Gratulerer med dagen 🇳🇴

Gratulerer med dagen 🇳🇴

Kunne været blitt noe bedre på Nasjonaldagen? Nei jeg tror ikke det, for himmelen er blå og solen skinner. Det blåser en del så flagget får luftet seg. Temperaturen nå på formiddagen i skyggen er +11,2C.

Dagen startet med at jeg ble revet ut av søvnen kl 08:30, av at det ringte på. Det var en nabo i oppgangen ved siden, som forsøkte å nå min nabo. De hadde en avtale om at han skulle hjelpe henne å henge ut flagget. Han fikk ikke kontakt med henne, og lurte på om jeg visste om hun var hjemme. Det mente jeg hun skulle være, og prøvde selv å ringe henne uten hell. Ble veldig bekymret men i det jeg skulle ringe datteren for å sjekke, ringte damen meg selv. Hun hadde sovet så hardt at hun ikke verken hørte ringeklokken eller mobilen. Litt dramatikk på Nasjonaldagen som endte godt 😉

Jeg har ikke noen tradisjoner på 17 mai lenger, annet enn å se barnetoget på tv og kose meg med kaffe og kransekake. Pleier å kjøpe en til dagen, men i år har jeg ikke gjort det for jeg hadde igjen noen ringer i fryseren fra den jeg kjøpte til Nyttårsaften.

Planer for dagen senere er å dra opp for å se til Felix the Cat, før jeg drar videre til A-hus for å besøke Bestisen.

Håper du får en fantastisk 17 mai 🇳🇴


10 kommentarer
    1. Gratulerer igjen. Var en kjapp tur ned i byen og til alt hell var det ikke så mye folk der da. Alt av tog gikk på den andre siden av byen og jeg gadd ikke og dra over. Kaos og kø ble det som det alltid er. Massevis av bunader var det, og jeg så Debatten på NRK som handlet om bunader og festdrakter. De er pene og se på men jeg ønsker meg ikke noe sånt noe. Kan jo koste ca 100 000- kroner eller mer og det er ikke så ofte man bruker den slags plagg heller. Ringte til mor i dag da min søster og mannen var på besøk. Jeg skal til mor i morgen. Ble invitert til konfimasjon til barnebarnet til min søster utenfor Kongsberg i starten av juni, bare til kaffe og kaker kl 15.30 tror jeg. Må tenke på det, litt uhøflig og takke nei, for det er jo familie og dessuten er det lenge siden sist jeg var der. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk på etterskudd. Ja det er nok kaos i de større byene på en sånn dag som 17 mai. Jeg har ikke bunad jeg heller, og vil ikke ha det. Syntes det koster for mye, for et klesplagg som henger i skapet mesteparten av året. En festdrakt derimot kunne jeg kanskje ha tenkt meg. Jeg var for det meste hjemme i går, men på ettermiddagen var jeg å matet Felix og besøkte Bestisen på sykehuset. Ha en fin torsdag.

    2. Stakkars Bestisen som må være på sykehus på Nasjonaldagen.❤️
      Håper hun blir kjapt frisk igjen.
      Det er godt hun har deg som fikser og ordner.🥰
      Bra det gikk bra med naboen også.🤗
      Håper dagen din har vært kjempefin.🇳🇴
      Gratulerer med dagen!🇳🇴🎉🍓

      1. Tusen takk på etterskudd 🥰
        Bestisen er fortsatt ganske dårlig, og sånn som jeg ser det blir nok værende på sykehuset til over helgen + litt til kanskje. Vi deler på jobben niesen hennes og jeg. I dag skal hun hjem til Bestisen og ta det jeg ikke fikk tatt når jeg var der. Jeg var hjemme og koste meg i går, og så dro jeg å besøkte Bestisen på sykehuset. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗🤗

    3. Uff, litt skummelt når man ikke får kontakt med folk. Blir bekymret ja. Så kos med besøk på sykehuset for bestisen da. Ikke SÅ kos å være der sikkert. Bestiser må man ta vare på ja 🙂

      1. Ja Bestiser skal man ta godt vare på, de er gull verdt 🥰 Hun er fortsatt ganske syke og har det bra på sykehuset, selv om dagene blir lange. Naboen er en dame som nærmer seg 90 år, og når jeg ikke får kontakt med henne blir jeg bekymret. Denne gangen gikk heldigvis bra 🥰

        FORRESTEN: 🎈🌹 Gratulerer med dagen 🥳🎉

    4. Det er ikke noe greit når man ikke får kontakt, spesielt når de er litt opp i årene. Bestisen var sikkert glad for å få besøk, – kjedelig å ligge på sykehus og spesielt på en slik dag! Ønsker deg en fortsatt fin 17. mai! 🇧🇻

      1. Tusen takk på etterskudd 🥰
        Jeg blir veldig bekymret for naboen når jeg ikke får svar, for damen har sine helseproblemer. Nå gikk det heldigvis greit denne gangen. Lungebetennelsen til Bestisen er kraftig, og hun er langt i fra i nærheten av å være frisk. Så jeg mistenker at hun å være på sykehuset til ut i neste uke. Hun var veldig glad for besøk, for dagene blir lange og kjedelig. Ha en fortsatt fin torsdag 🤗

      1. Tusen takk på etterskudd 🥰
        Jeg hadde en stille og rolig 17 mai hjemme, og så dro jeg opp å matet Felix the cat før jeg besøkte Bestisen på sykehuset. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg