Var ute å ryddet i bedet på søndag, 😮‍💨 og i dag ble det nye plantekarmer

Heisann og god ettermiddag!

Jeg er den første til å innrømme at bedet mitt ved balkongen, ikke har fått så mye kjærlighet de siste to årene. Gleden med å stelle og styre ute har ikke vært der.

I år derimot kjente jeg det begynte å krible når våren nærmet seg. På søndag, i går, tok jeg med meg to store søppelsekker og gikk ut. Hele bedet og litt under balkongene var fult av fuglefrø, i tillegg til at det hadde spiret og grodd kraftig.

Jeg brukte nesten 2 timer på å rydde og rive opp, så hele kroppen min nærmest skreik ut i fortvilelse. Begge sekkene ble smekk fulle….

Nye doble plantekarmer/kasser

I dag dro jeg ned på Plantasjen i Smalvollveien og kjøpte 4 plantekarmer, som jeg monterte. Jeg har satt to og to oppå hverandre. Skal plante et par roser i kassen ved veggen, og den andre sommerblomster + en Akkeleie og en Astilbe som allerede står i bedet. Så skal jeg legge plater av tre rundt til å trå på, og sette en litt større potte med noen sommerblomster foran den nederste plantekarmen. Selv om det ikke ser så fint ut nå, så skal det bli det etter hvert 🥰

Min soleie busk i full blomst
Fine gule blomster på Soleie busken
Magnolia tre på plenen utenfor blokken
Magnoliablomster
Magnoliablomster

Min gule fine Soleie busk blomstrer alltid veldig tidlig på våren, og det er så koselig når det ikke er så mange andre farger rundt om enda.

Magnoliatreet er plantet av en nabo, som hadde hentet det fra hjemstedet sitt i Trøndelag, om jeg ikke husker helt feil. Det blomstrer også tidlig, og denne har litt dypere farge enn de jeg er vant til å se. Vakkert er det i alle fall.

Nå har jeg ramlet sammen ute på balkongen, og forsøker å samle nok energi til å sette i gang med middagen. I dag blir det Saritas korma med kylling og ris 😊

Håper du har hatt en fin mandag 🥰

 

12 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Soleie busken hentet mamma fra barndomshjemmet sitt, når de ryddet etter at min mormor døde. Så den er jeg veldig glad for kommer igjen så fint. Når de nye kassene er fylt opp med jord og plantet kommer det en oppdatering 😊

    1. Så nydelige blomster! 🌼🌸 Lurt å kjøpe pallekarmer som er beiset, så varer de lenger.💚 Lettere å luke og spa i jorda når den kommer litt høyere og er adskilt fra resten. Dette blir fint! 😀

      1. Ja de er helt skjønne 🥰 Da jeg sjekket på nettet så det ut som om de kun hadde ubehandlede karmer, men heldigvis så var mange beiset i butikken. Ryggen og kroppen er ikke hva den en gang var, så det er greit med sånn kasser. Dessuten ser det mer ryddig ut også.

    2. Dette blir fint og frodig er blomster med sine farger. Nå kommer det endelig regn og da vokser det frem alle steder. Vært mye brann på mange plasser så det kan bare regne litt nå. Ha en fin dag.

      1. Ja det blir veldig fint etter hvert som jeg får plantet i kassene. Jeg har lengtet etter regn, men siden vi skal ha dugnad i kveld er jeg ikke akkurat happy. Kunne ha ventet til sent i kveld. Vi får satse på at det blir opphold under dugnaden. Ha en fin tirsdag.

      1. Både Soleie busken og Magnoliatreet er vakkert, men Soleiebusken betyr mer for meg. Den er nemlig hentet fra mamma sitt barndomshjem, så jeg syntes det er ekstra koselig at den trives så godt her. De fleste Magnoliablomstene jeg har sett er nok også lysere, så jeg visste faktisk ikke at de kom i denne fargenyansen 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg