Freddan er her, og det blåste friskt ute i natt

Hei og god morgen eller kanskje også formiddag!

Ute er himmelen knallblå og det ser ut til bli en solrik dag etter hvert. Den kraftige vinden som kom og kostet over Oslo i går har løyet en god del. Temperaturen lå på +3,3C da jeg sjekket for en stund siden.

Jeg våknet tidlig i dag og følte meg utvilt og i ganske god form. Ikke alltid det er sånn, og jeg nyter virkelig de dagene når det skjer.

Vinja fikk sin medisin og jeg fikk unna hennes morgenstell med nytt vann og mat i koppene og et rent toalett. Damen var ikke helt fornøyd allikevel, og løp mjauende bort til dørstokken ved balkongdøren. Hun skulle ut å lufte seg, og det fikk hun selvsagt. Nå har hun krøllet seg sammen på sengen min og tar seg en formiddagsstrekk 😺

Sodastream maskinen min var tom for kullsyre, og jeg har fått skiftet ut den gamle flasken med en ny. Så nå blir det bobler i glasset igjen 😉 Jeg ble litt usikker på om jeg hadde flere flasker, men jeg hadde 3 uåpnede stående oppe i skapet. Det har gått mest i Pepsi Max og Monster i lang tid, men nå er det slutt i alle fall med det siste. Blir for dyrt å kjøpe alle de boksene. I stedet har jeg kjøpt Fun sukkerfri saft, som jeg blander opp med bobler.

De to hvite Amaryllisene mine er snart historie, for den ene blomsten etter den andre visner nå bort. Den til venstre på bilde har jeg akkurat klippet helt ned, mens den andre er fortsatt OK så den får stå litt til. Noen ganger har de kommet med en runde til med blomster, men jeg tviler på at det skjer denne gangen. Den røde jeg fikk av borettslaget, har ikke helt klart å springe ut og nå ser det ut som om blomstene visner innen de rekker å springe ordentlig ut…

Freddan er her og en lang helg banker på døren med noen planer i kalenderen. Litt senere i dag skal jeg ut på en liten handletur, og hvis det ikke er alt for lang kø skal jeg prøve å få vasket Forden. “Han” er mer brun enn rød for tilfellet.

Håper du får en fin fredda 🥰

#freddan #katteliv #været #natur #helg

 

15 kommentarer
    1. Høres lekkert ut med blå himmel. Her i Trondheim er det grått så langt øyet ser. Gyda herjet ille i natt, flyttet om på utemøbler og prøvde å stjele uteputer og mer til!

      1. Ja hu Gyda har herjet ganske heftig enkelte steder, men jeg håper virkelig hun blåser seg helt bort snart. Vi har et fantastisk vær her i Oslo, men det har blåst litt opp igjen så man må kle på seg når man skal ut.

    2. Blå himmel, og uthvilt. Det må jo bli en perfekt fredag! 🙂 Sov i mange timer jeg også, allikevel følte jeg meg ikke uthvilt, men det hjelper jo på 😉 Amaryllis er en flott blomst. God helg! 😀

      1. Nei det å våkne utvilt er ingen selvfølge for meg, men i dag er det en god dag å den skal nytes. Ute er det jo det knallværet, så om litt må jeg bare ut. Jeg er veldig glad i Amaryllis, og syntes nesten det er litt trist når de blomstrer av.
        Ha en riktig god helt du også 🥰

    3. Ja, det var mye vind igår og i natt, men nå er det bedre. Sol og -1C her, og flott til å være i januar. Så fine Amarylliser, synd om den du fikk ikke springer ut. 😟 Jeg kjøpte ei julestjerne før jul som ser ut til å visne, – mulig jeg har vannet den for mye. 🤔 Fikk ei i ei gruppe, og den ser ut til å klare seg. Her går det også mye i boblevann, og bruker Fun saft i, – liker så godt den med mandarin. Ha en superfin fredag! 🥰

      1. Det blåste friskt da jeg var ute tidligere i dag, men det var ikke kaldt. Ja veldig syn med den røde Amaryllisen, men ikke så mye å gjøre med det. Jeg kjøpte en Fun saft som het Fruktfest eller noe sånt. Den smaker som Villa Farris. Ha en fin fredagskveld du også 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg