Advarsel‼️ Opptil flere kattebilder…

Hei og god kveld!

Jeg satt å bladde igjennom noen gamle bildemapper på Facebook nå i kveld, og kom over 4 stykker med bilder av kattene. Fra de var bare noen uker gamle og til for noen år siden. Mange minner dukket opp mens jeg satt å så på bildene 🥰

Da de flyttet inn hos meg i 2009, trodde jeg aldri at jeg skulle bli så glad i dem. At de skulle komme til å bety så mye for meg ❤️

Dette er Lillepuz, mamman til Ronja og Vinja. Hun var bare 6 måned da hun ble gravid med mine to puser og to pusegutter til, som senere fikk navnene Link og Sprocket. Hun falt nok plask da den store kjekke norske skogskatten kom på besøk, som ble pappa til 4 små 😉

Søskenkjærligheten blomster ikke alltid her i Casa Fres og Knurr. Det hender nok at de slåss så pelsdottene fyker. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har kommet hjem, og det ligger like mye pels på golvet som kunne dekke en katt til.

På bilde over her er det Vinja som sitter oppå Ronja, men det har mange ganger vært omvendt også 😺

Da Ronja var en ung og slank pusejente, var hun litt av en akrobat. Nå er hun litt vel tung i kroppen til det. På bilde over her, sitter hun på toppen av kjøkkendøra. Det var et favorittsted. Vinja har aldri satt seg der, men hun har brukt døra for å komme opp på fryseren som står rett bak 😺

Nå som de har blitt 12,5 år er de ikke så nysgjerrige som de var når de var yngre. Den gangen skulle alt undersøkes nøye, og kunne det lekes med gjorde de det. Her er det paraplyen min som er spennende.

De er født i Skånevik, Hordaland en vårdag. 10 uker senere reiste jeg ned/bort for å hente dem hjem. En hjemreise som måtte utsettes en ekstra dag, da bilen min gikk i stykker.

Jeg hadde aldri hatt ansvaret for et kjæledyr alene før, så det var litt skummelt å skulle være “mamma” for to sånne små liv. Jeg har sikkert gjort mye jeg ikke burde, når det gjelder “oppdragelse”, men så alt for ille har det ikke blitt. For de vet utmerket godt hva de ikke får lov til, selv om de ikke alltid bryr seg om det, hihi!

Kvaliteten på bildene kan det vel være litt så som så med, for de er tatt med et av de første digitale kameraene jeg hadde. Å det tok ikke akkurat de beste bildene.

#katteliv #ronjathecat #vinjathecat #kattenemine #kjærlighet

 

18 kommentarer

Siste innlegg