Dagen er lengre og snøen smelter mer og mer

Image by Manfred Richter from Pixabay

Heisann og god morgen!

Ute skinner solen og himmelen er blå, så dette ser ut til å bli en fin “vårdag”. Temperaturen nå på morgenen ligger på bare -0,4C.

Den store snøfonna på bakken ovenfor, har i løpet av de siste dagene jevnet seg helt ut og er nesten borte. Selv om det fortsatt kan og vil komme mer snø så går vi mot lysere tider og vår. Jeg elsker denne tiden og nyter at dagene blir lenger og at det begynner nytt liv ute i naturen 🥰

I går var jeg helt skutt og gikk faktisk å la meg veldig tidlig til meg å være, nemlig ved midnatt og sovnet med en gang. Jeg våknet igjen i dag litt over 07:30 og var lys våken. Lå litt å sjekket mobilen innen jeg spratt opp og fikk unna morgenstellet til Vinja og fant fram det jeg skulle ha på meg i dag. Så nå kan jeg koste på meg noen minutter foran PC’n innen jeg hopper i dusjen.

Det står en del på timeplanen i dag, så det var deilig at dagen starter rolig og ikke minst at kroppen er i bedre humør i dag enn den var i går. For da verket det i alle muskler og ledd, så det var en plage å bevege seg. Leddene er fortsatt stive, men musklene har bestemt seg for at de skal ha en god dag i dag 😊

Vaaren kommer, Alt er Glæde,
Vintrens Nød er gjemt;
O, men Harpen i mit Indre
Klinger dog vemodig stemt.

Tryller Dig Naturens Blomstren,
Saftfuld, farverig?
Ak, det er et luftigt Teppe
Over Millioner Lig.

Kan Du glemme, hvad Du tabte,
Over denne unge Pragt?
Husk, med hver af dine Roser
Er en Orm af Søvne vakt.

Se, af Dagens Gløden stiger
Aftnens drømmerige Luft,
Blomstens hemmelige Vemod
Løser sig i Dug og Duft.

Lad det Svundnes dunkle Skygger
Blandes med din Foraars-Lyst,
Og bevar det hele Billed
I dit minderige Bryst.

Da skal intet Haab Dig skuffe,
Ingen Vinter skrække Dig;
Da er Vaaren i dit Indre
Fager og uvisnelig.

Johan Sebastian Welhaven

                                       

Håper du får en fantastisk onsdag, midiukendagen og lille lørdag 🥰

6 kommentarer
      1. Når sola skinner kjenner jeg at jeg blir i så godt humør. Satt å kikket på skjæra i går, som holdt på i en gjørme pytt å laget byggmasse til reiret sitt. Når den begynner å bygge reir går det definitivt mot vår 🥰

    1. Ei fin tid vi går inn i nå! Selv om det sikkert kommer mer snø og det blir kaldt om natten, så varmer sola så mye nå at vinteren er over. ☀️🌷 Håper du har hatt en fin dag med det du skulle ut på! 🥰 Jeg var bl.a. innom biblioteket idag, og da kikket jeg i medlemsbladet til hageselskapet. Mye fin inspirasjon å finne der.🌸

      1. Jeg er veldig glad i våren, og nyter å se hvordan ting forandrer seg ute fra dag til dag. Sola skinner her i dag også, men det er mye kjøligere enn det har vært så jeg måtte skru opp for varmen igjen. Jeg må nok gjøre noe i pallekarmene mine i år, for noen planter var alt for store å tok helt overhånd. Ikke sikkert alt klarer seg heller. Klems 🤗

    2. Våren bidrar til optimisme og glede, det er helt klart! Det begynner å bli vår her hvor jeg bor også. Snøen er forsvunnet fra vår del av Trondheim. Jeg har i mange år ønsket å flytte hit pga. tidlig vår, og nå bor jeg her! 🥰

      1. Våren er en fantastisk tid, og jeg elsker den 🥰 Vinteren vil ikke helt slippe taket her i Oslo, selv om veldig mye av snøen har smeltet. Det er litt kjøligere igjen ute, men det snur vel snart igjen håper jeg. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg