, noe som er en liten trøst. Det er jo allikevel veldig trist og eieren er jo så lei seg. Det var en fin pusegutt som jeg har møtt noen ganger 😢 Tenker jo med en gang på hvor trist og lei meg jeg ville ha blitt, om noe hadde skjedd med mine to pusejenter.

Litt senere må jeg en snartur ned på apoteket, dels for å levere inn den gamle insulinflasken, men også for å kjøpe inn mer vitaminer til meg selv. De siste går nå til en sen frokost. Jeg pleier ofte å kjøpe det inn i nettbutikken, men denne gangen har jeg helt glemt det bort.

Hva skal jeg bruke resten av dagen på? Vel, ettersom det er så guffent vær, tenker jeg at jeg skal finne fram teppe mitt og hekle noen ruter på det. Så har jeg kanskje den fjerde raden ferdig i løpet av uken 😉

Håper du får en fin fredag 🥰

#freddan #katteliv #trist #regnvær #høst #håndarbeide #teppe

 

 

10 kommentarer
    1. <3 det er vondt når katter ble påkjørt og dør!
      Min katt jeg hadde i bygda der jeg bodde som barn. Den katten ble påkjørt. Trist – det var jeg som fant den død.
      Vi blir veldig glad i dyrene våre <3 Men ønsker deg en fin dag!

      1. Huff ja det var så trist, og spesielt siden det ble på denne måten. Her var det visst naboen som hadde funnet den. Jeg vet hun var veldig glad i denne katten, og tar det veldig tungt.

      1. Jeg har nettopp kommet hjem etter en liten tur på apoteket, og til alt hell var det opphold. Nå skal jeg kose meg inne resten av dagen 😊 Ha en fin dag du også.

    2. en blir glad i dyrene sine så att en blir lei seg når dei går bort skjønner jeg meget godt .
      Det er høst og da må en regne med forskjelligt vær,her er det opplett ,men vått for litt regn har vi hatt i dag ,men 16 + mildt og fint ,neste uke derimot truer dei med 20 så det er bare å lete frem litt varmere tøy nå ja :=) jeg tok med strikketøy og besøkte naboen i dag ,det var veldig koselig

      1. Ja dyrene våre blir som familiemedlemmer, og vi sørger like hardt når de blir borte. Ja nå er det høst med stor H, og det regner mest hver eneste dag. I dag er det varmere igjen med nesten +14C, så balkongdøren kan stå åpen så pusene kan gå litt ut og inn som de vil. Oj sann, opp mot +20C ja da er det bare å finne fram shorts og singlet igjen 😉

    3. Ettersom fredagen har gått over til lørdag, får jeg ønske deg en fin lørdag i stedet.

      Trist når kjæledyrene våre dør, men det må vi jo regne med dessverre. Her har det ikke regnet så mye i dag, men skal visst komme desto mer i morra igjen. Får ta det vi får! 😉

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er ufattelig trist når dyrene våre dør, og jeg gruer meg virkelig til dagen da mine sovner inn. De har jo vært en del av livet mitt siden de var 10 uker gamle, og det er 12 år siden. Nå begynte det å blåse som besatt ute, men sola er framme på en gjestevisitt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg